Aktualności:

21 lutego 2019 | Piła | Szkoła Podstawowa nr 6 im. Lotników Polskich w Pile

Stawiamy kropki nad naszymi wywiadami czyli…

prawie zrobione! Nasi #Superkoderzy szykują się do zaprezentowania swych wywiadów. Ostatnie szlify w Scratchu. Mieliśmy problemy z programem audacity, ale rozwiązaliśmy “supełki”. Mamy różne wywiady – o pasji, pracy, hobby, szkole sprzed dwudziestu lat, muzyce. Dzieciaki cieszą się z cotygodniowych spotkań. Rozmawiamy nie tylko o projekcie, choć to temat przewodni.  O ich pasjach, zainteresowaniach i […]

Czytaj dalej
19 lutego 2019 | Kraków | Szkoła Podstawowa nr 33 im. Króla Stefana Batorego

mBoty pomiędzy przeszkodami

Nasze mBoty w programie #Superkoderzy wreszcie ruszyły z miejsc! Przygotowaliśmy tory przeszkód i programowaliśmy tak, aby omijały przeszkody i świeciły ostrzegawczo. Niektórym udało się dodać do tego dźwięki! A jak działały można zobaczyć TUTAJ!

Czytaj dalej
19 lutego 2019 | Nidzica | Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Nidzicy

Jak wykorzystać wiatr?

Szkoła

„Od wiatru do żarówki” Wiedza małych odkrywców na temat wiatru jest duża. Ostatnim zagadnieniem jest wyjaśnienie mechanizmu działania współczesnych wiatraków. Nie jest to takie proste, jak się na początku wydawało. Sprawa okazała się naprawdę skomplikowana.

Czytaj dalej
19 lutego 2019 | Królowa Górna | Szkoła Podstawowa im. Wincentego Witosa w Królowej Górnej

Zawody mBotów, czyli jak przezwyciężyć problemy techniczne

Szkoła

Niestety nie zawsze wszystko zależy od nas, z powodu problemów technicznych z zasilaniem możemy skorzystać tylko z jednego laptopa, jak to wykorzystać? Urządzając zawody w jeżdżeniu mBotem na czas 🙂 Dzielimy Super Koderów na dwa zespoły: 6 dziewczyn i 4 chłopców. Rozkładamy matę, ustalamy reguły i do jazdy, gotowi, Start! Zasady zawodów: każda osoba w […]

Czytaj dalej
19 lutego 2019 | Gąski | Niepubliczna Szkoła Podstawowa im. Józefa Kostrzewskiego w Gąskach

Kolejne scenariusze zrealizowane

Kolejne scenariusze zrealizowane

Uczniowie zmierzyli się z możliwością zapisu działań w Scratchu, tworzyli proste pytania i formułowali odpowiedzi, korzystając z pętli warunkowych. Poprawnie łączyli bloczki, tak żeby została zastosowana odpowiednia kolejność działań. Bardzo ładnie poradzili sobie z zadaniem tekstowym i ułożyli poprawnie srypty, wzbogacając je o własne pomysły. Na koniec połączyli przygotowany skrypt z funkcjonalnościami robota. Jednocześnie bardzo […]

Czytaj dalej