Aktualności:

9 stycznia 2019 | Łódź | Szkoła Podstawowa nr 137

Powstają pierwsze Roboty.

Szkoła

Pierwsze grupy kończą pracę. Wszyscy dzielnie wywiązują się ze swoich działań. Pojawia się coraz więcej niecierpliwości. Każdy chce już mieć swojego Robota. Dzieci są dumne, ze swoich konstrukcji.

Czytaj dalej
9 stycznia 2019 | Łódź | Szkoła Podstawowa nr 137

Co z tego będzie?

Szkoła

Nasi mali Majsterkowicze zaczynają konstruować Roboty. Jak na razie przeraża ich ilość elementów i śrubek. Czy sobie z tym poradzą? Czy rzeczywiście uda im się stworzyć Roboty. Zaczynamy zabawę. Na dobry początek zapoznajemy się z zasadami konstrukcji, ćwiczymy wkręcanie śrubek, dzielimy się pracą.

Czytaj dalej
9 stycznia 2019 | Łódź | Szkoła Podstawowa nr 137

Zaczynamy zabawę z programowaniem.

Szkoła

W zajęciach biorą udział uczniowie klas 4. Na pierwszych spotkaniach zgłębialiśmy tajniki programowania i rozpoczęliśmy przygodę ze Scratchem. Dzieci rozwijały umiejętności niezbędne do programowania poprzez interaktywne ćwiczenia i zabawy.

Czytaj dalej
9 stycznia 2019 | Jastrzębie-Zdrój | Szkoła Podstawowa Nr 23 im. ks. prof. Józefa Tischnera

Młodzi patrioci. . Jak długie i piękne są polskie rzeki?

Na dzisiejszych zajęcia rozmawialiśmy o znaczeniu rzek w życiu człowieka i przyrody. Przypomnieliśmy sobie główne kierunki geograficzne oraz znaczenie zwrotów źródło i ujście rzeki. Pracowaliśmy z mapą Polski i Ozobotami, programując trasę głównej rzeki Polski.

Czytaj dalej
9 stycznia 2019 | Studzian | Szkoła Podstawowa im. Św. Brata Alberta

Kto? Co? Jak? Gdzie? Kiedy? – czyli podstawowe pytania reportera. Rozpoczynamy pracę metodą projektu

Czym jest reportaż? Na czym polega praca reportera? Na co musi zwrócić uwagę podczas swojej pracy? 13 grudnia na kolejnych zajęciach przypomnieliśmy sobie o tych kluczowych zagadnieniach, gdyż rozpoczęliśmy pracę w grupie metodą projektu. Na początku zapoznaliśmy się z proponowanymi tematami, podzieliliśmy się na grupy oraz przyjęliśmy przydzielone role. Każda grupa posiada: naczelnego, fotografa, wywiadowcę, […]

Czytaj dalej
Szkoła

Ostatnie dwie grupy (czwartoklasiści) intensywnie pracują nad przygotowaniem swoich podkastów. Oba zespoły właśnie skończyły przygotowanie plików dźwiękowych w Audacity. Na arenę wkroczyli specjaliści od Scratcha. Jest sporo zabawy i emocji. Trzymamy kciuki, aby udało nam się do ferii zakończyć prace. Może się uda, bo uczniowie postanowili do końca tygodnia pracować po lekcjach na dodatkowych zajęciach.

Czytaj dalej
8 stycznia 2019 | Inowrocław | Szkoła Podstawowa im. Jana Kasprowicza w Inowrocławiu

Nagrywanie dialogów

Szkoła

Jako że wyruszyliśmy już na spotkanie z czarnoksiężnikiem w Krainie Oz, pracowaliśmy z tekstem “the Wizard of Oz” i poćwiczyliśmy czytanie, przyszedł czas na nagrywanie! Uczniowie okazali się świetnymi aktorami i bardzo się starali modulować głos oraz poprawnie akcentować wyrazy. Nagrania załadowaliśmy do programu mBlock i teraz czekają, aby je wykorzystać w scenach 🙂  

Czytaj dalej
8 stycznia 2019 | Zdrochec | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Zdrochcu

Pierwsza jazda robotami:)

W końcu możemy pobawić się naszymi robotami, po wgraniu niezbędnych aplikacji ruszyliśmy ze sterowaniem. Na początek zafascynowała nas zabawa z tabletami i LOFI CONTROL. Pokonywanie przeszkód oraz wyścigi okazały się zabawą na całą lekcję.

Czytaj dalej
Szkoła

Majsterkowicze przyglądają się instrukcjom, analizują, przykręcają, odkręcają, dokręcają…… “Jak on będzie wyglądał?”  “To chyba od nas zależy!” “Silnik – z której strony? …….” “Do czego to służy?” “Czy w ten sposób mam to wcisnąć?” “A ta śrubka chyba tutaj nie pasuje!” Takie i inne rozterki mają obecnie konstruktorzy robotów – w przyszłości przyszli inżynierowie i […]

Czytaj dalej
8 stycznia 2019 | Połajewo | Szkoła Podstawowa im. Arkadego Fiedlera

Śladami Lecha, Czecha i Rusa

Szkoła

Na kolejny zajęciach uczniowie z Połajewa przypomnieli  sobie legendę o Lechu, Czechu i Rusie. Na tej podstawie w kilkuosobowych grupach wykonaliśmy komiksy, które zaprezentowaliśmy w aplikacji Tawe. Na koniec zajęć otrzymaliśmy karty pracy do kodowania tras ozobotów. Nasze zadanie polegało na zakreśleniu litery określającej kierunek świata, zgodnie z późniejszą wędrówką braci. Po zaprogramowaniu robotów w […]

Czytaj dalej