Aktualności:

31 października 2018 | Kielce | Zespół Szkół im. Juliusza Verne'a

Pierwszy miesiąc za nami

Pierwszy miesiąc zabawy i pracy ze Scratchem za nami. Z jednej strony bardzo się cieszymy, ale z drugiej chcemy coraz więcej. Cóż, może dlatego, że do głowy przychodzi nam wiele ciekawych pomysłów. Pierwsi chętni już tworzą gry, aby inspirować pozostałych.

Czytaj dalej
31 października 2018 | Łódź | Szkoła Podstawowa nr 101 im. Jana Kochanowskiego

Sprawy dla reporterów

29 października odbyły się pierwsze zajęcia w tej edycji #SuperKoderów. Pomimo wczesnej pory, wszyscy stawili się w komplecie. Tematem zajęć był reportaż jako gatunek literacki.

Dokonaliśmy analizy kilku przykładowych reportaży – z prasy 📰, radia 📻 i telewizji 📺. Później, każdy uczeń przedstawił swój pomysł na ciekawy reportaż i zaproponował sposób w jaki zebrałby potrzebne do niego materiały 🎤.

Czytaj dalej
30 października 2018 | |

SP1 Konin na początku drogi

1 października rozpoczęliśmy w Szkole Podstawowej Nr 1 w Koninie ścieżkę Dziennikarze przyszłości . Cała klasa piąta, czyli 21 uczniów, wzięło udział w zajęciach. Zaczęliśmy od obejrzenia reportaży i poznania cech reportera , a później powtórki ze scratcha. Nie dla każdego łatwe okazało się układanie bloczków z miłym duszkiem.  Wszyscy ciekawi świata i nowych tabletów […]

Czytaj dalej
30 października 2018 | |

Nasze początki…

Szkoła

Podejmując się tego zadania trafialiśmy na przeszkody, ale się nie poddawaliśmy. Odczuwamy już pierwsze efekty. Jak to wspominamy: “Scratch” to fajna zabawa, ale również logiczne i intensywne myślenie. Początki były trudne, ale teraz radzę sobie coraz lepiej. Fajny czas. Nauka, a przy tym tyle frajdy. 

Czytaj dalej
30 października 2018 | Nidzica | Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Nidzicy

Urodzinowy balonik

Szkoła

Kontynuacja tematu związanego z wiatrem. Tym razem zaczęliśmy od odwiedzenia Zakątka Meteorologicznego w przyszkolnym ogrodzie dydaktycznym, gdzie dzieci zapoznali się ze sprzętem do pomiaru składników pogody. Po czym zabraliśmy się do wykonania „urodzinowego balonika”. Zabawy było dużo!

Czytaj dalej
30 października 2018 | Nidzica | Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Nidzicy

Działanie wiatru

Szkoła

Na spotkaniu dzieci zostały zapoznane ze specyfiką działania wiatru. Czwartaki były podekscytowane tajemniczą skrzynką, którą nauczyciel wniósł do klasy. Po jej otworzeniu, wyjmując po kolei pomoce, wymyślali do czego one mają posłużyć. Dzieci kochają eksperymenty!

Czytaj dalej
30 października 2018 | Kępno | Szkoła Podstawowa nr 2 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Kępnie

Pierwsze grupy zaczynają montaż podkastów

Szkoła

Na dzisiejszych zajęciach w klasie 5 – jedna grupa już kończyła montaż swojego podkastu – jeszcze nie doszło do pokazu przedpremierowego, gdyż kilka szczegółów należy dopracować. Druga grupa pracuje nad dźwiękiem i porządkuje zebrany materiał zdjęciowy, jednocześnie przygotowując w scratchu różne przydatne animacje. Na podobnym etapie jest również trzecia grupa. W czwartej klasie pracujemy wolniej […]

Czytaj dalej
30 października 2018 | Małogoszcz | ZSzO Szkoła Podstawowa im. 24 Lutego 1863 R. w Małogoszczu

Pierwsze spotkania w ramach #SuperKoderów za nami…

Właśnie ruszyliśmy z realizacją zajęć robotyki w ramach ogólnopolskiego projektu edukacyjnego #SuperKoderzy. W tym roku wybraliśmy ścieżkę edukacyjną Robomatematycy. Po spotkaniu organizacyjnym przystąpiliśmy do działania. Pierwsze zajęcia z podstaw Scratcha za nami. Nawet zmierzyliśmy się z tabliczką mnożenia. Zakupione w ramach otrzymanego grantu mBoty czekają już na kolejne zajęcia, na których wspólnie z uczestnikami będziemy […]

Czytaj dalej
30 października 2018 | Bytom | Szkoła Podstawowa nr 4 im. Mikołaja Kopernika

Zabawy z robotem LOFI

Powoli kończymy pracę z naszym Lofi robotem (tzn kończy grupa pierwsza). Podczas dzisiejszych zajęć udało się nam wreszcie “sparować” roboty z telefonami i tabletami i od razu ruszyły do tańca🙂 Cóż to była za zabawa w rytm piosenki Dawida Podsiadło. Następnie próbowaliśmy okiełznać roboty – ucząc się sterować nimi. Chyba najsprawniej poszło Mateuszowi. Reszta musi […]

Czytaj dalej