Aktualności:

11 grudnia 2017 | |

Kodowanie z sekwenserem zaawansowanym

Uczniowie klas 4 Prywatnej Szkoły Podstawowej nr 5 w Sosnowcu realizują kolejne lekcje z cyklu zajęć SuperKoderzy, Mali DJe. Mamy już za sobą sekwencer rytmiczny i melodyczny. Tym razem pracowaliśmy z sekwencerem zaawansowanym. Uczniowie poprawnie stosują wartości rytmiczne i pauzy, znają i stosują dźwięki z zakresu gamy C-Dur, odczytują zapisy nutowe, potrafią już tworzyć melodie […]

Czytaj dalej

Po ćwiczeniach na komputerach z obsługi programu Scratch wreszcie przyszedł czas na składanie naszych robotów. Nie mogliśmy się doczekać. Zadanie wydawało się na początku trudne, ale przy dobrej współpracy grupy wszystko udało się świetnie. Korzystaliśmy z instrukcji montażu robotów, która była czytelna i pomocna. Czasami pomoc i wskazówki naszego nauczyciela były bardzo  potrzebne.

Czytaj dalej

W roku szkolnym 2017/18 grupa uczniów pod opieką p. Moniki Czarneckiej-Hajdun w naszej szkole realizuje program  #SuperKoderzy  – Majsterkowicze zorganizowanego przez Fundację Orange  Program jest realizowany  w klasie V i VI w ramach zajęć komputerowych i technicznych. Podczas pierwszych zajęć uczniowie poznali aplikację Scratch. Zapoznano ich z pojęciami: scena, duszek, kostium, skrypt. Wszyscy założyli własne konto na platformie Scratch, przejrzeli inne gry i programy […]

Czytaj dalej
11 grudnia 2017 | Mierków | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Mierkowie

Lekcja 10 – czujnik kontrastu

Szkoła

30 listopada odbyło się 10 spotkanie z naszymi robotami. Głównym tematem lekcji był kolejny czujnik, czyli czujnik kontrastu. Pierwszą sprawą było wyjaśnienie jak to się dzieje, że robot “widzi” kolory i rozróżnia jasny i ciemny kolor. Nowym pojęciem było “promieniowanie podczerwone” (IR), które jest niewidoczne gołym okiem, a które widzą np. kamery naszych smartphonów. Nauczyliśmy […]

Czytaj dalej
10 grudnia 2017 | Elbląg | Szkoła Podstawowa nr 21 im. Mikołaja Kopernika

Tabliczka mnożenia dla geniuszy

Szkoła

Na kolejnych zajęciach utworzyliśmy grę – tabliczka mnożenia. Wprowadziliśmy nowe bloki – dane. Gra działa!!!! Nie strzaszne jest nam teraz mnożenie do 100. Kto wie, może ktoś z Was podniesie sobie poprzeczkę i zrobi grę, która sprwdzi Wasze wiadomości z mnożenia do 1000…. Udoskonaliliśmy także nasze dotychczasowe gry. Do następnego spotkania 🙂

Czytaj dalej
10 grudnia 2017 | Opole | Szkoła Podstawowa nr 31

Zajęcia ze Scratch

Pierwsze dwa zajęcia jeszcze w listopadzie poświęciliśmy na naukę programowania w Scratch’u. Stworzyliśmy labirynt. Oto jeden z projektów.  https://scratch.mit.edu/projects/185284706/  

Czytaj dalej
8 grudnia 2017 | Gdańsk | Szkoła Podstawowa nr 4 im. Króla Kazimierza Jagiellończyka

#SUPERKODERZY UCZĄ NAJMŁODSZYCH

Czwóreczka uczestniczy w Godzinie Kodowania organizowanej przez Tydzień Edukacji Informatycznej 4.12 – 10.12 2017. To największa inicjatywa edukacyjna w historii adresowana do uczniów, nauczycieli i innych osób. W ramach akcji uczniowie klas siódmych zaprosili kolegów z klas trzecich do kodowania na stronie www.code.org. Zadaniem dzieci było zaprogramowanie ruchów wybranej postaci z Minecraft i wykonanie 14 […]

Czytaj dalej
8 grudnia 2017 | Gdańsk | Szkoła Podstawowa nr 4 im. Króla Kazimierza Jagiellończyka

WYWIAD Z NASZYM NAUCZYCIELEM

Na zajęciach koła prasowego uczyliśmy się podstaw dziennikarstwa,  poznaliśmy charakterystyczne cechy reportażu i zastanawialiśmy się dlaczego nagrywane są podkasty, ćwiczyliśmy intonację, dykcję i akcentowanie słów. Wybranym naszym zadaniem dziennikarskim było przeprowadzenie wywiadu z ulubionym nauczycielem. Zadanie wydawało się na początku bardzo proste lecz wymagało sporo przygotowań, największą barierą okazał się czas 🙂 To nasz wywiad z […]

Czytaj dalej
8 grudnia 2017 | Gdańsk | Szkoła Podstawowa nr 4 im. Króla Kazimierza Jagiellończyka

PRZYGODA Z KODOWANIEM I PROGRAMOWANIEM

Poznaliśmy podstawy Scratcha i zaczęliśmy zabawę z programowaniem. Zajęcia z kodowania i programowania odbywały się w październiku na lekcjach zajęć komputerowych i informatyki we wszystkich klasach 4-7. Dzieci bawiły się programując ruchy postaci i robotów na komputerach, tabletach i kostkach lego ev3. Włączyliśmy się do akcji tegorocznego Code Week – Europejskiego Tygodnia Kodowania. Zależy nam, […]

Czytaj dalej