Aktualności:

22 marca 2019 | Zdrochec | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Zdrochcu

Jak sterować robotem z komputera?

Roboty złożone, pierwsze testy zaliczone pomyślnie. Teraz pora na sterowanie robotem. Tworzyliśmy proste skrypty, które pozwoliły nam na sterowanie pracą silników przy pomocy myszy i klawiatury.

Czytaj dalej
22 marca 2019 | Ząbki | Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Kochanowskiego

Dzień Nowych Technologii w naszej szkole

SuperKoderzy w akcji: – w czasie zajęć lekcyjnych – pokazy i zajęcia dla uczniów klas 4 – 6 prowadzone przez nauczycieli informatyki –  z okazji Dnia Otwartego Szkoły – zajęcia otwarte dla dzieci i dorosłych, odwiedzających, zwiedzających szkołę. Zajęcia prowadzili SuperKoderzy, pokazując, tłumacząc  i pomagając zgłębić tajniki obsługi robotów. W roli głównej Lofi Robot i […]

Czytaj dalej
22 marca 2019 | Zgorzelec | Szkoła Podstawowa PRYMUS

Pierwsze proste skrypty dla mBota

Szkoła

W tym tygodniu wreszcie zabraliśmy się za faktycznie programowanie!  Prymusy wniebowzięte – pierwszy raz można było legalnie pobawić się w szkole telefonem 😉 Po zainstalowaniu i uruchomieniu aplikacji mBlock Blockly wykonali dwa zadania programistyczne: w pierwszym mBot musiał pokonać wytyczoną trasę i zatrzymać się przed przeszkodą sygnalizując ją czerwoną diodą, w drugim musiał dotrzeć do […]

Czytaj dalej
21 marca 2019 | Nidzica | Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Nidzicy

Tworzymy animację: Znamy mechanizm wiatru i kierunki świata.

Szkoła

Na początku spotkania młodzi odkrywcy musieli przedstawić zagadnienia dotyczące wiatru poznane na wcześniejszych zajęciach. Metodą układanki, musieli poradzić sobie z odpowiedzią na pytania: Jak brzmią kierunki świata w języku angielskim? Co to jest wiatr? Do czego jest wykorzystywany? Jak tworzymy nazwę wiatru? (pomocny okazał się krążek) Wprowadzenie uczniów w utworzenie gry dotyczącej utrwalania kierunków wiania […]

Czytaj dalej
21 marca 2019 | Libiąż | Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi

Wyścigi robotów. Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Libiążu

Czwartoklasiści programowali  roboty przy pomocy tabletów i aplikacji LOFI Blocks. Wyścig robotów miał miejsce na korytarzu szkolnym, gdyż w pracowni komputerowej zabrakło miejsca. Było dużo śmiechu, dopingowania swojej drużyny a zwycięski robot dostał imię Piorun. Nie możemy się doczekać kolejnych zajęć!!!

Czytaj dalej
21 marca 2019 | Libiąż | Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi

Scratch – wspaniała zabawa! Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Libiążu

Przygoda z programowaniem w języku Scratch rozpoczęła się na zajęciach informatyki, gdzie uczniowie zgłębiali tajniki Scratcha.  Edycja duszków, dodawanie tła czy  zabawa dźwiękiem sprawiły wszystkim wielką radość. #SuperKoderzy tworzyli własne animacje. Kodowanie z pewnością rozbudziło w nich zdolności twórcze. To dopiero początek…

Czytaj dalej

Na kolejnych zajęciach uczniowie zaprogramowali roboty tak, by można było nimi sterować za pomocą laptopów. Programowanie nie sprawia nam już większych trudności, natomiast młodzi programiści niecierpliwie oczekują efektów swojej pracy. Toteż największą frajdę sprawiły wyścigi robotów a dużo śmiechu wywołały kolizje “na drodze” spowodowane przez “kierowców”. Następnym zadaniem będzie przebudowa pojazdu i zaprogramowanie “światłoluba”.

Czytaj dalej
20 marca 2019 | Zbiczno | Szkoła Podstawowa w Zbicznie

#SuperKoderzy ze Zbiczna stworzyli robota – “światłoluba”!

Na dzisiejszych zajęciach uczniowie rozbudowali robota o czujniki światła oraz zaprogramowali w Scratchu autonomicznie działającego robota – „światłoluba”! Uczniowie zamontowali w robotach dwa czujniki natężenia światła. Były one skierowane w przeciwnych kierunkach. Czujniki działały jak oczy.  Dzięki temu robot był w stanie ocenić, po której stronie znajduje się źródło światła. Po uruchomieniu latarek w swoich […]

Czytaj dalej
20 marca 2019 | Wejherowo | Szkoła Podstawowa nr 8 im. Martyrologii Piaśnicy w Wejherowie

Roboty gotowe do rozpoczęcia gry!

Tworzymy grę matematyczną, a właściwie gry matematyczne, bo będzie ich kilka 🙂 jesteśmy bardzo dumni z naszej pracy. Koledzy z klas szóstych pęlnią rolę mentorów dla uczniów klas czwartych. Jedni i drudzy dużo się przy tym uczą. Zabawa oczywiście jest przy tym przednia.

Czytaj dalej