Aktualności:

26 lutego 2020 | Drzewica | Szkoła Podstawowa im. Polskich Olimpijczyków

MUZYCZNE EKSPERYMENTY

Silna grupa superkoderów zmierzyła się na zajęciach z próbą tworzenia nowych instrumentów . Przynieśli ulubione owoce i warzywa aby sprawdzić czy uda się z nich zrobić “instrument”. Mandarynki , śliwki, jabłka, ziemniaki, to nieliczne na których uczniowie mogli zagrać ulubione piosenki. Skonstruowali również wodne pianino, zagrali na żelkach a nawet na galaretkach . Jednogłośnie stwierdzili, […]

Czytaj dalej
Szkoła

Na ostatnich zajęciach uczniowie podzielili się na grupy, w których będą pracować nad stworzeniem gry matematycznej. Powstał plan działań, a praca została rozdzielona pomiędzy członków grupy. Pojawił się pomysł “ubrania” naszych robotów w klocki Lego tak, aby każdą z grup reprezentował robot o wyjątkowym wyglądzie. A zatem przygotowania do wielkiego turnieju idą wielką parą!

Czytaj dalej
25 lutego 2020 | Międzybórz | Szkoła Podstawowa im. Jerzego Badury w Międzyborzu

Tańczymy poloneza:)

Szkoła

Oprócz zmagań ze scratchem oraz tworzeniu quizów na platformie learning Aapps nauczyliśmy się również tańczyć poloneza. Jak zapewne wiecie, jest to polski taniec narodowy, dawniej nazywany tańcem dworskim . Na dworach królów polskich polonez stanowił element ceremoniału dworskiego, będąc paradą szlachty przed monarchą. Tańczony był na rozpoczęcie balów, również obecnie inauguruje niektóre imprezy, dla podkreślenia […]

Czytaj dalej
25 lutego 2020 | Józefów | Szkoła Podstawowa im. Wandy Chotomskiej

Ileż my mamy pomysłów:)

Uczniowie zaprogramowali kolejne sceny opowieści, łącząc je z ruchami mBota. Przygotowują także mapę, po której poruszać się będzie robot-Dorotka i gdzie spotka Manczkinów, Stracha na Wróble, Blaszanego Drwala i Tchórzliwego Lwa.

Czytaj dalej
25 lutego 2020 | Józefów | Szkoła Podstawowa im. Wandy Chotomskiej

Dźwięk, ruch , obraz – zaczyna się dziać!

Zajęcia, na których uczniowie połączyli poznane wcześniej opcje Scratcha z poznanymi możliwościami robota tworząc pojedynczą scenę interaktywnego projektu. Kotek z Pandą i Mbotem to dopiero jest trio!

Czytaj dalej
24 lutego 2020 | Trzcianka | Szkoła Podstawowa Nr 1 w Trzciance im. Juliusza Słowackiego

Sterowanie robotem z klawiatury

Dnia 20 lutego 2020 roku #SuperKoderzy spotkali się, aby kontynuować swoją przygodę z LOFI Robotami. Uczniowie utworzyli w LOFI Blocks instrukcję sterującą zbudowanym robotem – pojazdem przy pomocy strzałek klawiatury. Uczniowie wykazywali się różnymi pomysłami, rozbudowywali funkcje, dodawali kolejne bloki. Takie rozbudowanie funkcji spowodowało, że naciśnięcie którejkolwiek ze strzałek uruchamiało pojazd w określonym kierunku, po […]

Czytaj dalej
24 lutego 2020 | Katowice | Społeczna Szkoła Podstawowa "Nasza Dobra Szkoła"

Reportaż, ach ten reportaż

Jasiek Mela, Marek Kamiński, Elżbieta Dzikowska, Ryszard Kapuściński, w Polsce nie brak świetnych reportażystów… Wszyscy oni jednak są od nas dużo starsi i tematy, które poruszają są adresowane do dorosłego czytelnika. Postanowiliśmy więc dołączyć do grona reportażystów dedykując reportaże rówieśnikom i nieco młodszym koleżankom i kolegom. Chcemy stworzyć cykl reportaży na temat ochrony środowiska naturalnego […]

Czytaj dalej
24 lutego 2020 | Warszawa | Szkoła Podstawowa im. Samuela Bogumiła Lindego

Pożegnanie z pierwszą grupą

Szkoła

Szkoła Lindego to mnóstwo pomysłów, zabawy i chęci! A z tym ostatnim elementem związana jest ogromna ilość tych chęci. Uczniów o wielkiej energii i zapale do naszych SuperKoderskich pomysłów i działań nie brakuje…. Jest ich duuuużo:) tak dużo, że musieliśmy podzielić się na dwie grupy. Równo z końcem pierwszego semestru wciskamy pauzę dla pierwszych śmiałków […]

Czytaj dalej
23 lutego 2020 | Biesna | Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Biesnej

Programujemy mBoty – matematyczne obliczenia

Kolejne zajęcia za nami, na których jeszcze bardziej zagłębiliśmy się w program mBlock. Odkrywając jego kolejne tajniki wkręcamy się w kodowanie co raz bardziej. Tym razem uczyliśmy się zapisywać działania matematyczne oraz ustalone i losowo wybrane ułamki dziesiętne czy procenty, gdzie poznawaliśmy komendy “zapyta i czekaj” i “odpowiedź”. Ćwiczyliśmy korzystanie ze zmiennych, również łączyliśmy zadania […]

Czytaj dalej