Aktualności:

Matematyka i tworzenie gry

W kolejnych, zrealizowanych przez nas scenariuszach, uczniowie mierzyli się z działaniami matematycznymi na ułamkach i procentach. Sprawdzali reakcje mBotów. Zaczęliśmy też tworzyć grę matematyczną. Uczniowie zapoznani zostali z instrukcją napisania gry. Stworzyli ekran startowy i wzięli się za tworzenie pierwszych zadań, z różnym sukcesem. Metodą prób i błędów uzyskiwali jednak odpowiednie rezultaty. Poza tym bardzo […]

Czytaj dalej

Tym razem na zajęciach jeszcze raz wnikliwie zajęliśmy się “czujnikiem odległości”. Przerobiliśmy nasze 2 roboty światłoluby na roboty – pojazdy. Z wykorzystaniem aplikacji LOFI Blocks tworzyliśmy, modyfikowaliśmy i testowaliśmy algorytm omijania przeszkód. Wszystkim podobało się jak roboty omijały nasze nogi i szukały “wolnej drogi”. To była super zabawa 🙂 W najbliższym czasie szykujemy się do […]

Czytaj dalej
31 marca 2019 | Koszuty | Szkoła Podstawowa im. Józefa Janika

Szlifujemy swoje gry

Szkoła

W tym miesiącu ćwiczyliśmy tworzenie gier oraz realizowaliśmy różne pomysły SuperKoderów na gry tworzone w języku Scratch. Nie zapomnieliśmy oczywiście o stworzeniu czegoś dla naszych koleżanek z okazji Dnia Kobiet.

Czytaj dalej
31 marca 2019 | Kokanin | Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kokaninie

Sterowanie, programowanie…

…bloki, grupy, instukcje sterujące, lewo – prawo, góra – dół, w przód – w tył, output – input, czujnik odległości, buzzer, dioda. Od nadmiaru poleceń może zakręcić się nie tylko robot :-). Nie jest to łatwe, ale jakie ciekawe. Na pewno damy radę!!! 🙂

Czytaj dalej
31 marca 2019 | Śrem | Zespół Szkół Specjalnych im. Marii Grzegorzewskiej w Śremie

Kolejne zadania za nami.

Nasi #Superkoderzy również nie próżnują, realizując kolejne zdania ze ścieżki Młodzi Patrioci. Doskonale znamy symbole narodowe, legendę o Lechu, Czechu i Rusie oraz trzy stolice Polski (Gniezno, Kraków i Warszawę). Wykonaliśmy flagę w programie Scratch. Nauczyliśmy się m.in. programować trasy ozobotów oraz korzystać z generatora kodów, a także z innych aplikacji. Najbardziej lubimy ozoboty oraz […]

Czytaj dalej
Szkoła

Marcowe zajęcia to przede wszystkim matematyka… nauczyłyśmy się tworzyć program, który wykonuje różne działania na liczbach. Ale na ostatnim spotkaniu z robotami powstała pierwsza część naszej gry. Roboty umieją się cieszyć z dobrze wykonanego zadania, ale też smucą, gdy nam coś nie wyszło. Wciąga nas to coraz bardziej…:)

Czytaj dalej
30 marca 2019 | Pisz | Zespół Szkół Katolickich w Piszu

W marcu tworzyliśmy mapy podróży mBotki-Dorotki…

Marzec upłynął nam na tworzeniu planszy podróży naszej mBotki-Dorotki. Mieliśmy szansę wykorzystać nasze talenty plastyczne, a także współpracować w grupie, planując, dyskutując, często idąc na kompromis – to była ważna nauka. Przed nami ostatnie dni pracy nad połączeniem zaprogramowanych scen w jedną, spójną całość. Powoli zbliżamy się już do końca projektu…

Czytaj dalej
30 marca 2019 | Nidzica | Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Nidzicy

Zapoznajemy się ze środowiskiem Scratch.

Szkoła

Podczas pierwszych zajęć z programowania poznajemy  aplikację Scratcha. Poznajemy, czym jest duszek, kostium i skrypt. Zapoznajemy się z dostępnymi bloczkami, przy pomocy, których będziemy kodować. Wbrew pozorom nie jest to prosta sprawa, ale zabawa na wiele godzin udana.

Czytaj dalej