Aktualności:

22 stycznia 2019 | Dzierzgoń | Szkoła Podstawowa im. Tysiąclecia Państwa Polskiego

Relacja ze Szkoły Podstawowej w Dzierzgoniu

Szkoła

W Szkole Podstawowej w Dzierzgoniu realizowany jest projekt “Młodzi patrioci”. W roku szkolnym 2018/19 zorganizowaliśmy zajęcia pozalekcyjne dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Na zajęcia uczęszcza 7 chłopców i 6 dziewczynek z klas IV i V, które odbywają się po południu w każdy poniedziałek.

Czytaj dalej
Szkoła

8 października odbyła się pierwsza lekcja pt. “Mapa Polski i kierunki świata”. Uczniowie zapoznali się tematyką projektu. Poznali najważniejsze informacje na temat położenia geograficznego Polski w Europie, wskazywali główne kierunki świata oraz kodowali  trasy postaci na macie. Na kolejnych zajęciach poznawali sąsiadów Polski, wskazywali na mapie Polskę i jej sąsiadów. Pracowaliśmy w dydaktycznym środowisku programowania […]

Czytaj dalej
21 stycznia 2019 | Olsztyn | Zespół Placówek Specjalnych w Olsztynie

Hologramowe kodowanie

Przez kilka spotkań – to był duuuuży projekt –  zajmowaliśmy się hologramami. Jesteśmy nimi prawdziwie zauroczeni! Prosta sprawa, ale robi wrażenie…! Na początku musieliśmy poszukać informacji, jak taki mini hologram zrobić własnoręcznie. Tu przyszły z pomocą liczne poradniki na youtubie. Gdy w ruch poszły nożyczki i taśma, wiedzieliśmy, że tworzymy coś wyjątkowo intrygującego 🙂 Później, […]

Czytaj dalej
18 stycznia 2019 | Kraków | Szkoła Podstawowa nr 33 im. Króla Stefana Batorego

Informatyka z językiem angielskim!

Nauka nie ma granic.. Plansza na język angielski przygotowana przez Pana Michała Witka z planem miasta posłużyła nam do wyprowadzenia Ozobotów na spacer. Na lekcji angielskiego trzeba było zaplanować ucieczkę przez miasto! Na informatyce pisaliśmy w grupach polecenia dla trasy ozobota uwzględniając określone warunki. Ozobot przyjeżdżał transportem publicznym (samolot, kolej, statek) i musiał zwiedzić kilka […]

Czytaj dalej
18 stycznia 2019 | |

Sekwencer zaawansowany.

Szkoła

Uczniowie podczas zajęć poznali zastosowanie sekwencera zaawansowanego – wykorzystywali różne wartości rytmiczne, wysokości dźwięków; zapisywali kilka melodii, które były równolegle odtwarzane z kilku ścieżek. Samodzielnie stworzyli autorskie melodie.

Czytaj dalej
18 stycznia 2019 | |

Sekwencer melodyczny.

Szkoła

Uczniowie podczas zajęć podjęli próbę tworzenia melodii w sekwencerze melodycznym. Przypomnieli wartości rytmiczne nut i pauz, a także nazwy dźwięków gamy C-dur. Korzystając z sekwencera melodycznego podjęli próbę zakodowania utworu “Panie Janie” w w/w sekwencerze – dostrzegli podobieństwo zapisu muzycznego do kodu (w rozumieniu języka programowania). Korzystając z dobrze znanego już Scratcha stworzyli w nim […]

Czytaj dalej