Aktualności:

9 kwietnia 2019 | Jastrzębie-Zdrój | Szkoła Podstawowa Nr 23 im. ks. prof. Józefa Tischnera

Młodzi Patrioci. Podróż po najpiękniejszych miastach Polski cd.

A dzisiaj zobaczyliśmy efekty naszej pracy z poprzednich zajęć. Dokańczaliśmy makiety i pracowaliśmy z Ozobotami. Uczyliśmy się sekwencji kolorów potrzebnych do zaprogramowania Ozobota. Doskonaliliśmy umiejętności precyzyjnego kolorowania kodów. Wytyczaliśmy trasy na makiecie wykorzystując niektóre z poznanych kodów.

Czytaj dalej
9 kwietnia 2019 | Jastrzębie-Zdrój | Szkoła Podstawowa Nr 23 im. ks. prof. Józefa Tischnera

Młodzi Patrioci. Podróż po najpiękniejszych miastach Polski.

Na dzisiejszym spotkaniu przyjrzeliśmy się bliżej wybranym miastom Polski (Warszawa, Kraków). Pracowaliśmy w zespołach – jedni z nas wyszukiwali w internecie informacji na temat poszczególnych miast, następnie przedstawiali je swoim kolegom i koleżankom. Spośród przedstawionych zabytków próbowaliśmy wskazać te, które należą do omawianych miast. Przygotowywaliśmy elementy potrzebne do wykonania makiety. Wspólnymi siłami układaliśmy puzzle – […]

Czytaj dalej
9 kwietnia 2019 | Jastrzębie-Zdrój | Szkoła Podstawowa Nr 23 im. ks. prof. Józefa Tischnera

Młodzi Patrioci. Zwyczaje i tradycje wybranych krajów europejskich.

Szkoła

Poznawaliśmy zwyczaje i tradycje wybranych krajów europejskich (Polska, Grecja, Francja, Czechy, Wielka Brytania). Wykorzystując tablety, komputer wyszukiwaliśmy potraw charakterystycznych dla wybranych krajów europejskich. Próbowaliśmy spośród różnych  potraw wybrać te, które pasowały do omawianych przez nas państw. Wskazywaliśmy kontury poszczególnych państw, a następnie włączaliśmy Ozobota na wyznaczonej trasie.

Czytaj dalej
9 kwietnia 2019 | |

Tworzymy mapę i łączymy sceny

Szkoła

Sceny są już gotowe, teraz łączymy je w całość. Czas na umiejętne wykorzystanie wszystkich poznanych wcześniej funkcji robotów, uczniowie świetnie się bawią, widząć jak roboty poruszają się za ich sprawą i dzięki ich umiejętnością. Mapa dla naszych m-botów jest już prawie gotowa, czas sprawdzić jak roboty się na niej poruszają.

Czytaj dalej
8 kwietnia 2019 | Wrocław | Publiczna Szkoła Podstawowa Marco Polo

Dzieje się! :)

Szkoła

W marcu dowiedzieliśmy się, że można grać muzykę na ludziach oraz owocach! 😀 Och… zachwycenie zajęciami “Super Koderów” oraz możliwościami Makey Makey, za każdym razem nie chcemy kończyć zajęć i prosimy panią prowadzącą o więcej! 😀

Czytaj dalej
8 kwietnia 2019 | Gdynia | Szkoła Podstawowa nr 8 im. Obrońców Helu

Z Chronoskiem we wczesnośreniowiecznej Polsce

Uczniowie klasy 5b na lekcjach historii (tak, tak, to historia nie informatyka:) wyruszają tym razem w podróż po wczesnośredniowiecznej Polsce. Pomagać im w tym bedzie Chronosek, mały stworek programu Scratch. Dzisiaj przypominaliśmy sobie program i “rozmawialiśmy” z Chronoskiem

Czytaj dalej

„Scratch-day#SuperKoderów” – czyli Ogólnopolski Program Edukacyjny Fundacji Orange  w SOSW   20 marca 2019 r., w ramach Ogólnopolskiego Programu Eudukacyjnego Fundacji Orange, w szkle podstawowej odbył się „Scratch-day#SuperKoderów”. Uczniowie z klas V i VI nagrali film, w którym zaprosili na zajęcia swoich rodziców. Kluczowym punktem spotkania była zamiana ról – tym razem to podopieczni wprowadzali dorosłych […]

Czytaj dalej
8 kwietnia 2019 | Gdynia | Szkoła Podstawowa nr 8 im. Obrońców Helu

Uczniowie klasa 5b z m-botami

Niektóre m-boty otrzymały już swoje imiona :). Z ich pomocą uczniowie powtarzali wiadomości z działu o średniowiecznym społeczeństwie. Rozwiązywali krzyżówkę – hasła do niej umieszczone były w różnych “zakamarkach” szkoły. Oprócz pytania do krzyżówki, na odnalezionej kartce znajdowała się także instrukcja, jak dotrzeć do następnego pytania oraz ilustracja do zadania końcowego. Po rozwiązaniu krzyżówki i […]

Czytaj dalej
7 kwietnia 2019 | Głogów | Szkoła Podstawowa nr 6 im. Tadeusza Kościuszki w Głogowie

marzec – początki naszej gry

W marcu zabraliśmy się do tworzenia naszej nowej gry. Zaczęliśmy od burzy mózgów co byśmy chcieli zaprogramować. Pomysłom nie było końca, bo ile głów tyle pomysłów. Testujemy tabliczkę mnożenia. Napisać nie było trudno, ale czy każdy zna doskonale tabliczkę mnożenia. Przekonamy się na następnych zajęciach, kiedy usprawnimy masze programy.  

Czytaj dalej
7 kwietnia 2019 | Kielce | Zespół Szkół im. Juliusza Verne'a

Luty i marzec to czas intensywnych prac ;)

Na przełomie lutego i marca mieliśmy sporo pracy. Zbieraliśmy informacje pogodowe, analizowaliśmy mapy pogody, a także po raz kolejny wykonywaliśmy doświadczenia dzięki sprzętowi, który mamy zakupiony w ramach programu. Czas biegnie tak szybko, że powoli zbliżamy się do końca naszych działań, ale na pewno nie kończymy programowania…. Już niedługo pokażemy powstałą animację 🙂

Czytaj dalej