Aktualności:

20 stycznia 2018 | Wiślica | Zespół Szkolno-Przedszkolny

Programowanie- gra wiatr

SuperKoderzy z Wiślicy już potrafią programować w Scratchu. Mamy za sobą wszystkie scenariusze z programowania. Uczniowie bardzo dobrze sobie radzą, świetnie się przy tym bawią. Na ostatnich zajęciach stworzyliśmy grę “Kierunki Wiatru”. Każdy stworzył nowe tło i własnego duszka. Do pokazywania kierunku wiatru wykorzystaliśmy gotowy duszek “strzałkę” i stworzyliśmy jej kostiumy. Gra działa, dzieci sprawdziły:). […]

Czytaj dalej
19 stycznia 2018 | Małogoszcz | ZSzO Szkoła Podstawowa im. 24 Lutego 1863 R. w Małogoszczu

Najmłodsi programują – projektujemy roboty.

Dzisiejsza lekcja w ramach innowacji pedagogicznej ”Z programowaniem za pan brat od najmłodszych lat” osnuta była wokół opowieści o robocie, którego uczniowie sami wykonali i nazwali. Byli bardzo kreatywni i mieli mnóstwo wspaniałych pomysłów. Zajęcia angażowały dzieci poprzez zadania plastyczne i gry logiczne. Tym tematem rozpoczęliśmy cykl zajęć pt. “Najmłodsi programują”. Było super, zobaczcie sami  […]

Czytaj dalej
18 stycznia 2018 | Ochodze | Publiczna Stowarzyszeniowa Szkoła Podstawowa

Pierwszy skrypt w Scratch

Szkoła

Na drugich zajęciach z programowania uczniowie korzystali już z większej ilości skryptów. Dowiedzieli się także jak sterować duszkiem i jak do tego wykorzystywać bloczki instrukcji warunkowej. Ponadto nauczyli się animacji tła.

Czytaj dalej
18 stycznia 2018 | Ochodze | Publiczna Stowarzyszeniowa Szkoła Podstawowa

Podstawy Scratcha w kl. V

Szkoła

We wrześniu klasa V rozpoczęła przygotowania do realizacji ścieżki Dziennikarze Przyszłości. Pierwsza lekcja była wprowadzeniem w tematykę programowania. Uczniowie zapoznali się z aplikacja Scratch choć dla większości nie była ona nowością. Mogli jednak tym razem zgłębić swoja wiedzę, poznać takie pojęcia jak duszek, skrypt, scena czy kostium. Piątoklasiści założyli też swoje konta na platformie Scratch.

Czytaj dalej
18 stycznia 2018 | Łódź | Szkoła Podstawowa nr 137 im. prof. Aleksandra Kamińskiego

Sekwencer zaawansowany

Szkoła

W październiku uczyliśmy się programowania sekwencji melodycznych w programie audiosauna. Poznaliśmy edytor pianolowy, w który wpisywaliśmy dźwięki z zapisu nutowego na przykładzie melodii “Panie Janie”. Następnie, stosując repetycje, tworzyliśmy pętle. Kolejnym zadaniem było utworzenie wielośladowego zapisu pętli, tak aby powstał kanon trzygłosowy. Aby wszystkie trzy głosy były słyszalne, wybieraliśmy różne brzmienia instrumentów elektronicznych. Na zakończenie zajęć […]

Czytaj dalej