Scratch matematyk

Wykorzystując możliwości komunikacji na odległość opracowaliśmy wspólnie projekt gry, w której kot sprawdza znajomość tabliczki mnożenia gracza.
Czytaj dalejWykorzystując możliwości komunikacji na odległość opracowaliśmy wspólnie projekt gry, w której kot sprawdza znajomość tabliczki mnożenia gracza.
Czytaj dalejZdalne nauczanie wymusiło spotkania online. Toteż przeprowadziliśmy zajęcia w ten sposób. Nauczyliśmy się wykorzystywać bloczki w mBlocku do zapisywania liczb i działań matematycznych, ćwiczyliśmy też korzystanie ze zmiennych. Zajęcia przebiegały w miłej atmosferze.
Czytaj dalejUczniowie w czasie zajęć zdalnych poznali postacie Bolesława Chrobrego i św.Wojciecha. Poznali okoliczności wyprawy i męczeńskiej śmierci św.Wojciecha. Superkoderzy poznali pojęcia biskup, misja, poganie, chrystianizacja, Prusowie. Potrafimy wskazać granice państwa Bolesława Chrobrego. Nauczyliśmy się kodować mapę w programie Scratch.
Czytaj dalejTym razem poznaliśmy dodatkowe, bardziej “zaawansowane” funkcje, które można użyć w programie Scratch. Uczyliśmy się jak napisać skrypt, który pozwoli pokazać aktualną datę i godzinę oraz jak sprawić, by duszek poruszał się tylko u dołu ekranu.
Czytaj dalejW oczekiwaniu na możliwość powrotu do szkoły, rozpoczęliśmy naszą przygodę z #SuperKoderami – Robo-matematycy. Scratcha poznaliśmy już w młodszych klasach, więc w ramach powtórzenia, postanowiliśmy od razu spróbować naszych sił w programowaniu prostej gry. W grze tej nauczyliśmy duszka nie tylko poruszać się (za pomocą strzałek), ale również łapać piłki i zdobywać punkty. Część z […]
Czytaj dalejTuż przed przejściem na naukę zdalną Dosłownie w ostatnie dni przed wprowadzeniem nauki zdalnej w klasach 4-8 udało nam się dokończyć zajęcia dotyczące wiatru, wykonać doświadczenie- balon na ciepłe powietrze, zrobić karty pracy oraz dokonać pomiarów siły i kierunku wiatru. Nie poddajemy się i on-line zajęcia także realizujemy!!! 🙂
Czytaj dalejUczniowie na zajęciach w zespołach trzy-osobowych przygotowywali zestawy do pracy. Skręcali pudełka na śrubki oraz pudełka na cały zestaw CODEBOX, w którym przechowują moduły i inne elektroniczne podzespoły oraz śrubki i części drewniane przyszłego robota.
Czytaj dalejProgram Scratch już dobrze znamy, ale to nie znaczy, że wiemy już wszystko. Dlatego zajęliśmy się powtórką podstawowych informacji oraz poznaliśmy dodatkowe bloki, które można użyć pisząc skrypt.
Czytaj dalejPani sekretarka zadzwoniła do mnie pewnego dnia z informacją, że Fundacja Orange przysłała do szkoły trzy paczki. Spodziewałem się przesyłki, ale aż trzy paczki? Miło się zdziwiłem, gdy będąc w szkole trafiłem do sekretariatu, w którym czekały na mnie przesyłki. Okazało się, że to słodka niespodzianka, ponieważ Fundacja Orange świętując swoje 15 urodziny postanowiła obdarować […]
Czytaj dalejDo naszej szkoły dotarły już zestawy robotów do złożenia od Lofi Robot. Na lekcji on-line zrobiliśmy unpacking, czyli odpakowywanie przesłanej do nas przesyłki. W środku znajdowały się zestawy do złożenia, które na kolejnych zajęciach będziemy poznawać i składać. Na razie to, co zobaczyliśmy daje nadzieję na super zajęcia! Będzie się działo! 🙂
Czytaj dalej