Aktualności:

5 kwietnia 2019 | Studzian | Szkoła Podstawowa im. Św. Brata Alberta

Jak z elementów powstaje całość? – czyli tworzymy swój animowany podkast

14 marca na początku lekcji powtórzyliśmy skrypt tworzenia animowanego podkastu. Następnie na tablicy zapisaliśmy przykładową scenę. Zmiana tła, animacja duszka. Potem pracowaliśmy w grupach według schematu stworzonego na poprzednich zajęciach. Kolejno prezentowaliśmy wybrane 15 sekund stworzonego podkastu i omawialiśmy je zwracając uwagę na zastosowane w nim elementy.

Czytaj dalej
4 kwietnia 2019 | Zabrodzie | Zespół Szkolno - Przedszkolny w Zabrodziu

Czy Słońce zawsze świeci tak samo?

Nasze zajęcia z cyklu „Energia Słońca” zaczęliśmy od zabawy w ruchomy biegun. Jedna osoba była biegunem N, pozostali otrzymali karteczki z nazwami głównych i pośrednich kierunków geograficznych. Na sygnał nauczyciela biegun N zmienia położenie a zadaniem pozostałych jest ustawienie się we właściwych miejscach. Następnie uczniowie wykonują doświadczenia. Podczas pierwszego sprawdzają jak zmienia się długość cienia […]

Czytaj dalej
4 kwietnia 2019 | |

Gramy!!!

Szkoła

Turniej matematyczny

Czytaj dalej
4 kwietnia 2019 | Kalisz | Szkoła Podstawowa nr 21 w Kaliszu

Legenda o Lechu, Czechu i Rusie

Tym razem nasi uczniowie przypomnieli sobie legendę o Lechu, Czechu i Rusie. Przypomnieliśmy także kierunku świata i ustaliliśmy w jakie strony ruszyli trzej wędrowcy. SuperKoderzy sami skonfigurowali Ozoboty i zakodowali trasę dla Lecha, Czecha i Rusa. Zadanie wzbudziło duży entuzjazm 😁 A Ozoboty dotarły do celu 😎🏆

Czytaj dalej
3 kwietnia 2019 | Koniewo | Publiczna Szkoła Podstawowa w Koniewie

Startujemy z budową

Szkoła

Dziś klasy 5 zaczęła budować swoje roboty. Uczniowie musieli zapoznać się z instrukcją montażu robota pojazdu, a to zadanie wcale nie łatwe. Do tego musieli wykazać się zdolnościami manualnymi by łączyć ze sobą kolejne elementy robota. Wszyscy mieli pełne ręce roboty…

Czytaj dalej
3 kwietnia 2019 | Zabrodzie | Zespół Szkolno - Przedszkolny w Zabrodziu

Jak wykorzystać energię wiatru?

Na kolejnych zajęciach uczestnicy programu zastanawiali się jak można wykorzystać energię wiatru. Każdy z nich miał na to inny pomysł, który zaprezentował na tablicy. Wprowadzeniem do tematu była zabawa, w trakcie której uczniowie musieli przenieść mąkę w inne miejsce bez użycia rąk. Chłopcy bardzo szybko wpadli na pomysł, aby zrobić to dmuchając (czyli wykorzystując wiatr). […]

Czytaj dalej