Aktualności:

9 października 2017 | Żelechów | Szkoła Podstawowa im. Romualda Traugutta w Żelechowie

Przegląd robotów – dzieło gotowe

Każda grupa wykonała swoje zadanie i zaprezentowała robota, ale i siebie jak widać na zdjęciach 🙂 .  Wszyscy byli dumni ze swojej pracy. Jak dotąd lekcje bardzo szybko mijały, i mimo cotygodniowego spotkania brakowało czasu aby się nudzić.

Czytaj dalej
9 października 2017 | Gronowo Górne | Publiczna Szkoła Podstawowa w Gronowie Górnym

Pierwsze kroki ze Scratch’em

Szkoła

Pierwszym krokiem było zapoznanie z podstawami programowania blokowego w Scratchu. Większość uczniów dopiero teraz zetknęła się ze Scratch’em, więc emocji był sporo. Bez problemu jednak radzili sobie z kolejnymi projektami. Tworzone były nowe kostiumy i modyfikowane duszki, dodawane dźwięki, tła i animacje.

Czytaj dalej
7 października 2017 | Milanówek | Szkoła Podstawowa nr 1 im.ks.P.Skargi

SuperKoderzy z Milanówka wystartowali ;)

Nasz szkolny klub MilanKod jest już po 4 godzinach przypominania sobie języka Scratch. W przyszłym tygodniu zaczniemy składać nasze Lofi Roboty. Grupa jest bardzo silna – liczy 18 osób z klas 4 i 5. Jak dotąd stworzyliśmy dwie gry: Akwarium i Tabliczka Mnożenia, w które można zagrać wchodząc do naszego studia. Więcej informacji o działalności naszego […]

Czytaj dalej
6 października 2017 | Skarżysko-Kamienna | Zespół Placówek Oświatowych nr 2

Pierwsze zajęcia

W raz z rozpoczęciem nowego roku w Szkole Podstawowej nr 1 rozpoczął się projekt Superkoderzy. W ramach tego projektu cześć klasy 6b będzie realizować ścieżkę “Pogromcy Języków “. Uczniowie będą tworzyć interaktywne widowisko przy użyciu programowania i robotów oparte na klasyczne literatury “Czarnoksiężnik z Krainy Oz “. A ponieważ uczniowie nie mieli okazji poznać wcześniej […]

Czytaj dalej
6 października 2017 | Dobrociesz | Publiczna Szkoła Podstawowa w Dobrocieszu

Zaczynamy pracę z program Scratch!

Pierwsze zajęcia z programem Scratch już za nami. Uczestnicy programu stworzyli pierwsze – na razie proste – projekty. Ich zadanie na zajęciach polegało na umieszczeniu duszka-piłki w w bramce za pomocą myszki. Wszyscy wykonali je perfekcyjnie, wymieniając się spostrzeżeniami i uwagami. Czekamy na kolejne spotkanie!

Czytaj dalej
6 października 2017 | Dobrociesz | Publiczna Szkoła Podstawowa w Dobrocieszu

Lekcja organizacyjna – witamy program #SuperKoderzy!

Osiemnastego września 2017 września, uczniowie naszej szkoły wzięli udział w pierwszej, organizacyjnej lekcji w programie #SuperKoderzy. W zajęciach w roku szkolnym 2017/2018 będzie uczestniczyło 11 osób, które już od pierwszego dnia ochoczo wzięło się do pracy. Na inauguracyjnych zajęciach, przedstawiłem uczniom plan pracy oraz tematykę zajęć. Zarówno oni jak i ja nie możemy doczekać się […]

Czytaj dalej
5 października 2017 | Otrębusy | Szkoła Podstawowa im. Włodzimierza Puchalskiego w Otrębusach

Pogromcy języków w Otrębusach

Prowadzić zajęcia z kodowania na lekcjach języka angielskiego to idea jaka przyświeca programowi #Superkoderzy Fundacji Orange. W ramach przyznanego “Grantu” nasi uczniowie tworzą interaktywne widowisko osnute na bazie klasycznej powieści „Czarnoksiężnik z Krainy Oz”, z wykorzystaniem robotów mBot, które… odegrają rolę Dorotki! Oprócz kodowania robotów zaprogramujemy także animację, wzbogaconą o dialogi nagrane w języku obcym przez dzieci.

Czytaj dalej
5 października 2017 | Radom | Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12

Witaj, świecie!

Nowy rok szkolny i nowe zajęcia. W tym roku dołączyliśmy do Dziennikarzy przyszłości. Zanim Scratch się pojawi, przypomnieliśmy sobie kodowanie offline.

Czytaj dalej
5 października 2017 | Łęczna | Szkoła Podstawowa nr 4 im. Papieża Jana Pawła II

#SuperKoderzy w naszej szkole

Od 12 września 2017, uczniowie naszej szkoły biorą udział w programie #SuperKoderzy. Realizujemy ścieżkę Majsterkowicze 2.0.  W programie uczestniczą chętni uczniowie z klas IV szkoły podstawowej. Na inauguracyjnych zajęciach, przedstawiłem uczniom plan pracy oraz tematykę zajęć. Obecnie uczniowie są w trakcie opanowywania podstawy obsługi Scratcha, który będzie nam potrzebny do programowania naszych robotów.      […]

Czytaj dalej