Aktualności:

Na początku zajęć uczniowie grali w cztery gry matematyczne ze studia #SuperKoderzy, po jednej z mnożenia i dzielenia liczb całkowitych, dodawania i odejmowania ułamków, pól i obwodów figur i zadań tekstowych. Po rozgrywkach nauczycielka przeprowadziła pogadankę z uczniami na temat liczb i działań, jakie pojawiały się w tych grach.Następnie drużyna zabrała się za rozwiązywanie pierwszego […]

Czytaj dalej

#SuperKoderzy korzystając z materiałów edukacyjnych online poznali postacie Bolesława Chrobrego i św. Wojciecha. Chętnie sprawdzili swoją wiedzę w quizie w aplikacji Learning Apps. Zaciekawieni kodami QR – nauczyli się je generować. Krok po kroku, zdobywają kolejne umiejętności w programie Scratch.

Czytaj dalej

Kolejna gra i kolejna dawka emocji 🙂 Tym razem sprawdzimy swoją czujność i refleks. Gra angażuje dwóch zawodników, którzy zasłaniają i odsłaniają dłońmi jak najszybciej czujnik światła. Dodatkowo efekty machania ręką wyświetli ekran przy pomocy dwóch pasków postępu. Wygrywa ten, który pierwszy zapełni swoje diody. Prędko zabraliśmy się za pisanie programu, co nie było łatwe. […]

Czytaj dalej

Uzbrojeni w naszego robota i lasery zabraliśmy się do pisania programu gry. Polega ona na trafianiu w czujnik natężenia światła umieszczony na końcu ramienia robota. Przy pomocy silnika serwo, ramię robota zmienia pozycję na losowo wybraną. Jeśli celnie trafimy to zapali się zielona dioda i usłyszymy fanfary (czyli nasz bzyczek – buzzer). A jeśli nie […]

Czytaj dalej

Nastały upragnione zajęcia, na których poczujemy się jak twórcy Minecraft. Wybraliśmy z grafik pixel art obrazki formatu 8×8 i do dzieła! Aby łatwiej określić barwę poszukaliśmy kodów RGB barw. Pracowaliśmy wytrwale, a efekty naszych prac możecie zobaczyć w galerii.

Czytaj dalej
7 lutego 2020 | Niwka k.Radłowa | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Niwce

Malowanie na ekranie

Wchodząc do sali każdy z nas nie mógł się doczekać kolorowania wyświetlacza. Poznaliśmy jego rozdzielczość, sposoby kodowania poszczególnych diod oraz kilka prostych funkcji. Jak się okazuje, wyświetlacze RGB mają wiele barw. A najbardziej zaskoczyła nas składnia koloru białego.. Zaciekawieni tym faktem, postanowiliśmy sprawdzić to w domu – na plakatówkach. Już po chwili cieszyliśmy się z […]

Czytaj dalej
7 lutego 2020 | |

Code Week

Szkoła

Code Week – Europejski Tydzień Kodowania to projekt promujący naukę programowania od najmłodszych lat w wielu krajach europejskich. W tym roku trwał on od 5 do 20 października. SupetKodezry z Grochowa włączyli się do projektu w ramach programu Uczymy Dzieci Programować. Dzieci podczas dwóch tygodni zrealizowały osiem ewentów. Poznawały niejedno imię kodu oraz historię  Code Week, wspólnie szukały kodów w codziennych czynnościach, […]

Czytaj dalej
7 lutego 2020 | |

Warsztaty DBI

Szkoła

Dzieci z klas I-IV uczestniczyły w warsztatach przeprowadzonych przez straszę koleżanki, podczas których oglądały filmy edukacyjne, prezentowały swoje ulubione postacie z wirtualnego świata, pracowały w grupach, mogąc wykazać się wiedzą zdobytą podczas oglądanej prezentacji. Natomiast dla uczniów klas V-VIII nasi SuperKodezry przygotowali quiz „KAHOOT!”, gdzie uczniowie musieli wykazać się wiedzą dotyczącą bezpieczeństwa w sieci. 

Czytaj dalej
7 lutego 2020 | |

Szkolne obchody Dnia Bezpiecznego Internetu 2020

Szkoła

Jak co roku, nasza Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Grochowie dołączyła do obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu. To przedsięwzięcie ma na celu podnoszenie świadomości oraz edukację dzieci i młodzieży w kwestiach związanych z bezpieczeństwem w Internecie. W tym roku hasłem przewodnim jest „Działajmy razem!” i na temacie współtworzenia świadomej, bezpiecznej i przyjemnej pracy on-line skupiły się wszystkie nasze aktywności. W tym dniu mieliśmy […]

Czytaj dalej
7 lutego 2020 | |

Mikołajkowe kodowanie

Szkoła

Nasi SupetKoderzy kodowali z przedszkolakami. Programowanie zaczyna się od aktywności, wcale nie wymagającej używania jakiegokolwiek języka programowania. Przydadzą się specjalne plansze i maty do zabaw logicznych.

Czytaj dalej