Aktualności:

8 października 2019 | MAŁOGOSZCZ | SZKOŁA PODSTAWOWA IM. 24 LUTEGO 1863 R. W MAŁOGOSZCZU

#CodeWeek w SP Małogoszcz rusza pełną parą

U nas #CodeWeek ruszył pełną parą. Dzieciaki programują na zajęciach informatyki i zajęciach dodatkowych. Tworzą gry, quizy i dzielą się pomysłami z innymi programistami. Wspaniała inicjatywa pokazująca, że programować każdy może 😉

Czytaj dalej
8 października 2019 | Józefów | Szkoła Podstawowa im. Wandy Chotomskiej

SUPERKODERZY MAJĄ MOC

Za grant finansowy od Fundacji Orange zakupiliśmy dwa Mboty oraz prasę termosublimacyjną. Roboty mBoty są stworzone do nauki programowania, idealne na przygody z robotyką i programowaniem dla uczniów. U nas na zajęciach będą odgrywał rolę Dorotki z krainy OZ. Prasę wielofunkcyjną będziemy wykorzystywać do produkcji: koszulek, czapek, talerzy, płytek ceramicznych, kubków, podstawek pod kubki, podkładek pod mysz, puzzli, i wielu […]

Czytaj dalej
8 października 2019 | Wojaszówka | Szkoła Podstawowa im. Kajetana Trybusa w Wojaszówce

Ruszamy z Orange!

Szkoła

We wrześniu bierzącego roku koordynatorzy projektu dokonali selekcji uczniów, którzy będą działać realizując ścieżkę “Podgromcy Języków”. Na pierwszych zajęciach uczniowie zostali poinformowani na czy polegać będzie nasze nowe przedsięwzięcie, zostały podzielone obowiązki oraz podane zostały terminy zajęć. Uczniowie będą spotykać się we środy na zajęciach dodatkowych.

Czytaj dalej

3.10 – Pierwsze warsztaty na wyjeździe integracyjnym Temat: Kot = robot – język zrozumiały dla Kota  Cel: Uczeń wie jak pisać kod zrozumiały dla komputera Materiały: 25 kartek = 2 x niebieski robot i meta, 2 x żółty robot + meta kartki ze strzałkami (2 żółte, 4 niebieskie), instrukcja hop (niebieska i żółta) tablety z aplikacją Bit By Bit  Przebieg […]

Czytaj dalej
7 października 2019 | Zamość | I Społeczna Szkoła Podstawowa im. Unii Europejskiej w Zamościu

Jak pracować w Scratchu

Podczas pierwszych październikowych zajęć piątoklasiści przypomnieli sobie budowę okna w programie Scratch oraz podstawowe pojęcia: duszek, scena, kostium, skrypt. Przygotowali pierwszą animację według własnego pomysłu wybierając scenę i duszka, korzystając ze skryptów ruchu i wyglądu. Śmiechu było co niemiara, bo niektóre duszki żyły własnym życiem, za nic mając sobie zamysły młodych programistów. Na szczęście wszystkiemu […]

Czytaj dalej

#Supekoderzy z naszej szkoły włączyli się do społecznej inicjatywy Code Week organizując w naszej szkole akcję „Od zabawy do programowania”, która będzie trwała od 7-11 października. W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania uczniowie będą rozwijać swoje umiejętności z zakresu programowania, podstaw robotyki i poznawania świata nowych technologii przy użyciu mat edukacyjnych, robotów m-Bot i Ozobotów oraz […]

Czytaj dalej
6 października 2019 | Trzcianka | Szkoła Podstawowa Nr 1 w Trzciance im. Juliusza Słowackiego

Znam już zestaw CODEBOX!

27 września 2019 odbyło się drugie spotkanie #SuperKoderów – Majserkowicze 2. Nadal przygotowujemy się do rozpoczęcia budowy naszego Robota, dzisiaj pracowaliśmy nad naszym zestawem CODEBOX. Skręcaliśmy pudełka na śrubki oraz pudełka na cały zestaw, w którym będą przechowywane nasze moduły i inne elektroniczne podzespoły oraz śrubki i części drewniane naszego Robota. Podczas skręcania pudełek było […]

Czytaj dalej
4 października 2019 | Lublin | Szkoła Podstawowa Sióstr Urszulanek Unii Rzymskiej

#SuperKoderzy wystartowali!

Szkoła

Zgodnie z planem, wraz z nadejściem października ruszyły w naszej szkole zajęcia w ramach projektu #SuperKoderzy – opartego na łączeniu nauki z użyciem nowych technologii i kodowania. Na naszych początkowych spotkaniach będziemy pracować w wizualnym języku programowania scratch. Pierwsze zajęcia to zaznajomienie się z podstawowymi pojęciami i funkcjami. Każdy z uczestników bardzo zaangażował się w […]

Czytaj dalej
4 października 2019 | Brodowo | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Brodowie

Scratch po raz pierwszy….

Szkoła

4 października 2019 r. 12 uczniów (jeden niestety był nieobecny) w Niepublicznej Szkole Podstawowej w Brodowie rozpoczęło naukę kodowania i budowania robotów na ścieżce edukacyjnej Majsterowicze 2.0.  Pierwszym krokiem było poznanie programu Scratch, który przygotowuje do programowania zachowań robotów. W tym dniu uczniowie poznali podstawowe elementy programu, jak “duszek”, tło, bloki skryptu i zasady ich […]

Czytaj dalej