Aktualności:

9 listopada 2017 | Butryny | Zespół Szkolno-Przedszkolny w Butrynach

Nasza pierwsza gra – Tabliczka mnożenia

Nasi Superkoderzy mieli za zadanie stworzenie gry edukacyjnej “tabliczka mnożenia”. W programie duszek losował liczby i pytał ucznia, ile wynosi iloczyn liczb. Z tym projektem uczniowie poradzili sobie świetnie, a sama gra sprawiła im dużo radości. Na następnych zajęciach spróbujemy nasze gry uatrakcyjnić. Dziś Róża zaprasza na powtórkę z tabliczki mnożenia.

Czytaj dalej
9 listopada 2017 | Łęczna | Szkoła Podstawowa nr 4 im. Papieża Jana Pawła II

Poznajemy czujniki LOFI Robota

Na kolejnych  zajęciach uczestnicy projektu korzystając z internetu pozyskali informacje o zastosowaniu robotów, podzespołów i czujników  sterujących ich pracą. Wspólnie wyjaśniliśmy podstawowe pojęcia, takie jak: robot, maszyna, komputer. Następnie rozpakowaliśmy i zapoznaliśmy się z zawartością zestawu Lofi Robot. Przy pomocy odpowiedniej aplikacji uczniowie sprawdzili poprawność podłączenia i działania czujników LOFI Robota. Wykorzystali cztery czujniki: przycisk, […]

Czytaj dalej
9 listopada 2017 | Mierków | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Mierkowie

Lekcja 6 – robot świeci, jeździ i wygrywa!

Szóste spotkanie z naszymi mBotami odbyło się 2 listopada. Ponieważ po zawodach sumo dzieci miały dalej ochotę na rywalizację, postanowiliśmy jeszcze raz pobawić się w “zawody”. Tym razem były to wyścigi, najpierw slalom, a później “sprint” do mety. Jak widać na zdjęciach, nasze roboty zaczęło również świecić różnymi kolorami. Dzieci poznały tajemnicze trzy literki RGB […]

Czytaj dalej

Dzisiejsze zajęcia ambitnie rozpoczęliśmy od przypomnienia sobie chronologii wydarzeń w historyjce o Dorotce. Wysłuchaliśmy nagrań i pełni zapału próbowaliśmy nagrać własne arcydzieło. Musimy jednak przyznać, że nagrywanie w sali, w obecności kolegów (podekscytowanych i pełnych energii…) graniczy z cudem. Zaczęliśmy więc szaleć z naszymi robotami, a nagrywanie zostało zadane jako praca domowa. Nasze mBotki przemierzały, […]

Czytaj dalej