Aktualności:

3 kwietnia 2019 | Częstochowa | Niepubliczna Szkoła Podstawowa Specjalna im. O. Augustyna Kordeckiego

Polskie legendy w aplikacji ScratchJr

Za nami kolejne zajęcia o polskich legendach związanych z Gnieznem, Krakowem i Warszawą.  Umiemy już odkodować położenie i odczytać współrzędne symboli pochodzących z poznanych legend. Dzisiaj nasi #superkoderzy testowali swoje umiejętności przy tworzeniu skryptów w aplikacji ScratchJr związanych z wybraną legendą. 

Czytaj dalej
Szkoła

28 marca odbyła się ostatnia lekcja naszego programu, podczas której dzieci zaplanowały wycieczkę po Warszawie, wybierając te miejsca i zabytki, które chcieliby zobaczyć. Zakodowały również Ozobota, który był ich przewodnikiem podczas zwiedzania stolicy Polski. Mieliśmy problem z mapą na tiny.pl, więc próbowaliśmy zaprogramować trasę naszego przewodnika – Ozobota, na platformie ozoblockly.pl, ale w odwrotnej kolejności […]

Czytaj dalej
3 kwietnia 2019 | Łódź | Szkoła Podstawowa nr 137

Uruchamiamy roboty.

Szkoła

Mimo, że nie było to takie łatwe to jednak się udało. Roboty połączone z tabletami. Zaczynamy jazdę. Nasze roboty jeżdżą, tańczą i się ścigają.

Czytaj dalej
3 kwietnia 2019 | Łódź | Szkoła Podstawowa nr 137

Zgłębiamy tajniki aplikacji Lofi blocks i control.

Szkoła

Uczniowie wyposażeni w tablety lub telefony komórkowe z wielkim przejęciem instalowali oraz uruchamiali aplikację ,która umożliwi im sterowani ich robotami. Już nie mogli doczekać się następnych zajęć.

Czytaj dalej
3 kwietnia 2019 | Białobrzegi | Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. Komisji Edukacji Narodowej

Superkoderzy przystąpili do akcji DBI i kampanii społecznej „Jestnaswiecej”

W marcu dołączyliśmy do kampanii społecznej sprzeciwiającej się hejtowi w sieci pod hasłem „jestnaswiecej” Symbolem sprzeciwu wobec hejtu i solidarności z jego ofiarami jest jedna, pomarańczowa sznurówka, wpleciona w but. Nasi Superkoderzy wykazali się nie tylko zdolnościami informatycznymi, ale również manualnymi i sami wykonali swoje pomarańczowe sznurówki. Do kampanii dołączyli muzycy zespołu Afromental, Tomson i […]

Czytaj dalej
2 kwietnia 2019 | MŁODZAWY DUŻE | SZKOŁA PODSTAWOWA W MŁODZAWACH

Tworzymy grę matematyczną – część 3

Po zbudowaniu skryptów do zadań nadszedł czas na stworzenie planszy do gry. Zajęcia rozpoczęliśmy od przeanalizowania warunków jakie musi spełniać plansza, przyczepiliśmy listę kontrolną na tablicy, tak aby móc zerkać na nią i nie zapomnieć o żadnym podpunkcie. Następnie w podziale na grupy zabraliśmy się do pracy. Rozpoczęliśmy od szkicu planszy i już po chwili […]

Czytaj dalej
2 kwietnia 2019 | |

#Final countdown

Szkoła

Gdy zamki oraz domku zostały już zaprojektowane, ścieżki dźwiękowe dodane do skryptów, a czas w programie dostosowany do długości ścieżek dźwiękowych (tyle roboty za nami uffff!!!!!) czas na połączenie wszystkiego w perfekcyjną, interaktywną całość która zachwyci widownie. Młodzi programiści są absolutnie zachwyceni swoją pracą. Teraz kiedy efekt końcowy jest już na wyciągnięcie ręki wszystko zaczyna […]

Czytaj dalej
31 marca 2019 | Skierbieszów | Szkoła Podstawowa w Sulmicach

Robot – Artysta

Przebudowanie robota i kolejna świetna zabawa – malowanie. Nasz robot mknie jak szalony i maluje wszystko co spotka na drodze:). Świetna zabawa, dużo śmiechu i odliczanie do kolejnych zajęć.

Czytaj dalej