Aktualności:

10 lutego 2020 | Olsztyn | Społeczny Zespół Przedszkolno - Szkolny 101

Praca www.re ;)

Naszych prac ciąg dalszy! Jedni mają już szkielet, który uzupełniają treścią, inni zgromadzili materiały, które teraz trzeba wpisać w kody i odpowiednie znaczniki. Są też tacy, którzy postanowili zacząć pracę od nowa! Wszyscy pracujemy na pełnych obrotach 🙂 Bo nagrody czekają: Merge Cube’sy, Lofi… Jest co robić!

Czytaj dalej

Na zajęcia uczniowie odkrywali, w jaki sposób zapisywać ustalone i losowo wybrane ułamki dziesiętne oraz procenty. Uczyli się używać bloczka “połącz”, żeby zapisywać poprawnie treść zadań matematycznych, a także zagnieżdżania bloczków w taki sposób, aby zachować poprawną kolejność wykonywania działań. Łączyli także zadania obliczeniowe ze skryptem robota. Uczniowie świetnie bawili się podczas zajęć.

Czytaj dalej

Na początku zajęć uczniowie grali w cztery gry matematyczne ze studia #SuperKoderzy, po jednej z mnożenia i dzielenia liczb całkowitych, dodawania i odejmowania ułamków, pól i obwodów figur i zadań tekstowych. Po rozgrywkach nauczycielka przeprowadziła pogadankę z uczniami na temat liczb i działań, jakie pojawiały się w tych grach.Następnie drużyna zabrała się za rozwiązywanie pierwszego […]

Czytaj dalej

#SuperKoderzy korzystając z materiałów edukacyjnych online poznali postacie Bolesława Chrobrego i św. Wojciecha. Chętnie sprawdzili swoją wiedzę w quizie w aplikacji Learning Apps. Zaciekawieni kodami QR – nauczyli się je generować. Krok po kroku, zdobywają kolejne umiejętności w programie Scratch.

Czytaj dalej

Kolejna gra i kolejna dawka emocji 🙂 Tym razem sprawdzimy swoją czujność i refleks. Gra angażuje dwóch zawodników, którzy zasłaniają i odsłaniają dłońmi jak najszybciej czujnik światła. Dodatkowo efekty machania ręką wyświetli ekran przy pomocy dwóch pasków postępu. Wygrywa ten, który pierwszy zapełni swoje diody. Prędko zabraliśmy się za pisanie programu, co nie było łatwe. […]

Czytaj dalej

Uzbrojeni w naszego robota i lasery zabraliśmy się do pisania programu gry. Polega ona na trafianiu w czujnik natężenia światła umieszczony na końcu ramienia robota. Przy pomocy silnika serwo, ramię robota zmienia pozycję na losowo wybraną. Jeśli celnie trafimy to zapali się zielona dioda i usłyszymy fanfary (czyli nasz bzyczek – buzzer). A jeśli nie […]

Czytaj dalej

Nastały upragnione zajęcia, na których poczujemy się jak twórcy Minecraft. Wybraliśmy z grafik pixel art obrazki formatu 8×8 i do dzieła! Aby łatwiej określić barwę poszukaliśmy kodów RGB barw. Pracowaliśmy wytrwale, a efekty naszych prac możecie zobaczyć w galerii.

Czytaj dalej
7 lutego 2020 | Niwka k.Radłowa | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Niwce

Malowanie na ekranie

Wchodząc do sali każdy z nas nie mógł się doczekać kolorowania wyświetlacza. Poznaliśmy jego rozdzielczość, sposoby kodowania poszczególnych diod oraz kilka prostych funkcji. Jak się okazuje, wyświetlacze RGB mają wiele barw. A najbardziej zaskoczyła nas składnia koloru białego.. Zaciekawieni tym faktem, postanowiliśmy sprawdzić to w domu – na plakatówkach. Już po chwili cieszyliśmy się z […]

Czytaj dalej
7 lutego 2020 | |

Code Week

Szkoła

Code Week – Europejski Tydzień Kodowania to projekt promujący naukę programowania od najmłodszych lat w wielu krajach europejskich. W tym roku trwał on od 5 do 20 października. SupetKodezry z Grochowa włączyli się do projektu w ramach programu Uczymy Dzieci Programować. Dzieci podczas dwóch tygodni zrealizowały osiem ewentów. Poznawały niejedno imię kodu oraz historię  Code Week, wspólnie szukały kodów w codziennych czynnościach, […]

Czytaj dalej
7 lutego 2020 | |

Warsztaty DBI

Szkoła

Dzieci z klas I-IV uczestniczyły w warsztatach przeprowadzonych przez straszę koleżanki, podczas których oglądały filmy edukacyjne, prezentowały swoje ulubione postacie z wirtualnego świata, pracowały w grupach, mogąc wykazać się wiedzą zdobytą podczas oglądanej prezentacji. Natomiast dla uczniów klas V-VIII nasi SuperKodezry przygotowali quiz „KAHOOT!”, gdzie uczniowie musieli wykazać się wiedzą dotyczącą bezpieczeństwa w sieci. 

Czytaj dalej