Aktualności:

16 listopada 2017 | Ilkowice | Zespół Szkoły Podstawowej i Przedszkola w Ilkowicach

Składamy własnego robota

Na kolejnych zajęciach grupa została podzielona na zespoły, każdy z nich dostał pod opiekę jeden zestaw i podpisał go.  Zadaniem zespołu było złożyć robota – po zapoznaniu się na stronie http://www.lofirobot.com/roboty/ z instrukcjami składania – wybraliśmy pojazdy roboty. Śrubokręty w dłoń i do dzieła. Zaczynamy majsterkować 🙂

Czytaj dalej
16 listopada 2017 | Butryny | Zespół Szkolno-Przedszkolny w Butrynach

Składamy robota!

Śrubokręty w dłoń! –  Tak! Dziś rozpoczęliśmy budowę naszych robotów-pojazdów. Dzisiaj skręciliśmy dwa boki pojazdu, zamontowaliśmy silniki, przykręciliśmy sterownik do korpusu i przygotowaliśmy ścianę frontową pojazdu z czujnikiem odległości. Najwięcej problemów przysporzyło nam nałożenie nakrętek przy montażu czujnika odległości. Dziewczyny poradziły sobie z tym najszybciej i pomogły pozostałym grupom. Na następnych zajęciach planujemy ukończyć składanie […]

Czytaj dalej
16 listopada 2017 | Kraków | Szkoła Podstawowa nr 159 Sióstr Urszulanek Unii Rzymskiej

Nasze pierwsze kompozycje z wykorzystaniem Sekwencera Melodycznego

Na naszym drugim spotkaniu skupiliśmy naszą uwagę na melodii. Najpierw powtórzyliśmy sobie nazwy dźwięków, by potem prawidłowo rozszyfrować melodie, które otrzymaliśmy. Jak się szybko okazało, była to dobrze znana nam melodia kanonu „Panie Janie”. Każdy z nas ochoczo wygrywał jej dźwięki na pianinie on-line. Tym sposobem odczytaliśmy i odtworzyliśmy muzyczny kod. Jednakże najlepsze było dopiero […]

Czytaj dalej
16 listopada 2017 | Kraków | Szkoła Podstawowa nr 159 Sióstr Urszulanek Unii Rzymskiej

Poznajemy Sekwencer Rytmiczny

Rozpoczęliśmy dzisiaj naszą przygodę muzyczną z Cyfrowymi DJ-ami. Przypomnieliśmy sobie podział wartości rytmicznych – nut i pauz, a następnie tworzyliśmy proste schematy rytmiczne realizując je za pomocą gęstodźwięków i na instrumentach perkusyjnych. Następnie zapoznaliśmy się z sekwencerem rytmicznym, odkrywając podobieństwo zapisu nutowego do kodu. W sekwencerze tworzyliśmy własne schematy rytmiczne. Zabawy było przy tym co […]

Czytaj dalej