Aktualności:

18 października 2017 | Brodnica | Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 Brodnicy

Europejski Tydzień Kodowania w SP2 w Brodnicy

Zajęcia w czasie trwania Tygodnia Kodowania okazały się dla uczniów z klasy 5c niezwykłym doświadczeniem. Na lekcji języka polskiego dużą przyjemność sprawiło im dyktando graficzne. Zadaniem uczniów było odszyfrowanie kodu i umieszczenie kartonika o właściwym kolorze we wskazanym miejscu na ogromnej, bo liczącej 2 metry na 2 metry macie edukacyjnej. Efektem naszej pracy była postać […]

Czytaj dalej
Szkoła

Robimy duże kroki na przód. Dziewczyny bardzo szybko się uczą, są bardzo kreatywne w udoskonalaniu wspólnego kręgosłupa projektu. Dziś zajmujemy się wprawieniem w ruch tła oraz zapanowaniem nad płetwonurkiem i rybkami w akwarium. U każdego rybki wchodzą w inną relację z nurkiem. Jedne mienią się kolorami inne prowadzą z nim dialog. Jest bardzo dużo radości […]

Czytaj dalej
17 października 2017 | Gostomia | Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Gostomi

Dziś próbujemy stworzyć grę w Scratchu

Na dzisiejszych zajęciach niełatwe zadanie było przed nami, musieliśmy stworzyć grę w programie Scratch ” Mistrz tabliczki mnożenia”. Zadanie z początku wydawało się trudne ale z małą pomocą nauczcyciela, wszyscy stworzyli ów grę. Gdy zostało czasu niektórzy zaczęli ją modyfikować, zmienijąć tła czy postać, dodając inne pytania itd BRAWO WY!

Czytaj dalej
17 października 2017 | |

Zajęcia z sekwenserem rytmicznym

Szkoła

Pierwsze zajęcia z  wykorzystaniem sekwensera rytmicznego mamy już za sobą . Uczniowie z wielkim zapałem i fantazje podeszli do zajęć. wszyscy uczymy się kodowania i świetnie się przy tym bawimy.  

Czytaj dalej
17 października 2017 | Kołczyn | Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Warszawy w Kołczynie

Robotomaniacy z klasy VI – SuperKoderzy-kołczyniaki

Robotomania w wykonaniu uczniów klasy VI. Majsterkowanie całkowicie pochłonęło I grupę SuperKoderów-kołczyniaków. Składanie własnych Lofi robotów sprawiło uczniom niesamowitą frajdę. Uczniowie pracowali bez wytchnienia i nawet nie chcieli iść na przerwę. Niezniszczalni #SuperKoderzy opanowali naszą szkołę, budują, testują i sterują… Nie tylko majsterkowanie spodobało się dzieciakom. Zawładnęło nimi programowanie w języku Scratch. Tworzenie własnych animacji […]

Czytaj dalej
16 października 2017 | Mierków | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Mierkowie

Lekcja 3 – składamy robota i testujemy czujniki

Na dzisiejszych zajęciach udało się nam ukończyć montowanie robota. Do elementów złożonych tydzień temu (korpus, silniki i koła) dołączyły wsporniki, na których zamontowany jest “mózg” robota, podłączyliśmy akumulator z bateriami oraz zamocowaliśmy płytkę z procesorem. Na koniec lekcji włączyliśmy nasze roboty – wszystkie cztery radosnym “piknięciem” i diodami zasygnalizowały, że są gotowe do zabawy. Udało […]

Czytaj dalej
15 października 2017 | Kowalew | Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kowalewie

Kowalew wita!

Miło nam poinformować, że od początku roku szkolnego działają w naszej szkole „SuperKoderzy”. Wszystko za sprawą udziału w ogólnopolskim programie Fundacji Orange. Kluczowym elementem programu “Superkoderzy” jest nauka programowania. W czasie naszych spotkań dzieci uczą się programowania i podstaw robotyki. Realizujemy ścieżkę Majsterkowicze 2.0. W programie uczestniczą chętni uczniowie z klas VI szkoły podstawowej. Uczniowie […]

Czytaj dalej
15 października 2017 | Butryny | Zespół Szkolno-Przedszkolny w Butrynach

Kodujemy w języku Scratch

Po naszych pierwszych zajęciach wiemy już, że robot, który skonstruujemy będzie działał tylko dzięki  programowi, który napiszemy w programie Scratch. Dlatego zabraliśmy się za poznanie tej aplikacji. Pod koniec zajęć na naszych ekranach w akwarium pływały rybka i ośmiornica. Nauczyliśmy się obsługiwać interfejs Scratcha, uruchamiać proste programy, definiować ruch duszków, dodawać tło, zmieniać kostiumy. Nie […]

Czytaj dalej
15 października 2017 | Elbląg | Szkoła Podstawowa nr 21 im. Mikołaja Kopernika

Odkrywamy Scratcha

Szkoła

Wrześniowe zajęcia rozpoczęliśmy od zapoznania z podstawami programowania blokowego w Scratchu. W czasie pierwszych zajęć uczniowie założyli konta na stronie Scratch’a i przystąpili do programowania. Każdy uczestnik wybrał sobie postać duszka i „uczył” go chodzić, pływać, skakać itd. Tworzone były nowe kostiumy i modyfikowane duszki, dodawane dźwięki, tła i animacje. Do tej pory większość uczniów […]

Czytaj dalej