Aktualności:

26 października 2018 | Oleśnica | Szkoła Podstawowa nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy

Animacja tła i pierwsza pętla warunkowa

Szkoła

Drugie spotkanie uczniów z Scratch’em było dla nich dużym wyzwaniem. Poznaliśmy pierwszą pętlę warunkową “Jeżeli”, jednak szybko znaleźliśmy dla niej zastosowanie w naszej grze. Uczniowie doskonale bawili się przy programowaniu, a zajęcia były pełne wrażeń. Poznaliśmy możliwość tworzenia animacji tła. Największe wrażenie, wśród uczniów, dostarczył “efekt rybiego oka” i możliwość zapętlenia efektu zmiany barwy.

Czytaj dalej
Szkoła

Jesteśmy już po kilku spotkaniach projektowych. Sprawdzamy, co pamiętamy z klasy czwartej i wykorzystujemy to w tworzeniu gier w scratchu. Mamy już kota, który zjada myszy i pierwszą grę matematyczną, którą będziemy udoskonalać na kolejnych zajęciach. Niebawem spotkamy się z robotami, które już do nas dotarły:)  

Czytaj dalej
26 października 2018 | Skarżysko-kamienna | Prywatna Szkoła Podstawowa

Roboty mają już swoich właścicieli 😁

Szkoła

Po kilku lekcjach programowania w języku scratch czas na przygodę z robotami 😁 Na zajęciach rozmawialiśmy o różnicach pomiędzy maszynami i robotami, poznawalismy zmysły robota – czujniki. Pudełka zostały podpisane, pojemniczki na sróbki skręcone. Czujniki przetestowane teraz czas na budowanie naszego pierwszego robota😁

Czytaj dalej
26 października 2018 | Miedźna | Zespół Szkolno - Przedszkolny w Miedźnej

Zmysły robota.

Szkoła

Kolejne zajęcia to poznawanie czujników. Przycisk, potencjometr, czujnik światła i odległość. Zabawa z zadaniami z interaktywnej lekcji ze  strony lofirobot.com Podłączanie wcale nie okazało się takie proste. Wspólnie daliśmy radę.

Czytaj dalej
26 października 2018 | Łódź | Szkoła Podstawowa nr 101 im. Jana Kochanowskiego

#Super101 2.0

W obecnej edycji Programu #SuperKoderzy wybraliśmy ścieżkę „Dziennikarze przyszłości”, w której uczniowie wcielą się w prawdziwych dziennikarzy. Rozpoczną od wyboru tematów, nagrają materiał dźwiękowy, dokonają jego edycji i montażu, aby ostatecznie wykorzystać go do przygotowania animowanych podcastów.

Aby jak najlepiej przygotować się do czekających nas wyzwań, już we wrześniu zorganizowaliśmy cykl zajęć wprowadzających do Scratcha 🐱.

Czytaj dalej
26 października 2018 | Wrocław | Publiczna Szkoła Podstawowa Marco Polo

Osiągamy mistrzostwo w Scratchu!

Szkoła

Osiągamy mistrzostwo w Scratchu! Nasi uczniowie Publicznej Szkoły Marco Polo we Wrocławiu, coraz lepiej radzą sobie w programie Scratch. Cały październik z wielkim zapałem uczestniczyli w zajęciach projektu #SuperKoderzy :). Już nie mogą się doczekać rozpoczęcia ścieżki – Cyfrowi Dje :).

Czytaj dalej
26 października 2018 | Studzian | Szkoła Podstawowa im. Św. Brata Alberta

Jak uatrakcyjnić nasze gry?

04 października odbyła się kolejna  lekcja programowania w programie „Scratch„. W tym dniu zapoznaliśmy się z tworzeniem interakcji użytkownika z programem i sprawdzenie jego refleksu w jednym. Brzmi jak mieszanka wybuchowa, ale dla naszych zdolnych uczniów była to mieszanka bardziej wedlowska. Poprzez tworzenie nowych zmiennych, ustawianie odpowiednich wartości postanowiliśmy stworzyć grę o nazwie „Fast & Furious!” Gra miała […]

Czytaj dalej
26 października 2018 | Studzian | Szkoła Podstawowa im. Św. Brata Alberta

Praca zespołowa – gra

27 września odbyła się trzecia lekcja programowania wizualnego w programie „Scratch”, na której   zapoznaliśmy się  ze zmiennymi, które użytkownik musi sam stworzyć w programie „Scratch”. Poprzez wielokrotną duplikacje duszków i zawiłe ustawianie klocków stworzyliśmy program „Let’s try snow” & „Let’s eat banana’s”. Poprawne ułożenie klocków do „jedzącego” duszka gwarantowało nam znikanie automatycznie produkowanych snowflake’s/banana’s oraz zwiększanie […]

Czytaj dalej
26 października 2018 | Warszawa | Szkoła Podstawowa Towarzystwo Edukacyjne Vizja Wawer

Scratch – nauczamy siebie i innych!

Dwie ostatnie lekcje poświęciliśmy na wzbogacenie naszego warsztatu programisty. Najpierw zbudowaliśmy tabliczkę mnożenia, a na kolejnych zajęciach zadbaliśmy o poszerzenie skryptu o dodatkowe komendy i warunki. Efekty naszej pracy są widoczne na zamieszczonych zdjęciach.   Kolejny krok – Roboty LOFi!

Czytaj dalej