Aktualności:

Kolejne zajęcia w ramach ogólnopolskiego programu edukacyjnego #SuperKoderzy były dla Robomatematyków z Małogoszcza imponujące. Dzieciaki mogły przetestować swoje roboty i sprawdzić, czy wszystko działa poprawnie. Uczestnicy zajęć zapoznali się również z oprogramowaniem mBlock, z którego będą już stale korzystać. Wszystko przygotowane na wysoki połysk. I. Szyszkowska, M. Grzyb

Czytaj dalej
23 listopada 2018 | |

Tworzymy grę

Szkoła

Scratch przestał już być dla nas tajemnicą. Uczniowie sami tworzą swoją pierwszą grę- “tabliczkę mnożenia”. Przyszedł też czas na wykazanie się kreatywnością i dzielenie się swoimi pomysłami – jak można powstałą grę uatrakcyjniać. Pomysłów było dużo, zabawy z utworzonymi grami również.

Czytaj dalej
23 listopada 2018 | Miedźna | Zespół Szkolno - Przedszkolny w Miedźnej

Budujemy pierwszego robota

Szkoła

Pora zacząć budowanie. Najpierw pudełko na śrubki, przyrząd do trzymania pisaka, obudowa silnika i sterownika Brain…. Dziewczyny wiodły prym w skręcaniu części! Wszyscy byli tak zajęci, że zaskoczył nas dzwonek….

Czytaj dalej
23 listopada 2018 | Oleśnica | Szkoła Podstawowa nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy

Programowanie – sposób na łatwe obliczenia

Zajęcia, na których uczniowie odkryli, w jaki sposób stosować bloczki w mBlocku, żeby zapisywać liczby i działania matematyczne. Poznają komendę «zapytaj i czekaj» → «odpowiedź» i ćwiczą korzystanie ze zmiennych. Zamienne okazują się bardzo przydatne przy tworzeniu zadań matematycznych. Uczniowie dostrzegą bardzo duże podobieństwo pomiędzy Scratchem, a mBlock. Wyraźnie podoba im się możliwość tworzenia własnej […]

Czytaj dalej
23 listopada 2018 | Mąkolno | Szkoła Podstawowa im. Pierwszej Kadrowej w Mąkolnie.

Szkoła Podstawowa im. Pierwszej Kadrowej w Mąkolnie – START!

Ruszył program # SuperKoderów. Od października 2018 roku rozpoczęliśmy w szkole ścieżkę Dziennikarze przyszłości. Będzie ona realizowana na zajęciach języka polskiego i informatyki oraz na zajęciach pozalekcyjnych koła polonistycznego w klasie piątej, która liczy 15 uczniów. Na początek trochę teorii, czyli o reportażu jako gatunku literackim. Wspólnie analizowaliśmy formy filmowe, radiowe i prasowe. Następnie uczniowie […]

Czytaj dalej