Aktualności:

21 listopada 2018 | Jastrzębie-Zdrój | Szkoła Podstawowa Nr 23 im. ks. prof. Józefa Tischnera

Młodzi patrioci i nasi przyjaciele. Poznajemy sąsiadów Polski, ich kulturę i zwyczaje.

Dopiero miesiąc nauki za nami a my zwiedzamy i poznajemy kraje sąsiedzkie – niestety tylko wirtualnie i palcem na mapie. Jednak z ogromnym zaciekawieniem. Kolejny raz dużo frajdy nam sprawiła nauka z ozobotami, dla których wytyczaliśmy drogę po konturze mapy Polski.  

Czytaj dalej
21 listopada 2018 | Jastrzębie-Zdrój | Szkoła Podstawowa Nr 23 im. ks. prof. Józefa Tischnera

Młodzi Patrioci. Polska – położenie geograficzne i kierunki świata.

A dzisiaj czas na pracę z mapą. Uczniowie odszukiwali na mapie swój kraj, największe miasta, morze, góry i rzeki oraz sąsidujące z nim państwa. Utrwalali znajomość głównych kierunków świata. Doskonale poradzili sobie z wytyczeniem drogi nad morze. Ćwiczyliśmy umiejuętności orientacyjno-przestrzenne wykorzystując matę edukacyjną.

Czytaj dalej
21 listopada 2018 | Małogoszcz | Szkoła Podstawowa im. 24 Lutego 1863 Roku w Małogoszczu

Robomatematycy z Małogoszcza w akcji…

Na kolejnych zajęciach w ramach programu #SuperKoderzy szkolni Robomatematycy z grupy I kontynuowali składanie mBotów. Korzystali z dostępnych schematów i rysunków technicznych. Sami mieli również świetne pomysły na przygotowanie swoich robotów do pracy. Jesteśmy już o krok od ich uruchomienia. Zajęcia były bardzo angażujące i niestety szybko minęły. Jak widać na poniższych zdjęciach, nasi wspaniali […]

Czytaj dalej
21 listopada 2018 | Warszawa | Szkoła Podstawowa nr 264 im. Gabrieli Mistral

Wiatr i kierunki świata – tworzymy animację w Scratch

Szkoła

Po zajęciach dotyczących wiatru i kierunków świat przyszedł czas na podsumowanie i utrwalenie wiadomości. W tym celu uczniowie tworzyli na zajęciach prostą grę–animację w środowisku Scratch. Utrwalali przy tym pojęcia  kluczowe: energia wiatru, instrukcja warunkowa, kierunki świata. Powstało szereg ciekawych projektów.

Czytaj dalej
20 listopada 2018 | |

3..2..1…STARTUJEMY!

Szkoła

Kilkunastu śmiałków z klas piątych SP 159 w Krakowie, głowy pełne pomysłów oraz pełne zaangażowanie. Superkoderzy po raz drugi wystartowali w naszej szkole. Oj, będzie się działo! Zobaczcie jak się bawiliśmy po złożeniu 5 mBotów, które ufundowała firma Orange. .

Czytaj dalej
20 listopada 2018 | Kraków | Szkoła Podstawowa nr 33 im. Króla Stefana Batorego

Programujemy Scratch Junior

Klasa 4B pracowała dziś z programem Scratch Junior oraz tabletami. Tworzyli proste historyjki, w których wykorzystali pętle, stosowanie dźwięków, nagrywanie własnych historyjek. Praca była ciekawa i wesoła. Coraz bliżej do #SuperKoderów! Program ten był wstępem do pierwszego programowania robotów.

Czytaj dalej
20 listopada 2018 | Bytom | Szkoła Podstawowa nr 4 im. Mikołaja Kopernika

Druga grupa rozpoczyna zabawę z robotami LOFI

Dzisiaj, 20 listopada swoje pierwsze zajęcia z robotami Lofi rozpoczęli uczniowie klasy 5b. Tym razem naukę programowania i składania tych sympatycznych robotów podjęli: Tosia, Antek, Mela, Kinga, Bartek i Bartosz (oraz w zastępstwie Euniki i Dominiki – Ania:)). Pierwsze zajęcia polegały na nauce korzystania ze śrubokręta. Jednak zamiast składać robota – uczniowie KIM’u – robota […]

Czytaj dalej
20 listopada 2018 | Kępno | Szkoła Podstawowa nr 2 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Kępnie

“Kłopotliwe pytania”

Szkoła

“Kłopotliwe pytania” – to tytuł przedpremierowego pokazu podkastu grupy nr 2 z klasy 5 a. To również grupa samych dziewcząt. Wszyscy z zainteresowaniem obejrzeli pracę, po czym nastąpiła ocena – wszyscy #Superkoderzy z klasy 5 rzeczowo przedstawiali swoje opinie, rzetelnie analizując obowiązkową kartę oceny. Niewielkie poprawki, które jeszcze należy nanieść do projektu na pewno zostaną […]

Czytaj dalej
20 listopada 2018 | Zbiczno | Szkoła Podstawowa w Zbicznie

#SuperKoderzy ze Zbiczna potrafią tworzyć własne skrypty w aplikacji Scratch

Szkoła

#SuperKoderzy potrafią tworzyć własne skrypty w aplikacji Scratch Czwarte spotkanie #SuperKoderów ze Zbiczna zamyka ścieżkę pt.: „Podstawy Scratcha”. Uczniowie podczas tych zajęć uatrakcyjniali swoje gry oraz korzystali już ze wszystkich grup skryptów, stosowali pętle i zmienne. Podczas swojej pracy często napotykali na błędy i poszukiwali sposobów na ich rozwiązanie. Efektem pracy uczniów była rozbudowa gry […]

Czytaj dalej