Aktualności:

Zawędrowaliśmy razem z Dorotką do zamku Czarnoksiężnika z Oz. Troszkę to trwało, gdyż po drodze oprócz kanionu, rzeki i pola makowego, zdziesiątkowały nas choroby. Ferie pozwoliły zregenerować siły i tak w marcu, napełnieni wiosenną energią, zakończyliśmy zmagania z Pogromcami Języków. Podczas zajęć ocenialiśmy nasze projekty i krótko opowiedzieliśmy co sądzimy o całym programie. Niestety nie […]

Czytaj dalej
28 marca 2018 | Łódź | Szkoła Podstawowa Towarzystwa Oświatowego "Edukacja"

Marzec – goryl i świeci oczami :)

Szkoła

W tym miesiącu #SuperKoderzy przebudowali swojego LOFI robota na… goryla 🙂 Tym razem wykonanie projektu zajęło sporo czasu, zwłaszcza, że instrukcja ze strony internetowej lofi różniła się elementami, od tych, które znajdowały się w naszych zestawach EDUBOX. Jednak doświadczenie jakie uczniowie zdobyli podczas składania robotów przez ostatnie kilka miesięcy nie poszło na marne. I tym […]

Czytaj dalej
26 marca 2018 | Klebark Wielki | Szkoła Podstawowa im. ks. Pawła Chmielewskiego w Klebarku Wielkim

Polska po śmierci Bolesława Chrobrego

Szkoła

Jedna z najtrudniejszych części zajęć i pochłaniająca najwięcej czasu.  Ale po niej już wszystko wiemy o rozbiciu dzielnicowym. Były zadania proste, jak zaznaczenie na mapie nowej stolicy Polski – Krakowa i trudne – stworzenie quizu. Ściągaliśmy więc mapy, by na nich pokazywać ziemie władców dzielnicowych.      

Czytaj dalej
26 marca 2018 | Zalasewo | Szkoła Podstawowa nr 2 w Zalasewie

Roboty w akcji!

Od momentu otrzymania paczek z Fundacji Orange z wielką niecierpliwością czekaliśmy na ostatnie zajęcia, podczas których miały być wykorzystane mboty. Z dużym zaangażowaniem wszyscy przestudiowaliśmy instrukcję składania, podzieliliśmy się na zespoły i przystąpiliśmy do składania i programowania mbotów. Nie było to łatwe zadanie! W końcu nasze robociki śmigały po sali i wykonywały nasze polecenia.  

Czytaj dalej

Dzisiaj odbyło się nasze ostatnie spotkanie w ramach projektu. Stworzyliśmy ostatni program w Scratchu, prezentując efekty naszej pracy z wykorzystaniem płytki Makey Makey. Dzięki projektowi wiemy, że muzyka to nie tylko nuty, ale także inne kody. A znając odpowiednie programy można nagrywać, edytować, i tworzyć własne, niepowtarzalne utwory. Kto wie, może ktoś z nas w […]

Czytaj dalej
24 marca 2018 | Lublin | Niepubliczna Szkoła Podstawowa SKRZYDŁA w Lublinie

Gramy na sobie i na czym się tylko da!

Szkoła

Dziś zaczęliśmy się bawić na dobre! Do teamu dołączyły dziewczyny! 🙂 Zajęcia się rozkręcają i mamy coraz więcej pomysłów, marzeń i planów jak wykorzystać płytki na zajęciach i koncertach szkolnych.

Czytaj dalej
23 marca 2018 | Jarocin | Społeczna Szkoła Podstawowa w Jarocinie

Klasa VII tesuje czujniki i programuje roboty!

Uczniowie klasy VII wreszcie przystąpili do prawdziwego kodowania! Skomunikowaliśmy roboty (nie obyło się bez kłopotów technicznych), wprowadziliśmy drobne poprawki do ich konstrukcji. Zanim jednak napisaliśmy pierwsze programy kontrolujące pracę robota, przetestowaliśmy czujniki dołączone do zestawu. Potem przyszedł czas na testy swoich skryptów i ich ulepszanie w celu uzyskania lepszej kontroli nad robotem. Zabawa – przednia, […]

Czytaj dalej
23 marca 2018 | Lubicz | Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki

HISTORIA DOROTKI W SCRATCHU

Szkoła

Dzisiaj programowaliśmy sceny z naszego przedstawienia. Dobieraliśmy tło do każdej sceny i pisaliśmy skrypty dla naszych postaci. Niektórym z nas udało się już dołączyć pliki audio do naszych postaci. Niesamowite, jak czass szybko płynie na programowaniu.

Czytaj dalej
23 marca 2018 | Lubicz | Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki

NA NAGRANIACH

Szkoła

Na początku trochę stremowani, ale minuty na minutę i z każdym kolejnym spotkaniem łatwiej było nam przełamać wstyd i “lęk” przed mikrofonem. Na koniec okazało się, że nagrywanie przedstawienia to świetna zabawa. Nie możemy się doczekać, kiedy nasze nagrania pojawią się w Scratchu.

Czytaj dalej
23 marca 2018 | Lubicz | Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki

Trochę jak aktorzy

Szkoła

Razem z nauczycielem angielskiego ćwiczyliśmy swoje role w sztuce o Dorotce i Czarnoksiężniku z Krainy Oz. Pracowaliśmy nad wymową, poznawaliśmy nowe słowa i uczyliśmy się, jak właściwie intonować swoje teksty. Poczuliśmy się trochę jak aktorzy, ćwiczący swoje role przed wielkim wystąpieniem.

Czytaj dalej