Aktualności:

17 maja 2019 | Dłużec | Szkoła Podstawowa im. Króla Jana III Sobieskiego w Dłużcu

Testujemy czujnik odległości i czujniki natężenia światła

W pierwszej części zajęć sprawdziliśmy działanie czujnika odległości. Do tego zadania zbudowaliśmy bok z pudełek po laptopach i umieściliśmy w nim nasze laptopy. Poprzez odpowiednie dobranie parametrów bloczków odległości i prędkości obrotowych silniczków nasze roboty doskonale radziły sobie z przeszkodami. Kolejnym zadaniem było zmontowanie robota podążającego za światłem. Na początek musieliśmy zdemontować czujnik odległości i […]

Czytaj dalej
17 maja 2019 | Libiąż | Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi

Nasze roboty potrafią malować – Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Libiążu

Szkoła

Kwiecień był dziwnym miesiącem dla SuperKoderów z naszej szkoły. Na szczęście w maju nasze roboty mogły się zmienić i zacząć malować. To było prawdziwe zaskoczenie dla wszystkich. Początkowo powstawały tylko przypadkowe “bazgroły”, ale z czasem było tylko lepiej. Szkoda, że zbliża się koniec roku a tym samym naszych naszych zajęć. Wiemy jedno – kto raz […]

Czytaj dalej
17 maja 2019 | |

Lekcja o Krakowie pretekstem do wspomnień :)

Szkoła

Nasą wspólną lekcję o drugiej stolicy Polski rozpoczęliśmy od wspomnień z naszej jesiennej wycieczki. Był to moment, aby przypomnieć sobie zabytki i miejsca, które wtedy zobaczyliśmy: Wawel, Sukiennice, Kościół Mariacki, Brama Floriańska, pomnik Adama Mickiewicza. Niebywałą radość przyniosło nam ponowne wysłuchanie legendy o przerażającym smoku wawelskim 🙂 oraz zobaczenie filmu – pocztówki z Krakowa. Na […]

Czytaj dalej
17 maja 2019 | |

Zakodowane i interaktywne Gniezno :)

Szkoła

Naszą dzisiejszą wędrówkę po Gnieźnie rozpoczęliśmy od oglądnięcia zdjęć związanych z Gnieznem, jego najważniejszymi symbolami oraz zabytkami. Później przyszedł czas na układanie interaktywnych puzzli, wysłuchanie legendy o Lechu, Czechu i Rusie oraz zaszyfrowane zadania. Musimy przyznać, że okazały się dla nas bardzo proste 🙂

Czytaj dalej
17 maja 2019 | Gorzupia | Szkoła Podstawowa w Gorzupi

Podsumowanie projektu

Na dzisiejszych zajęciach podsumowaliśmy program. Każdy z uczestników otrzymał pamiątkowy dyplom. Dziękujemy za możliwość poznania #superkoderowej przygody

Czytaj dalej
17 maja 2019 | Gorzupia | Szkoła Podstawowa w Gorzupi

Ostatnie dni programowania

Zbliża się zakończenie projektu a my szykujemy się do jego wielkiej premiery. Zaprosiliśmy na nią uczniów z młodszych klasy. Mamy nadzieję, że spodoba im się nasze dzieło.

Czytaj dalej
16 maja 2019 | Warszawa | Szkoła Podstawowa nr 264 im. Gabrieli Mistral

Jak wykorzystać energię Słońca? Czy Słońce świeci zawsze tak samo?

Kolejne zajęcia w ramach „Superkoderów” dotyczyły tematów: Jak wykorzystać energię Słońca? Czy Słońce świeci zawsze tak samo? Młodzież poprzez obserwację mogła poznać zależność między wysokością Słońca w różnych porach dnia i roku a długością cienia. Badała też jaki wpływ ma kąt padania promieni słonecznych oraz rodzaj podłoża na nagrzewanie się powierzchni. Przeprowadzone zostały doświadczenia : […]

Czytaj dalej
16 maja 2019 | Sosnowiec | Prywatna Szkoła Podstawowa nr 5 "Twoja Przyszłość"

Walczymy z globalnym ociepleniem

Wielkimi krokami zbliżamy się do finału projektu. Na dzisiejszych zajęciach postanowiliśmy poruszyć kluczowe zagadnienia związane z zanieczyszczeniami powietrza i efektem cieplarnianym. Na rozgrzewkę uczniowie rozegrali po dwie partie w dobble. Następnie przy komputerach dokonaliśmy analizy temperatur dla naszego miasta. Omówione zostały terminy związane ze średnią dobową temperatur, miesięczną i roczną. W kolejnych krokach przeanalizowaliśmy dane […]

Czytaj dalej
16 maja 2019 | |

Zakończenie

Szkoła

Dziś zakończenie naszej przygody z cyklem zajęć “Młodzi Patrioci”. Była to niezwykła przygoda podczas której dzieci uczyły się poprzez zabawę. Największą radość sprawiała praca z Ozobotami. Spodobały się tak bardzo, że wykorzystywane były nie tylko podczas tych zajęć. Dzieci były bardzo ciekawe tego, co będzie na następnych zajęciach. Dużo się dopytywały: o same roboty, o […]

Czytaj dalej