Aktualności:

24 marca 2019 | Piła | Szkoła Podstawowa nr 6 im. Lotników Polskich w Pile

Nasze wywiady! Duma!

Efektem końcowym naszej ścieżki “Dziennikarze przyszłości” są cudowne wywiady, przeprowadzone z różnymi osobami, dotyczące różnej tematyki. Wspaniale jest je wysłuchać i podziwiać pracę naszych uczniów. Przedstawiamy: WYWIAD Z CHÓRZYSTKĄ ANIELĄ JABŁOŃSKĄ – wywiad Agaty i Zuzi MONIKA KEGEL – FOTOGRAF – wywiad Nadii, Amelki i Mai WYWIAD Z PIERO PIERONEM – MUZYKIEM – wywiad Amelki, Julii i Weroniki  […]

Czytaj dalej
Szkoła

Nasze roboty wędrują wyznaczonymi ścieżkami :).Pomysłów na zadania mamy mnóstwo, teraz tylko czeka nas stworzenie gry matematycznej i uatrakcyjnienie jej. Nasza gra będzie w tematyce ułamków dziesiętnych. Tworzymy grę, która pozwoli nam poćwiczyć do sprawdzianu z działu, który obecnie przerabiamy. Już nie możemy doczekać się efektów końcowych.  

Czytaj dalej
23 marca 2019 | Trzcianka | Szkoła Podstawowa Nr 1 w Trzciance im. Juliusza Słowackiego

Temperatura na Ziemi zmienia się!

21 marca 2019 r. w pierwszym dniu wiosny #SuperKoderzy aktywnie uczestniczyli w zajęciach. Uczniowie poznali zasadę działania termometru, odczytywali temperaturę powietrza w stopniach Celsjusza i Fahrenheita. #SuperKoderzy wykonali doświadczenia z różnymi termometrami, a przy okazji odczytaliśmy z przenośnej stacji pogody wartości ciśnienia atmosferycznego za pomocą barometru, wartości wilgotności powietrza za pomocą higrometru, siłę wiatru za […]

Czytaj dalej
23 marca 2019 | Trzcianka | Szkoła Podstawowa Nr 1 w Trzciance im. Juliusza Słowackiego

Jak wykorzystać energię Słońca?

W czwartek 21 marca 2019 r. w nastroju wiosennym #SuperKoderzy spotkali się na zajęciach pt. ,,Jak wykorzystać energię Słońca”? Nasze spotkanie rozpoczęliśmy od wspólnej zabawy integracyjnej ,,Iskierkę puszczam w krąg, niech powróci do mych rąk”, a następnie uczestniczyliśmy w zabawie ruchowej ,,Cień”, która polegała na tym, że uczniowie przybierali różną postać ciała w zależności od […]

Czytaj dalej
22 marca 2019 | Zielona Góra | Zespół Edukacyjny nr 5

DZIEŃ NOWYCH TECHNOLOGII W EDUKACJI – SuperKoderzy w akcji

SuperKoderzy z Zespołu Edukacyjnego nr 5 w Zielonej Górze przyłączyli się do ogólnopolskich odchodów – Dnia Nowych Technologii w Edukacji. Podczas szkolnego wydarzenia odbyły się nietypowe zajęcia warsztatowe pn. „Nowe technologie na co dzień – #SuperKoderzy z ZE 5 uczą programować” – uczniowie wcielili się w rolę ekspertów ds. programowania. Do wspólnej, niecodziennej zabawy zaproszeni […]

Czytaj dalej
22 marca 2019 | Zdrochec | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Zdrochcu

Jak sterować robotem z komputera?

Roboty złożone, pierwsze testy zaliczone pomyślnie. Teraz pora na sterowanie robotem. Tworzyliśmy proste skrypty, które pozwoliły nam na sterowanie pracą silników przy pomocy myszy i klawiatury.

Czytaj dalej
22 marca 2019 | Ząbki | Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Kochanowskiego

Dzień Nowych Technologii w naszej szkole

SuperKoderzy w akcji: – w czasie zajęć lekcyjnych – pokazy i zajęcia dla uczniów klas 4 – 6 prowadzone przez nauczycieli informatyki –  z okazji Dnia Otwartego Szkoły – zajęcia otwarte dla dzieci i dorosłych, odwiedzających, zwiedzających szkołę. Zajęcia prowadzili SuperKoderzy, pokazując, tłumacząc  i pomagając zgłębić tajniki obsługi robotów. W roli głównej Lofi Robot i […]

Czytaj dalej
22 marca 2019 | Zgorzelec | Szkoła Podstawowa PRYMUS

Pierwsze proste skrypty dla mBota

Szkoła

W tym tygodniu wreszcie zabraliśmy się za faktycznie programowanie!  Prymusy wniebowzięte – pierwszy raz można było legalnie pobawić się w szkole telefonem 😉 Po zainstalowaniu i uruchomieniu aplikacji mBlock Blockly wykonali dwa zadania programistyczne: w pierwszym mBot musiał pokonać wytyczoną trasę i zatrzymać się przed przeszkodą sygnalizując ją czerwoną diodą, w drugim musiał dotrzeć do […]

Czytaj dalej
21 marca 2019 | Nidzica | Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Nidzicy

Tworzymy animację: Znamy mechanizm wiatru i kierunki świata.

Szkoła

Na początku spotkania młodzi odkrywcy musieli przedstawić zagadnienia dotyczące wiatru poznane na wcześniejszych zajęciach. Metodą układanki, musieli poradzić sobie z odpowiedzią na pytania: Jak brzmią kierunki świata w języku angielskim? Co to jest wiatr? Do czego jest wykorzystywany? Jak tworzymy nazwę wiatru? (pomocny okazał się krążek) Wprowadzenie uczniów w utworzenie gry dotyczącej utrwalania kierunków wiania […]

Czytaj dalej