Aktualności:

4 listopada 2017 | Świdnik | Szkoła Podstawowa w Kalinówce

Początki #SuperKoderów…

Jak to się zaczęło… Uczniowie Szkoły Podstawowej w Kalinówce już rok temu rozpoczęli zajęcia z robotyki. Na początku to było projektowanie swoich robotów w środowisku Scratch. Uczniowie starali się zrozumieć jak roboty działają, jak się poruszają, jak myślą. Wyobraźnia młodych osób nie zawiodła i uczniowie po raz kolejny przedstawili bardzo ciekawe i interesujące rozwiązania. Dzisiaj […]

Czytaj dalej

Śrubka po śrubce….rozpoczęliśmy budowę robotów! Uczniowie nie mogli się doczekać, gdy chwycą śrubokręty w dłonie i zaczną montować elementy konstrukcyjne Lofi Robota. Najpierw zapoznaliśmy się z instrukcją montażu robota pojazdu, by następnie krok po kroku zamocować w jego drewnianej obudowie czujniki, silniki i sterownik LOFI Brain. Dzieci pracując w parach wykazały się świetną współpracą i […]

Czytaj dalej
3 listopada 2017 | Małogoszcz | Szkoła Podstawowa im. 24 Lutego 1863 Roku w Małogoszczu

Z programowaniem za pan brat od najmłodszych lat…

“Z programowaniem za pan brat od najmłodszych lat” – tak nazwaliśmy wspólny projekt naszych szkolnych Super Koderów z klas V-VII oraz uczniów klasy IB. Pierwszoklasiści pod opieką swoich starszych kolegów oraz czujnym okiem p. I. Szyszkowskiej i p. M. Ćwiklik uczą się podstaw programowania w Scratchu. Dzieciaki z wielkim zaangażowaniem pracowały w miniony piątek nad swoim […]

Czytaj dalej
3 listopada 2017 | Łódź | Szkoła Podstawowa nr 101 im. Jana Kochanowskiego

Roboty… do biegu… start!

30 października nasi #SuperKoderzy doczekali się w końcu kolejnego spotkania grupy, na którym mogli „ożywić” wcześniej skonstruowane przez siebie roboty.

Na początku uczniowie napisali proste skrypty w Scratchu do sterowania silnikami robotów. Następnie stopniowo je rozbudowywali, aby ostatecznie otrzymać aplikacje do pełnej kontroli ruchu robotów.

Czytaj dalej
3 listopada 2017 | Warszawa | Szkoła Podstawowa nr 323 im. Polskich Olimpijczyków w Warszawie

Rozpoczęliśmy przygodę z #SuperKoderami

W październiku rozpoczęła się nasza przygoda z programowaniem robotów, zatem nie trudno się domyśleć, że wybraliśmy ścieżkę Majsterkowicze 2.0. Programowanie nie jest nam obce, ale podczas pierwszych zajęć warto było przypomnieć sobie polecenia i bloki w języku scratch. Pierwsze zadanie jakiemu młodzi programiści stawili czoła polegało na stworzeniu gry edukacyjnej “tabliczka mnożenia”. W programie duszek […]

Czytaj dalej

31 listopada uczyliśmy się zgrywać dźwięk z tabletów i poprawiać go w programie Audacity. Poprawiony dźwięk wstawialiśmy do Scratcha. Wszyscy pracowali w skupieniu. Nie samą pracą człowiek żyje, dlatego dziś poznaliśmy kilka edukacyjnych gier i zastanawialiśmy się czy umielibyśmy stworzyć coś podobnego w Scratchu.  

Czytaj dalej
3 listopada 2017 | Kraków | Szkoła Podstawowa nr 92 im. Bohaterów Westerplatte

O co w tym wszystkim chodzi ?;)

Szkoła

Dnia 20 września  rozpoczęliśmy naszą [przygodę z kodowaniem.  Na początku przez cztery kolejne zajęcia uczyliśmy się programować gry i zadania w Scratchu. Okazało się, że świetnie sobie poradziliśmy, dlatego Pani zadawała nam coraz trudniejsze skrypty do napisania.  Korzystając z programu stworzyliśmy grę, w której kot goni mysz oraz tabliczkę mnożenia. Stopniowo coraz bardziej utrudnialiśmy i […]

Czytaj dalej
2 listopada 2017 | Złotów | Szkoła Podstawowa nr 1 im. Stanisława Staszica

Poznajemy język programowania Scratcha

Szkoła

14.09.2017 r. Pierwsze zajęcia wprowadzające do kodowania w języku Scratch. Uczniowie zostali zapoznani z aplikacją Scratch. Odkryli jej interfejs i funkcjonalność. Założyliśmy konta i dzieci zobaczyły jak wiele dostępnych jest zasobów na scratch.mit.edu.

Czytaj dalej