Aktualności:

13 grudnia 2019 | |

Start Programu

Szkoła

Z nieskrywanym entuzjazmem informujemy, że wystartowaliśmy z Programem. We wrześniu zrealizowaliśmy wstęp – 2h pracy z programem scratch. W październiku powtórzyliśmy dwugodzinne zajęcia ze scratchem. Ponadto bawiliśmy się grami matematycznymi – karcianymi (elementy wista, brydża porównawczego) oraz “banalnymi planszówkami”, czyli graliśmy “w kratkę”… w warcaby, warcaby stupolowe i w szachy. Moc inspiracji, algorytmy i… globalny […]

Czytaj dalej
11 grudnia 2019 | Jaworzno | Szkoła Podstawowa nr 17 im. Polskich Noblistów w Jaworznie

Roboty już prawie złożone

Zasłyszane:“Roboty są fajne. Staramy się z całych sił. Te roboty są trudne w składaniu i to jest super. W tym czasie się też bawimy. Na tych zajęciach rozwija się kreatywność i umiejętność składania części według instrukcji. Jesteśmy już coraz bliżej programowania”Tymoteusz, Szymon i Daniel “Według nas, dzięki tym robotom uczymy się współpracować. Jeśli chodzi o […]

Czytaj dalej
11 grudnia 2019 | Józefosław | Niepubliczna Szkoła Podstawowa Gaudeamus w Józefosławiu

# Superkoderzy programują ozboty

W końcu #Superkoderzy rozpakowali swoje roboty-ozboty . Rozpoczeła się zabawa w kodowanie i tworzenia kolorowych, zakodowanych tras dla Ozobota. Maluchy poradziły sobie z tym znakomicie. # Oglądanie fimów instruktażowych # kodowanie Ozbota # Prezenty Filmy i instrukcje do ozobotów:Instrukcja do ozobota krok 1: https://liblink.pl/PEPNJLVdGuInstrukcja do ozobota krok 2:https://liblink.pl/yxt06ommLUInstrukcja do ozobota krok 3:https://liblink.pl/txw2HhUixfInstrukcja do ozobota-o co chodzi […]

Czytaj dalej
11 grudnia 2019 | Staświny | Szkoła Podstawowa im.św. Franciszka z Asyżu w Staświnach

Wiatr i kierunki świata – tworzymy animację w Scratch

Szkoła

Na zajęciach superkoderzy tworzyli animacje w programie Scratch. Uczniowie intensywnie pracowali przy tworzeniu gry ,,Kierunki świata i wiatrów”.Dzieci utworzyły zmienną punkty, wg. własnych pomysłów za zdobyte punkty otrzymywali nagrody.

Czytaj dalej
10 grudnia 2019 | Olsztyn | Społeczny Zespół Przedszkolno - Szkolny 101

Nowe wyzwania

Postanowiliśmy trochę odpocząć od kodowania stron. Mamy już ich szkielety, część uzupełniona jest treścią: obrazki, filmiki, linki. Teraz poczuliśmy, że przerwa dobrze nam zrobi! Wzięliśmy się więc za nasze zestawy Lofi. Na zajęciach dobraliśmy się w grupy robocze i zaczęliśmy dzieło! Żeby wszystko miało swoje miejsce i nie zgubić ani jednej śrubki, musieliśmy skręcić skrzynkę. […]

Czytaj dalej
9 grudnia 2019 | Wieniec | Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Wieńcu

Poznajemy zestaw LOFI ROBOT

Szkoła

Po wprowadzeniu w tematykę robotów, wyjaśnieniu podstawowych pojęć: robot, maszyna, komputer, energia zajeliśmy się omówieniem skadników naszych zestawów LOFI Robot. Uczniowie odszukiwali wybrane elementy i odgadywali ich funkcie. Wszystkie podzespoły wzbudzały duże zainteresowanie a uczniowie wykazali się dużą intuicją. Podczas kolejnych zajęć zgodnie z instrukcją skęciliśmy pudełka. Majsterkowicze bardzo dobrze radzili sobie podczas pracy zespołowej […]

Czytaj dalej
9 grudnia 2019 | Wieniec | Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Wieńcu

Programowanie w Scratchu

Szkoła

Realizację ścieżki edukacyjnej “Majsterkoweicze 2.0” rozpoczeliśmy 15.10.2019 podczas #CodeWeek2019. Za nami 5 godzin zajęć wprowadzających do programu Scratch. Uczniowie utworzyli konta, nauczyli się udostępniać projekty, zapoznali się z interfejsem programu i poznali jego funkcje. W tym czasie uczestnicy nauczyli się, ajk wprowadzic duszka w ruch, zmieniać jego kostiumy, animować tło, stosować w skryptach pętle i […]

Czytaj dalej
9 grudnia 2019 | Kaczyna | SOSW w Kaczynie

Godło Polski

Kolejna ciekawa lekcja za nami, gdyż tym razem w świat programowania zabrały uczniów znane im już Ozoboty. Na zajęciach poświęconych godłu Polski uczniowie próbowali odpowiedzieć na pytania: czy czują się Polakami, czym dla nich jest patriotyzm. Następnie opisali godło Polski i zaprogramowali trasę Ozobota w taki sposób, aby robot odnalazł najkrótszą drogę do godła. Końcowym […]

Czytaj dalej