Aktualności:

11 października 2017 | Pawłów | Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Pawłowie

#Superkoderzy do dzieła!

We wrześniu uczniowie z klasy V i VI rozpoczęli swoją przygodę z robotyką. Zajęcia odbywają się w ramach projektu Fundacji Orange #Superkoderzy, do którego udało nam się zakwalifikować w ubiegłym roku szkolnym. Całą kwotę pozyskaną z projektu zainwestowaliśmy w zakup robotów – sześć zestawów EDUBOX LOFI ROBOT. Uczniowie zapoznali się już z zastosowaniem robotów, podzespołami i […]

Czytaj dalej
11 października 2017 | Byszwałd | Szkoła Podstawowa w Byszwałdzie

Pierwsze zajęcia ze ścieżki majsterkowicze 2.0

Szkoła

W październiku rozpoczęła się nasza przygoda z #Superkoderami wybraliśmy ścieżkę majsterkowicze 2.0.Na pierwszej lekcji uczniowie poznali Scratch`a. Poznali duszki, kostiumy, sceny itp. była  to wspaniała przygoda podczas zajęć lekcji informatyki. Pierwsze wprawienie duszka w ruch i zrobienie poruszającego się tła zmotywowało uczniów do dalszej pracy. Odpowiednio zmotywowanii nie mogli doczekać się kolejnych zajęć.

Czytaj dalej
10 października 2017 | Olsztyn | Szkoła Podstawowa nr 13 imienia Komisji Edukacji Narodowej

Zaczynamy – poznanie scratcha

Nasze 2 pierwsze spotkania po 90 min, w dniach 3 i 10 października, posłużyły przypomnieniu lub dla niektórych poznaniu narzędzi w programie scratch. Dziewczyny tworzyły swoje animacje, a na kolejnym spotkaniu prezentowały je grupie oraz uczyły się je opisywać po udostępnieniu w studio.

Czytaj dalej
10 października 2017 | Gostomia | Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Gostomi

Początki Scratcha…

Szkoła

Na pierwszych zajęciach dotyczących programowania w Scratchu, poznaliśmy podstawy, które umożliwiły nam ropoczęcie pracy w tym programie. Gdy tylko oswoiliśmy się z interfejsem, praca i nauka połączyła się w zabawę. Byliśmy dumni z naszych małych programistów!

Czytaj dalej
10 października 2017 | Zalasewo | Szkoła Podstawowa nr 2 w Zalasewie

Zaczynamy działać!

#SuperKoderzy to ogólnopolski program edukacyjny Fundacji Orange, którego kluczowym elementem jest nauka programowania. Już we wrześniu na lekcjach informatyki w naszej szkole uczniowie klas szóstych poznają podstawy języka programowania Scratch.   W październiku chętni szóstoklasiści będą mieli możliwość wykorzystania swoich umiejętności podczas realizacji ścieżki edukacyjnej „Poszukiwacze skarbów”. Razem z tytułowym bohaterem „Chronoskiem” będą podróżować w czasie, […]

Czytaj dalej
9 października 2017 | Żelechów | Szkoła Podstawowa im. Romualda Traugutta w Żelechowie

Przegląd robotów – dzieło gotowe

Każda grupa wykonała swoje zadanie i zaprezentowała robota, ale i siebie jak widać na zdjęciach 🙂 .  Wszyscy byli dumni ze swojej pracy. Jak dotąd lekcje bardzo szybko mijały, i mimo cotygodniowego spotkania brakowało czasu aby się nudzić.

Czytaj dalej
9 października 2017 | Gronowo Górne | Publiczna Szkoła Podstawowa w Gronowie Górnym

Pierwsze kroki ze Scratch’em

Szkoła

Pierwszym krokiem było zapoznanie z podstawami programowania blokowego w Scratchu. Większość uczniów dopiero teraz zetknęła się ze Scratch’em, więc emocji był sporo. Bez problemu jednak radzili sobie z kolejnymi projektami. Tworzone były nowe kostiumy i modyfikowane duszki, dodawane dźwięki, tła i animacje.

Czytaj dalej
7 października 2017 | Milanówek | Szkoła Podstawowa nr 1 im.ks.P.Skargi

SuperKoderzy z Milanówka wystartowali ;)

Nasz szkolny klub MilanKod jest już po 4 godzinach przypominania sobie języka Scratch. W przyszłym tygodniu zaczniemy składać nasze Lofi Roboty. Grupa jest bardzo silna – liczy 18 osób z klas 4 i 5. Jak dotąd stworzyliśmy dwie gry: Akwarium i Tabliczka Mnożenia, w które można zagrać wchodząc do naszego studia. Więcej informacji o działalności naszego […]

Czytaj dalej
6 października 2017 | Skarżysko-Kamienna | Zespół Placówek Oświatowych nr 2

Pierwsze zajęcia

W raz z rozpoczęciem nowego roku w Szkole Podstawowej nr 1 rozpoczął się projekt Superkoderzy. W ramach tego projektu cześć klasy 6b będzie realizować ścieżkę “Pogromcy Języków “. Uczniowie będą tworzyć interaktywne widowisko przy użyciu programowania i robotów oparte na klasyczne literatury “Czarnoksiężnik z Krainy Oz “. A ponieważ uczniowie nie mieli okazji poznać wcześniej […]

Czytaj dalej