Aktualności:

12 października 2017 | Mierków | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Mierkowie

Lekcja 1 – Czym są roboty?

Pierwsze zajęcia, które odbyły się 28 września, dały nam odpowiedzi na kilka ważnych pytań. Np. dlaczego robot kuchenny to nie robot? I co łączy roboty z Gwiezdnych Wojen z odkurzaczem Roomba? Okazało się, że sprawy wcale nie są tak proste, jak się wydaje. Rozmowa rozmową, ale wzrok uczniów raz po raz kierował się w stronę […]

Czytaj dalej
11 października 2017 | Butryny | Zespół Szkolno-Przedszkolny w Butrynach

O rety! To działa!

Zmysły robota – poznaliśmy różne czujniki i aktuatory, które możemy podłączyć do naszego robota (przycisk, potencjometr, czujnik światła, odległości, silnik, diody LED, buzzer). Każda grupa prawidłowo wykonała zadanie. Każdy Superkoder potrafi teraz prawidłowo podłączyć do sterownika aktuatory i czujniki. Wszystko działało – światło, dźwięk, silnik.

Czytaj dalej
11 października 2017 | Mierków | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Mierkowie

Zaczynamy :)

W końcu zaczynamy 🙂 Grupa uczniów z klas 4-6, łącznie 14 osób, utworzyło w naszej szkole grupę Majsterkowiczów, którzy zaczną zabawę z robotami. Udało się zainteresować tą jakże chłopięcą tematyką cztery dziewczynki z klasy IV, z czego pan Tomek bardzo się ucieszył 🙂 Będziemy pracować na robotach mBot. Kilka lekcji składania i zaczną się ruszać, […]

Czytaj dalej
Szkoła

SUPERKODERZY START! Dzisiaj tzn. 03.10.2017r. zaczęliśmy nasza przygodę edukacyjną – SUPERKODERZY – dzieci na zajęciach poznają język komputerów i przekładają umiejętności na praktykę. Na naszych spotkaniach rozwijamy kreatywność, logiczne myślenie oraz współprace w zespole. Zajęcia prowadzi pan Krzysztof Lepiarczyk. O Programie- #SuperKoderzy #SuperKoderzy to ogólnopolski program edukacyjny Fundacji Orange, którego kluczowym elementem jest nauka programowania. Adresowany […]

Czytaj dalej
11 października 2017 | Pruszcz Gdański | Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Matejki

11 października 2017 r. – Lofi Roboty czas wyciągnąć z szafy

Na te zajęcia czekaliśmy z utęsknieniem. Dzisiaj każdy zespół otrzymał “magiczną skrzyneczkę” za którą będzie odpowiedzialny. Mamy 8 zestawów Lofi Robotów, więc jest 6 zespołów dwuosobowych i 2 zespoły trzyosobowe. Rozpakowaliśmy, podpisaliśmy, obejrzeliśmy filmy reklamowe Lofi Robotów. Podjęliśmy wspólną decyzję, że będziemy składać jeden model – Robot pojazd (pojawił się pierwiastek rywalizacji, ale to zdrowa rywalizacja) […]

Czytaj dalej
11 października 2017 | Pawłów | Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Pawłowie

#Superkoderzy do dzieła!

We wrześniu uczniowie z klasy V i VI rozpoczęli swoją przygodę z robotyką. Zajęcia odbywają się w ramach projektu Fundacji Orange #Superkoderzy, do którego udało nam się zakwalifikować w ubiegłym roku szkolnym. Całą kwotę pozyskaną z projektu zainwestowaliśmy w zakup robotów – sześć zestawów EDUBOX LOFI ROBOT. Uczniowie zapoznali się już z zastosowaniem robotów, podzespołami i […]

Czytaj dalej
11 października 2017 | Byszwałd | Szkoła Podstawowa w Byszwałdzie

Pierwsze zajęcia ze ścieżki majsterkowicze 2.0

Szkoła

W październiku rozpoczęła się nasza przygoda z #Superkoderami wybraliśmy ścieżkę majsterkowicze 2.0.Na pierwszej lekcji uczniowie poznali Scratch`a. Poznali duszki, kostiumy, sceny itp. była  to wspaniała przygoda podczas zajęć lekcji informatyki. Pierwsze wprawienie duszka w ruch i zrobienie poruszającego się tła zmotywowało uczniów do dalszej pracy. Odpowiednio zmotywowanii nie mogli doczekać się kolejnych zajęć.

Czytaj dalej
10 października 2017 | Olsztyn | Szkoła Podstawowa nr 13 imienia Komisji Edukacji Narodowej

Zaczynamy – poznanie scratcha

Nasze 2 pierwsze spotkania po 90 min, w dniach 3 i 10 października, posłużyły przypomnieniu lub dla niektórych poznaniu narzędzi w programie scratch. Dziewczyny tworzyły swoje animacje, a na kolejnym spotkaniu prezentowały je grupie oraz uczyły się je opisywać po udostępnieniu w studio.

Czytaj dalej
10 października 2017 | Gostomia | Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Gostomi

Początki Scratcha…

Szkoła

Na pierwszych zajęciach dotyczących programowania w Scratchu, poznaliśmy podstawy, które umożliwiły nam ropoczęcie pracy w tym programie. Gdy tylko oswoiliśmy się z interfejsem, praca i nauka połączyła się w zabawę. Byliśmy dumni z naszych małych programistów!

Czytaj dalej