Aktualności:

14 listopada 2019 | Częstochowa | Niepubliczna Szkoła Podstawowa Specjalna im. O. A. Kordeckiego

Warsztaty z modelowania i druku 3D

Dzięki uprzejmości Fundacji Orange uczniowie biorący udział w projekcie #Superkoderzy mieli możliwość wzięcia udziału w warsztatach z modelowania 3D. Przedstawiciele Stowarzyszenia Robisz.to: pan Maciej Naskręt i pan Piotr Pobłocki, przeprowadzili z naszymi Superkoderami bardzo ciekawe i kreatywne zajęcia. Uczniowie mieli możliwość tworzenia własnych projektów przestrzennych oraz poznania technologii drukowania 3D. Ogromną radość sprawiło naszym uczniom obserwowanie pracy […]

Czytaj dalej
14 listopada 2019 | Oleśnica | Szkoła Podstawowa Nr 4 im. prof. Romana Podoskiego

Poznajemy podstawy pracy z programem Scratch.

Choć działania na płytce Makey- Makey bardzo nam się spodobały, byliśmy bardzo ciekawi kolejnych zadań przewidzianych do realizacji podczas ścieżki Cyfrowi DJ-e. Pierwszym blokiem w ramach naszego wyzwania stały się zajęcia, na których poznawaliśmy środowisko SCRATCH- program, w którym możemy tworzyć proste programy. Nam znajomość tego programu przyda się do zaprogramowania w dalszej części naszych […]

Czytaj dalej
14 listopada 2019 | Oleśnica | Szkoła Podstawowa Nr 4 im. prof. Romana Podoskiego

Zainspirowani Makey- Makey…

Płytka Makey- Makey okazała się bardzo inspirująca.  Dlatego zanim podjęliśmy się realizacji zadań przewidzianych programem musieliśmy zaspokoić swoją niepohamowaną ciekawość i wykonać choć jeden projekt z wykorzystaniem tej wyjątkowej płytki. Długo inspiracji nie szukaliśmy. Najpierw powstały różne instrumenty, a już po chwili zaczęły powstawać konsole do gry 😉

Czytaj dalej
14 listopada 2019 | Oleśnica | Szkoła Podstawowa Nr 4 im. prof. Romana Podoskiego

Trochę na opak ;-)

Ruszyliśmy z działaniami projektu! Na początek przewróciliśmy do góry nogami cały plan zajęć i zaczęliśmy od ” wisienki na torciku”, czyli … od poznawania sprzętu zakupionego w ramach grantu. Zabawa cudowna i moc nowych wrażeń towarzyszyły nam przez cały czas trwania zajęć. Pierwsze spotkanie z płytką Makey- Makey dostarczyło wszystkim wiele radości.

Czytaj dalej
14 listopada 2019 | Poznań | Ośrodek Szkolno - Wychowawczy dla Dzieci Niesłyszących im. Józefa Sikorskiego

Proszę Pani, czy wyjmujemy zeszyty?

Szkoła

Jesteśmy już po miesięcznym szkoleniu scratch’owym.  Nie było łatwo. Na szczęście spora ilość ćwiczeń przybliżyła nas do takiego poziomu, że część z nas da radę i będzie pomagała kolegom i koleżankom. Pomimo trudności zabawy było sporo, a i narodziły się empatyczne uczucia wobec tych, którym komputer nadal straszny. Przed nami kolejne wyzwania!

Czytaj dalej
14 listopada 2019 | Suchowola | Szkoła Podstawowa
im. Tadeusza Kościuszki
w Suchowoli

Witamy na pokładzie

Szkoła

Nasza szkoła po raz pierwszy bierze udział w programie #SuperKoderzy. Wybraliśmy ścieżkę Robo-matematycy. W programie biorą udział uczniowie klasy VIb. Pierwszy miesiąc pracy już na nami. Dowiedzieliśmy się, czego dotyczy program i przypomnieliśmy sobie, jak pracować za pomocą programu Scratch. Do szkoły dotarły też zamówione roboty. To było nie lada wyzwanie, żeby z małych elementów […]

Czytaj dalej
13 listopada 2019 | Kalisz | Szkoła Podstawowa nr 21 w Kaliszu

Podkast!

Poznaliśmy nowe pojęcie: podkast. Okazało się, że niektórym jest już znane, chociażby z serwisu YouTube. Posłuchaliśmy także paru przykładowych podkastów. Ćwiczyliśmy naszą wymowę wypowiadając trudne zdania oraz poznaliśmy zasady właściwej intonacji i akcentowania słów. Był czas również na śmiech: obejrzeliśmy jak pracownicy ambasady USA łamią sobie język na polskich slowach. 😉👍

Czytaj dalej
13 listopada 2019 | Kalisz | Szkoła Podstawowa nr 21 w Kaliszu

Reportaż? – a co to jest?

Nasi uczniowie zastanawiali się czym jest reportaż, jakie są tematy reportaży oraz gdzie możemy reportaże znaleźć. Podkreślaliśmy, że reportaż opiera się na faktach. Mówiliśmy także o reportażyście – o tym jakimi cechami powinien się wykazywać. Pomocą była dla nas prosta gra na portalu learningapps.org. Część wypowiedzi uczniów została nagrana za pośrednictwem aplikacji w smartfonie. To […]

Czytaj dalej