Aktualności:

6 października 2017 | Skarżysko-Kamienna | Zespół Placówek Oświatowych nr 2

Pierwsze zajęcia

W raz z rozpoczęciem nowego roku w Szkole Podstawowej nr 1 rozpoczął się projekt Superkoderzy. W ramach tego projektu cześć klasy 6b będzie realizować ścieżkę “Pogromcy Języków “. Uczniowie będą tworzyć interaktywne widowisko przy użyciu programowania i robotów oparte na klasyczne literatury “Czarnoksiężnik z Krainy Oz “. A ponieważ uczniowie nie mieli okazji poznać wcześniej […]

Czytaj dalej
6 października 2017 | Dobrociesz | Publiczna Szkoła Podstawowa w Dobrocieszu

Zaczynamy pracę z program Scratch!

Pierwsze zajęcia z programem Scratch już za nami. Uczestnicy programu stworzyli pierwsze – na razie proste – projekty. Ich zadanie na zajęciach polegało na umieszczeniu duszka-piłki w w bramce za pomocą myszki. Wszyscy wykonali je perfekcyjnie, wymieniając się spostrzeżeniami i uwagami. Czekamy na kolejne spotkanie!

Czytaj dalej
6 października 2017 | Dobrociesz | Publiczna Szkoła Podstawowa w Dobrocieszu

Lekcja organizacyjna – witamy program #SuperKoderzy!

Osiemnastego września 2017 września, uczniowie naszej szkoły wzięli udział w pierwszej, organizacyjnej lekcji w programie #SuperKoderzy. W zajęciach w roku szkolnym 2017/2018 będzie uczestniczyło 11 osób, które już od pierwszego dnia ochoczo wzięło się do pracy. Na inauguracyjnych zajęciach, przedstawiłem uczniom plan pracy oraz tematykę zajęć. Zarówno oni jak i ja nie możemy doczekać się […]

Czytaj dalej
5 października 2017 | Otrębusy | Szkoła Podstawowa im. Włodzimierza Puchalskiego w Otrębusach

Pogromcy języków w Otrębusach

Prowadzić zajęcia z kodowania na lekcjach języka angielskiego to idea jaka przyświeca programowi #Superkoderzy Fundacji Orange. W ramach przyznanego “Grantu” nasi uczniowie tworzą interaktywne widowisko osnute na bazie klasycznej powieści „Czarnoksiężnik z Krainy Oz”, z wykorzystaniem robotów mBot, które… odegrają rolę Dorotki! Oprócz kodowania robotów zaprogramujemy także animację, wzbogaconą o dialogi nagrane w języku obcym przez dzieci.

Czytaj dalej
5 października 2017 | Radom | Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12

Witaj, świecie!

Nowy rok szkolny i nowe zajęcia. W tym roku dołączyliśmy do Dziennikarzy przyszłości. Zanim Scratch się pojawi, przypomnieliśmy sobie kodowanie offline.

Czytaj dalej
5 października 2017 | Łęczna | Szkoła Podstawowa nr 4 im. Papieża Jana Pawła II

#SuperKoderzy w naszej szkole

Od 12 września 2017, uczniowie naszej szkoły biorą udział w programie #SuperKoderzy. Realizujemy ścieżkę Majsterkowicze 2.0.  W programie uczestniczą chętni uczniowie z klas IV szkoły podstawowej. Na inauguracyjnych zajęciach, przedstawiłem uczniom plan pracy oraz tematykę zajęć. Obecnie uczniowie są w trakcie opanowywania podstawy obsługi Scratcha, który będzie nam potrzebny do programowania naszych robotów.      […]

Czytaj dalej
5 października 2017 | Butryny | Zespół Szkolno-Przedszkolny w Butrynach

Superkoderzy z Butryn wystartowali!

  W ubiegłym roku szkolnym uczniowie obecnej klasy IV zakwalifikowali się do programu edukacyjnego Fundacji Orange. Celem programu jest nauka podstaw programowania i robotyki. Uczniowie realizują wybraną przez siebie ścieżkę edukacyjną Majsterkowicze 2.0. Pierwsze zajęcia za nimi. Co będą robić? Czego się nauczą? Czym są roboty? To było tematem pierwszych zajęć. Najbardziej jednak ciekawiło ich […]

Czytaj dalej
4 października 2017 | Pruszcz Gdański | Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Matejki

4 października 2017 r. – Komputer, robot, maszyna

Przygotowujemy się do rozpoczęcia zajęć z robotami…ale nie ma lekko, trzeba trochę teorii. Najpierw rozmawialiśmy, dyskutowaliśmy, spieraliśmy się również, bo to też nam wychodzi… i w końcu wiemy jak rozróżniać te trzy pojęcia. Zabrakło nam czasu, albo zwyczajnie wyleciało nam z głowy żeby wykonać więcej zdjęć…Pani wdraża z nami również Office 365 dla Edukacji i […]

Czytaj dalej

Dowiedzieliśmy się już czy są LOFI Roboty, poznaliśmy już wszystkie elementy, z których składać się będą nasze urządzenia, poznaliśmy zasady działania czujników, które będą zamontowane… Czas przystąpić do działania – zaczynamy składać roboty. Początkowo praca była trudna, gdyż trzeba było zrozumieć instrukcję, tak by krok po kroku łączyć ze sobą poszczególne podzespoły i części. Dopiero, […]

Czytaj dalej