Aktualności:

9 lutego 2018 | Barczewo | Szkoła Podstawowa im. F. Nowowiejskiego w Barczewie

Pierwszy skrypt w Scratchu

Dzisiejsza frekwencja na naszych zajęciach? 100 %! Ale to nie powinno dziwić nikogo, kto choć raz miał do czynienia ze światem programowania. Na dzisiejszych zajęciach poznaliśmy głównego bohatera SuperKoderów – robota Lofi. Przedstawił się nam za pomocą krótkiego filmu instruktażowego oraz zachęcił nas do pogłębiania wiedzy i umiejętności w programie Scratch. Niestety Lofi nie potrafi […]

Czytaj dalej
9 lutego 2018 | Barczewo | Szkoła Podstawowa im. F. Nowowiejskiego w Barczewie

Scena, duszek, kostium – poznajemy język programowania Scratch.

Czas start! Pierwsze zajęcia SuperKoderów za nami a wraz z nimi pojawił się nowy świat, świat Scratcha, dla większości nowy i nie do końca zrozumiały 😉 Choć fascynuje każdego, kto choć trochę chce poznać świat programowania, wzbudza również wiele niepewności. Pierwsze zajęcia z SuperKoderami z klasy informatycznej w naszej szkole rozpoczęły się poznaniem podstawowych pojęć […]

Czytaj dalej
8 lutego 2018 | |

#SuperKoderzy w SP 111 w Łodzi

Szkoła

W tym roku szkolnym mieliśmy przyjemność uczestniczyć w programie #Superkoderzy. Realizowaliśmy ścieżkę Majsterkowicze 2.0. Uczniowie chętnie angażowali się w osiąganie postawionych celów. Zaczęliśmy od zapoznania dzieci z podstawami Scratch’a – zajęcia z informatyki były do tego najlepszym ogniwem. Kiedy już poznaliśmy tajniki kodowania i napisaliśmy krótkie skrypty wyruszyliśmy w dalszą podróż z programowaniem. Stworzyliśmy grę […]

Czytaj dalej
8 lutego 2018 | Dobrociesz | Publiczna Szkoła Podstawowa w Dobrocieszu

Czym jest Audiosauna?

Kolejne zajęcia Cyfrowych Djów i kolejny program, na którym mieliśmy przyjemność pracować. Audiosauna – bo o nim mowa – na pierwszy rzut oka jest bardzo skomplikowanym narzędziem do tworzenia muzyki. Jednak z pomocą konspektów przygotowanych przez fundację Orange, sprostaliśmy wszystkimi stawianymi przed nami zadaniami!

Czytaj dalej

Kolejne zadanie przed nami, dodajemy nowe czujniki do naszego robota, tym razem powstaje robot – światłolub. Początkowo prace ze śrubokrętem w dłoni, prace konstruktorskie zajęły nam troszkę czasu, ale ostatecznie powstały nowe wersje robocików. Zaprogramowanie robota poruszającego się za źródłem światła poszło także dobrze, a na koniec pozostała już tylko wspaniała zabawa.

Czytaj dalej
Szkoła

Wpadliśmy w wir pracy. Koderzy spisali się na medal samodzielnie składając roboty i wkręcając śrubki. Wyzwanie dzięki aplikacji z instrukcją okazało się łatwe i szybko sobie z nim poradziliśmy. Poznaliśmy działanie Scratch’a, uczniowie zaprzyjaźnili się z rudym kotem i chętnie tworzą własne gry i aplikacje w programie. Dużo radości dostarczyło nam programowanie robota i realnie […]

Czytaj dalej