Aktualności:

16 marca 2019 | Małogoszcz | ZSzO Szkoła Podstawowa im. 24 Lutego 1863 R. w Małogoszczu

Planujemy, rysujemy, programujemy i grę matematyczną przygotowujemy

Zadania matematyczne już prawie gotowe. Czas na przygotowanie planszy do gry. Zaczynamy ostatni etap naszego projektu. Marcowe zajęcia z Robotyki odbywają się w nieco innym stylu, jest trochę bałaganu, ale za to powstają bardzo kreatywne i ciekawe plansze. Na kolejnym spotkaniu kończymy i uruchamiamy gry. #Robomatematycy z Małogoszcza pozdrawiają 👋 I.Szyszkowska, M.Grzyb

Czytaj dalej
15 marca 2019 | Łódź | Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego

Kraków – stolica Polski

Szkoła

Po zimowych feriach, rozpoczęliśmy zajęcia od Krakowa. Wymieniliśmy się refleksjami na temat tego miasta, co ciekawego w nim widzieliśmy w naszych podróżach po Polsce, co o nim wiemy… Przypomnieliśmy najważniejsze miejsca w Krakowie oraz zaprogramowaliśmy quiz o dawnej stolicy Polski w programie Scratch. Zadanie okazało się trudne, zajęło nam aż 3 godziny naszych zajęć. Efekt…………….był […]

Czytaj dalej
15 marca 2019 | MŁODZAWY DUŻE | SZKOŁA PODSTAWOWA W MŁODZAWACH

Tworzymy grę matematyczną – część 2

Kolejne zajęcia z tworzenia gry matematycznej za nami. Rozpoczęliśmy od stworzenia schematu skryptu do zadań, a następnie na jego podstawie zbudowaliśmy właściwe skrypty. Tym razem były to zadania z geometrii oraz zadania tekstowe. Nasze roboty, tak jak w poprzednich zadaniach, po podaniu dobrej odpowiedzi świeciły na zielono, grały muzyczkę i jechały do przodu. Natomiast przy […]

Czytaj dalej
14 marca 2019 | Olsztyn | Zespół Placówek Specjalnych w Olsztynie

Końca nie widać… :)

Mieliśmy już kończyć nasze zajęcia… Już chcieliśmy się żegnać… Prawie zamknęliśmy za sobą drzwi… A tu znów wpadł nam do głowy pomysł, który po prostu musieliśmy zrealizować! Jako Cyfrowi DJ przekonaliśmy się, że grać można absolutnie na wszystkim, a muzykę przede wszystkim trzeba czuć 🙂 I tak się wczuliśmy, tak się zgraliśmy, że usłyszeliśmy ją […]

Czytaj dalej
14 marca 2019 | Góra | Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Górze

Pierwsze kroki w Lofi Blocks

Kolejnym etapem pracy jest samodzielne programowanie robota w programie Lofi Blocks. Ruch silników, skręty, obroty, czujnik odległości to dla naszych #SuperKoderów już nie czarna magia. Tworzyliśmy programy sterujące naszymi robotami za pomocą akcelerometru,  klawiatury. Testowaliśmy działanie czujnika odległości. Nasze roboty widzą przeszkody:)

Czytaj dalej
13 marca 2019 | Studzian | Szkoła Podstawowa im. Św. Brata Alberta

Jak z elementów powstaje całość? – czyli tworzymy swój animowany podkast

28 lutego podczas zajęć przypomnieliśmy schemat tworzenia animowanego podkastu. Kolejne kroki zapisaliśmy na tablicy. Zwróciliśmy uwagę na wstęp ( tytuł, autorzy), rozwinięcie (dźwięk, zdjęcia, animacje), zakończenie (zamknięcie skryptów). Następnie nauczyciel pokazał jak załadować dźwięk, a my załadowaliśmy swoje pliki do Scratcha. Potem pracowaliśmy w grupach, korzystając ze  schematu i planu stworzonego na poprzednich zajęciach.

Czytaj dalej
13 marca 2019 | |

Tworzymy grę

Szkoła

W trakcie zajęć w lutym uczniowie grali w grę matematyczną, zapoznali się ze sposobem jej działania. Kolejnym etapem było stworzenie ekranu startowego. Następnie uczniowie zdecydowali, że będą pracować na wersji podstawowej i rozpoczęli pisanie skryptów. Robot przy dobrej odpowiedzi świecił na zielono:)

Czytaj dalej
12 marca 2019 | Sosnowiec | Prywatna Szkoła Podstawowa AKADEMIA MŁODYCH

Pierwsze przymiarki do planszy

Nie samym programowaniem SuperKoder żyje! Na chwilę zostawiamy kodowanie, żeby przygotować planszę, po której będa w naszej grze jeździć roboty. Projekty właściwie gotowe, ale… czy nie są trochę za małe? Wszystko rozstrzygnie się już wkrótce 🙂

Czytaj dalej