Aktualności:

12 listopada 2017 | Klebark Wielki | Szkoła Podstawowa im. ks. Pawła Chmielewskiego w Klebarku Wielkim

Początki państwa polskiego

Stworzyliśmy swój pierwszy quiz. Zaczęliśmy jednak od przypomnienia wiadomości z ostatniej lekcji historii – co to jest legenda, jakie plemiona zamieszkiwały ziemie polskie, jak nazywal się pierwszy historyczny władca i jego czeska żona, co wydarzyło się w 966 roku. Następnie przystąpiliśmy do programowania. Nasz Chronosek stawiał trudne pytania i oczekiwał prawidłowych odpowiedzi. Od stworzonego przez […]

Czytaj dalej
12 listopada 2017 | Kowanówko | Zespół Szkół Specjalnych w Kowanówku

Programowanie z ozobotami

Kodować może każdy i to na wiele sposobów. Doskonałym sposobem na wdrożenie podstaw programowanie mogą być małe robociki- ozoboty, które pozwoliły naszym uczniom zrozumieć świat programowania. Dzięki temu, że mamy możlwość   graficznego programowania za pomocą kolorowych kodów, nasi uczniowie uczyli się programować trasę robota, tym razem po specjalnie dla nich przygotowanych planszach.

Czytaj dalej
12 listopada 2017 | |

Zakodowane dzieciaki

Szkoła

Zakodowane dzieciaki z Żarnowieckiej szkoły już 4 rok programują 🙂 Zaczynaliśmy skromnie,programując w wizualnym narzędziu do programowania w scratch. Pamiętam, że w sali mieliśmy taką starą tablicę interaktywną, której nikt nie używał. Podłączyłam ją , miała kilka wad, pisaki się psuły, potrafiła się rozkalibrować kilka razy na zajęciach, a dodatkowo projektor leżał na stole i […]

Czytaj dalej
Szkoła

Wczoraj dotarło do nas ogromne i ciężkie pudło. Wszyscy byli zaciekawieni co tam może być. Po otwarciu było wielkie: “Łał… i super!” Z dziećmi wiele razy braliśmy udział w różnych programach i projektach i nigdy nikomu nie chciało się przygotować nawet naklejki z logo projektu dla dzieci. Tym bardziej dziękujemy i doceniamy zaangażowanie. Dzieci poczuły, […]

Czytaj dalej
10 listopada 2017 | |

Jak wykorzystać wiatr?

Uczniowie obejrzeli materiał dostępny na stronie www.zielonaenergia.eco.pl, z którego dowiedzieli się o historii energii wiatru, jak zbudowany jest współczesny wiatrak itp. Następnie przeanalizowali na mapie Polski strefy wiatrowe oraz wyciągnęli wnioski. Na karteczkach samoprzylepnych podali swoje pomysły na wykorzystanie wiatru.   Obejrzeli zdjęcia dawnych i współczesnych wiatraków. Skonstruowali również model wiatraka na energię słoneczną. Na […]

Czytaj dalej
10 listopada 2017 | |

Kierunek i prędkość wiatru.

Uczniowie przeprowadzili tygodniową obserwację kierunku i prędkości wiatru zapisując dane na kartach obserwacji. Zaprezentowane przez uczniów karty obejrzeliśmy dzięki wizualizerowi, który znakomicie sprawdził się w tym zadaniu. Poprzez powiększenie wszyscy uczniowie mogli jednocześnie zobaczyć i skomentować widziany obraz. Obejrzeli film na stronie www.totylkofizyka.pl/urodzinowy-balonik/. Przeprowadzili doświadczenia konstruując balon z worków na śmieci na gorące powietrze. Do […]

Czytaj dalej