Aktualności:

21 stycznia 2019 | Olsztyn | Zespół Placówek Specjalnych w Olsztynie

Hologramowe kodowanie

Przez kilka spotkań – to był duuuuży projekt –  zajmowaliśmy się hologramami. Jesteśmy nimi prawdziwie zauroczeni! Prosta sprawa, ale robi wrażenie…! Na początku musieliśmy poszukać informacji, jak taki mini hologram zrobić własnoręcznie. Tu przyszły z pomocą liczne poradniki na youtubie. Gdy w ruch poszły nożyczki i taśma, wiedzieliśmy, że tworzymy coś wyjątkowo intrygującego 🙂 Później, […]

Czytaj dalej
18 stycznia 2019 | Kraków | Szkoła Podstawowa nr 33 im. Króla Stefana Batorego

Informatyka z językiem angielskim!

Nauka nie ma granic.. Plansza na język angielski przygotowana przez Pana Michała Witka z planem miasta posłużyła nam do wyprowadzenia Ozobotów na spacer. Na lekcji angielskiego trzeba było zaplanować ucieczkę przez miasto! Na informatyce pisaliśmy w grupach polecenia dla trasy ozobota uwzględniając określone warunki. Ozobot przyjeżdżał transportem publicznym (samolot, kolej, statek) i musiał zwiedzić kilka […]

Czytaj dalej
18 stycznia 2019 | |

Sekwencer zaawansowany.

Szkoła

Uczniowie podczas zajęć poznali zastosowanie sekwencera zaawansowanego – wykorzystywali różne wartości rytmiczne, wysokości dźwięków; zapisywali kilka melodii, które były równolegle odtwarzane z kilku ścieżek. Samodzielnie stworzyli autorskie melodie.

Czytaj dalej
18 stycznia 2019 | |

Sekwencer melodyczny.

Szkoła

Uczniowie podczas zajęć podjęli próbę tworzenia melodii w sekwencerze melodycznym. Przypomnieli wartości rytmiczne nut i pauz, a także nazwy dźwięków gamy C-dur. Korzystając z sekwencera melodycznego podjęli próbę zakodowania utworu “Panie Janie” w w/w sekwencerze – dostrzegli podobieństwo zapisu muzycznego do kodu (w rozumieniu języka programowania). Korzystając z dobrze znanego już Scratcha stworzyli w nim […]

Czytaj dalej
18 stycznia 2019 | |

Sekwencer rytmiczny.

Uczniowie podczas zajęć poznawali czym jest sekwencer. Bawiąc się wartościami rytmicznymi nut i pauz poznawali zastosowanie sekwencera rytmicznego. Dostrzegli również podobieństwo zapisu muzycznego do kodu (podobieństwo pomiędzy zapisem nutowym a kodem zawartym w sekwencerze.

Czytaj dalej
18 stycznia 2019 | |

Zaprzyjaźniamy się ze Scratchem.

Szkoła

Uczniowie podczas początkowych zajęć poznawali podstawy Scratcha. Poznając język programowania tworzyli pierwsze skrypty. Założyli swoje konta na platformie Scratch. Samodzielnie tworzyli zdarzenia oraz poznali bloczki instrukcji warunkowej, wykorzystywali “pętle” i “instrukcję warunkową”. Efekt pracy bardzo ucieszył uczniów – wszyscy samodzielnie stworzyli klawiaturę, na której przy pomocy odpowiednio zastosowanych kodów mogą grać.

Czytaj dalej