Aktualności:

10 lutego 2018 | Gdańsk | Szkoła Podstawowa nr 4 im. Króla Kazimierza Jagiellończyka

Wywiad z nauczycielką w-f

Szkoła

Ze sportem przez życie! Wywiad z nauczycielką wychowania fizycznego w Szkole Podstawowej nr 4 w Gdańsku Panią Ewą Babnis. Panią Ewę spotykamy jak zwykle w okolicach sali gimnastycznej. Ubrana w dres i sportowe buty rozmawia z uczniami. Chwilę później spotykamy się na boisku. Siadamy na ławce i zaczynamy wywiad.

Czytaj dalej
10 lutego 2018 | Piła | Szkoła Podstawowa nr 11 im. Królowej Jadwigi

Zadania rozdzielone! Superkoderzy – dziennikarze na start!

Przyszedł czas na najważniejszy etap naszej przygody z #Superkoderami. Nareszcie podzieliliśmy się na grupy, wybraliśmy tematy i rozdzieliliśmy zadania. Niektórzy już rozpoczęli pracę nad swoimi reportażami, a część z nas czekała na ferie, by w spokoju zająć się dziennikarską pracą.

Czytaj dalej
10 lutego 2018 | Milanówek | Szkoła Podstawowa nr 1 im.ks.P.Skargi

Ostatnie spotkanie pierwszej grupy #Superkoderów :(

Niestety… zajęcia pierwszej grupy #Superkoderów przechodzą do historii. 9 lutego odbyło się już ostatnie spotkanie, podczas którego zmontowaliśmy i zaprogramowaliśmy robota malującego. Zakończyliśmy zajęcia demontażem robotów i uporządkowaniem zestawów dla kolejnej grupy. Koniec zajęć był też okazją do wręczenia dyplomów i superkoderowych niespodzianek oraz do wyrażenia smutku (a nawet rozpaczy) z powodu zakończenia zajęć. Wszystko […]

Czytaj dalej
9 lutego 2018 | Wałdowo | Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Wałdowie

Lekcja 1: Scena, duszek, kostium… Poznajemy język programowania Scratch!

Pierwsza lekcja zaciekawiła wszystkich, ponieważ wcześniej uczniowie nie znali Scratch`a. Poznanie duszków, kostiumów, sceny… było doskonałą zabawą podczas zajęć informatyki. Pierwsze wprawienie duszka w ruch zmotywowała uczniów do dalszej pracy.

Czytaj dalej
9 lutego 2018 | Kołczyn | Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Warszawy w Kołczynie

Interaktywna lekcja z czujnikami

II grupa #SuperKoderów-kołczyniaków poznała istotę działania czujników stosowanych w robotyce. Na zajęciach zostały omówione sposoby działania poszczególnych czujników z zestawu Lofi Robot Edubox. Uczniowie przekonali się, że czujniki robota podobne są do ludzkich zmysłów, gdyż pozwalają robotowi odbierać sygnały z otoczenia.

Czytaj dalej
9 lutego 2018 | | Szkoła Podstawowa im. Jakuba Szelesta w Dębskiej Woli

Dziennikarze przyszłości ruszyli na start!!

Szkoła

Dziennikarstwo to nie łatwy zawód, a zebranie materiału prasowego i przygotowanie do druku wymaga również solidnej wiedzy. Mogli się o tym przekonać uczniowie klasy IV, którzy rozbudzeni ciekawością zawodu dziennikarza wybrali się w Ogólnopolskim Tygodniu Kariery do redakcji Echo Dnia w Kielcach. Jakie predyspozycje powinien mieć dobry dziennikarz? W jaki sposób zbierać materiały ? Skąd […]

Czytaj dalej
9 lutego 2018 | Chełm | Niepubliczna Szkoła z Oddziałami Integracyjnymi "Razem" w Chełmie

Nasze działania na kółku w I semestrze

Szkoła

Kółko działa od 13 września w oparciu o ogólnopolski program edukacyjny Fundacji Orange. Zajęcia odbywały się regularnie co tydzień w czwartek, bały w nich udział chętni uczniowie z klasy VI łącznie 11 osób . Na zajęciach dzieci poznały podstawy kodowania, zapoznały się z programem Scratchem,  Audacity, przyswoili teorii związanej z reportażem podzielili się na dwie […]

Czytaj dalej
9 lutego 2018 | Barczewo | Szkoła Podstawowa im. F. Nowowiejskiego w Barczewie

Doskonalimy grę “Tabliczka mnożenia”

Dziś po raz kolejny bawiliśmy się podstawami programowania w  Scratchu. Udoskonaliliśmy naszą grę i zrobiliśmy mały sprawdzian z tabliczki mnożenia (bez ocen oczywiście). Dodaliśmy kilka nowych poleceń w bloczkach do naszej gry, i co? I otrzymaliśmy gorące brawa za każdą dobrą odpowiedź. Myślę, że powoli jesteśmy gotowi do skręcenia Lofi robotów i zaprogramowania ich na […]

Czytaj dalej
9 lutego 2018 | Barczewo | Szkoła Podstawowa im. F. Nowowiejskiego w Barczewie

Praca zespołowa – gra tabliczka mnożenia

“Proszę Pani, po raz pierwszy w życiu sam jakąś grę zrobiłem” – takie oto komentarze pojawiały się po utworzeniu gry tabliczki mnożenia w Scratchu. I choć zadanie dla niektórych naszych SuperKoderów okazało się niełatwe, udało się 🙂 Wszyscy zabrali swoje gry do domu, aby tam grając, powtarzać tabliczkę mnożenia do 100. Brawo – połączyliśmy praktyczne […]

Czytaj dalej