Aktualności:

5 października 2017 | Butryny | Zespół Szkolno-Przedszkolny w Butrynach

Superkoderzy z Butryn wystartowali!

  W ubiegłym roku szkolnym uczniowie obecnej klasy IV zakwalifikowali się do programu edukacyjnego Fundacji Orange. Celem programu jest nauka podstaw programowania i robotyki. Uczniowie realizują wybraną przez siebie ścieżkę edukacyjną Majsterkowicze 2.0. Pierwsze zajęcia za nimi. Co będą robić? Czego się nauczą? Czym są roboty? To było tematem pierwszych zajęć. Najbardziej jednak ciekawiło ich […]

Czytaj dalej
4 października 2017 | Pruszcz Gdański | Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Matejki

4 października 2017 r. – Komputer, robot, maszyna

Przygotowujemy się do rozpoczęcia zajęć z robotami…ale nie ma lekko, trzeba trochę teorii. Najpierw rozmawialiśmy, dyskutowaliśmy, spieraliśmy się również, bo to też nam wychodzi… i w końcu wiemy jak rozróżniać te trzy pojęcia. Zabrakło nam czasu, albo zwyczajnie wyleciało nam z głowy żeby wykonać więcej zdjęć…Pani wdraża z nami również Office 365 dla Edukacji i […]

Czytaj dalej

Dowiedzieliśmy się już czy są LOFI Roboty, poznaliśmy już wszystkie elementy, z których składać się będą nasze urządzenia, poznaliśmy zasady działania czujników, które będą zamontowane… Czas przystąpić do działania – zaczynamy składać roboty. Początkowo praca była trudna, gdyż trzeba było zrozumieć instrukcję, tak by krok po kroku łączyć ze sobą poszczególne podzespoły i części. Dopiero, […]

Czytaj dalej
2 października 2017 | Żelechów | Szkoła Podstawowa im. Romualda Traugutta w Żelechowie

Zmysły robota, połączenie z komputerem

Skoro roboty – pojazdy mamy już gotowe,  pora na lekcję ZMYSŁY ROBOTA.  Bardzo duża pochwała dla twórców witryny pozwalającej na interaktywna lekcję z czujnikami.  Mając dwie godziny lekcyjne do dyspozycji, udało nam się na pierwszej zainstalować: sterowniki na laptopach pozwalające na połączenie robota z komputerem, aplikację LOFI ROBOT ScratchX z Chrome Web Store. Na drugiej […]

Czytaj dalej
30 września 2017 | Chorzów | Szkoła Podstawowa nr 1

Superkoderzy na start!

Szkoła

We wrześniu 2017r. rozpoczeliśmy przygodę z robotami i Scratchem. Pierwsze lekcje poświęciliśmy na zapoznanie się z aplikacją, jej interfejsem. Dowiedzieliśmy się, co to jest dusek, scena, skrypt. Krok po kroku odkrywaliśmy zastosowania kolejnych bloczków, przy pomocy których tworzyliśmy pierwsze proste programy.

Czytaj dalej
30 września 2017 | Młyniec Pierwszy | Szkoła Podstawowa w Młyńcu Pierwszym

Jak poruszać duszkiem?

Szkoła

Pod koniec września uczniowie sprawdzali dwie metody poruszania duszkami. Pierwsza była bardzo szybka i pozwalała łatwo namówić duszka do ruchu, jednak ruchy były mało precyzyjne. Drugi sposób pozwolił uczniom poruszać duszkiem tak jak chcieli. Poznali przez to pętle JEŻELI oraz pętlę ZAWSZE. Był to wstęp do tworzenia ich własnej gry.

Czytaj dalej
30 września 2017 | Nędza | Szkoła Podstawowa im. Powstańców Śląskich w Nędzy

Scratch nam nie obcy.

Szkoła

Grupa projektowa Szkoły Podstawowej w Nędzy przypominała i utrwalała podstawy kodowania w języku Scratch 2.0. Przez cały wrzesień uczniowie na lekcjach zajęć komputerowych, zajęciach dodatkowych i w domu przypominali sobie kodowanie w języku Scratch 2.0. Tworzyli podstawowe skrypty, opracowywali duszki i tła oraz tworzyli proste gry.

Czytaj dalej
Szkoła

Od września uczniowie z klas IV i VI rozpoczęli swoją przygodę z robotyką. Zajęcia odbywają się w ramach projektu Fundacji Orange #Superkoderzy, do którego udało nam się zakwalifikować w ubiegłym roku szkolnym. Całą kwotę pozyskaną z projektu zainwestowaliśmy w zakup robotów – sześć zestawów EDUBOX LOFI ROBOT.

Czytaj dalej
28 września 2017 | Łódź | Szkoła Podstawowa Towarzystwa Oświatowego "Edukacja"

Wrzesień – z Robotem za pan brat

  #SuperKoderzy rozpoczynają realizację ścieżki Majsterkowicze 2.0 w ramach lekcji techniki w klasie IV (łącznie 30 uczniów). Po lekcji organizacyjnej i zapoznaniu się z regulaminami, przystępują do rozpakowywania tajemniczych zestawów EDUBOX. Znalezione w nich drewniane elementy, części elektroniczne i mechaniczne, wywołują ogólny zachwyt i zainteresowanie.

Czytaj dalej