Aktualności:

4 marca 2019 | Bytom | Szkoła Podstawowa nr 4 im. Mikołaja Kopernika

Kręcimy, kręcimy – robota się nie boimy

Po zabawie z czujnikami, przyszła kolej na skręcanie. To jest chyba najciekawszy element pracy z Lofi:) Na pewno dla pana Bartka – który czasem ze zdziwioną miną (nie wiemy czemu:)) przygląda się jak operujemy śrubokrętem:) Za to widać, także na zdjęciach, że współpraca – to nasza mocna strona. Robot ma już kadłub, teraz pora na […]

Czytaj dalej
4 marca 2019 | MŁODZAWY DUŻE | SZKOŁA PODSTAWOWA W MŁODZAWACH

Tworzymy grę matematyczną – część 1

Grupa Mega Sprytni SuperKoderzy oraz Mega Fajni SuperKoderzy rozpoczęła tworzenie gry matematycznej. Na zajęciach poznaliśmy przepis na napisanie gry i obejrzeliśmy przykładową grę z wykorzystaniem mBota. Kolejnym etapem było stworzenie ekranu startowego. Każda grupa wybrała duszki dla swojej gry oraz napisała skrypty, aby robot mógł poruszać się kierowany przy pomocy strzałek. I rozpoczęliśmy pisanie skryptów […]

Czytaj dalej
3 marca 2019 | |

Budowa elektrowni wiatrowych

Szkoła

Uczniowie postanowili wziąć sprawy w swoje ręce , zastanawiali się jak by tu zmniejszyć emisję dwutlenku węgla i móc oddychać czystszym powietrzem. Zdobyta wiedza na wcześniejszych zajęciach pozwoliła im na wykonanie elektrowni wiatrowych.

Czytaj dalej
3 marca 2019 | Połajewo | Szkoła Podstawowa im. Arkadego Fiedlera

Warszawa – stolica Polski

Szkoła

Stało się! To już ostatnie zajęcia Ozospryciaków z Połajewa. Tym razem poznawaliśmy zabytki Warszawy, które w pierwszej kolejności umieszczaliśmy na interaktywnej mapie Warszawy. Dobraliśmy się w niestandardowe pary szukając pasujących do siebie wyrazów. Po wpisaniu wszystkich informacji przeszliśmy do programowania ozobotów. W ustaleniu trasy zwiedzania pomogła nam nasza mapa. Ozobot przy każdym zabytku zatrzymywał się […]

Czytaj dalej
Szkoła

W styczniu kontynuowaliśmy poznawanie robotów. Potrzebujemy trochę czasu, abo swobodnie się nimi posługiwać. W lutym zaczęliśmy od promowania w naszej szkole akcji z okazji obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu. Nie tylko mieliśmy okazję do poszerzania naszej wiedzy na temat bezpiecznego korzystania z Internetu ale także świetnie bawiliśmy się podczas akcji. Uczestniczyliśmy w pogadance na temat efektywnego […]

Czytaj dalej
3 marca 2019 | Zabrodzie | Zespół Szkolno - Przedszkolny w Zabrodziu

Odkrywcy świata w Zabrodziu

Realizując program #SUPERKODERZY uczniowie klasy IV B mogą badać zjawiska atmosferyczne, a pomiary analizować poprzez kodowanie. Na lekcjach przyrody dowiedzieli się skąd się bierze wiatr. Zaczęliśmy od wyścigu balonów, który wywołał niemało emocji. Następnie uczniowie starali się zrozumieć pojęcie wyżu i niżu poprzez samodzielne wykonanie doświadczenia „papierowy wąż”, które udowodniło, że ciepłe powietrze zawsze unosi […]

Czytaj dalej
2 marca 2019 | Koszuty | Szkoła Podstawowa im. Józefa Janika

Pogoda bywa zmienna😊

Szkoła

Kolejny miesiąc zaczęliśmy od promowania w naszej szkole akcji z okazji obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu pt. „Działajmy Razem” , w których wzięliśmy udział.  Nie tylko mieliśmy okazję do poszerzania naszej wiedzy na temat bezpiecznego korzystania z Internetu ale także świetnie bawiliśmy się podczas akcji. Uczestniczyliśmy w pogadance na temat efektywnego korzystania z sieci jako alternatywy […]

Czytaj dalej
2 marca 2019 | |

Jak wykorzystać wiatr?

Szkoła

Uczniowie Klubu Młodych Odkrywców zastanawiali się w jaki sposób wykorzystać naturalne , odnawialne źródło energii, rozsypane drobiny piasku miały ułatwić wyciąganie prawidłowych wniosków z przeprowadzonego doświadczenia. Na mapie Polski określali najkorzystniejsze warunki do stworzenia elektrowni wiatrowych i wklejali wiatraczki.

Czytaj dalej
2 marca 2019 | Trzcianka | Szkoła Podstawowa Nr 1 w Trzciance im. Juliusza Słowackiego

Czy Słońce zawsze świeci tak samo?

28 lutego 2019 grupa #SuperKoderów Jedynki spotkała się na zajęciach pt. ,,Czy Słońce zawsze świeci tak samo?” Zajęcia doświadczalne wprowadziły w cykl ,,Energia Słońca”. Uczniowie poprzez obserwacje oraz wykonane zadania poznali zależności między wysokością Słońca w różnych porach dnia i roku, a długością cienia. Spotkanie rozpoczęliśmy od zabawy ,,ruchomy biegun”, w celu utrwalenia kierunków głównych […]

Czytaj dalej