Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12

Radom

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12 prowadzi oddziały dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym oraz dla osób z autyzmem. Do klas uczęszczają również dzieci z dodatkowymi niepełnosprawnościami, z różnych środowisk społecznych.

Realizujemy program: Dziennikarze przyszłości

Anna Głowacka

Nauczyciel informatyki.

Ewa Szafranowicz

Nauczyciel zajęć technicznych, techniki i informatyki.

Aktualności:

12 kwietnia 2018 | Radom | Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12

Niestety koniec

Praca nad projektem dobiegła końca. Nasza praca znajduje się pod linkiem: https://scratch.mit.edu/projects/203137027/ Miło nam się pracowało 🙂 Dziękujemy naszym uczniom za entuzjazm i zaangażowanie.

Czytaj dalej
13 marca 2018 | Radom | Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12

Podkast czas zacząć…

I przyszedł czas na łączenie dźwięku ze zdjęciami i animacją w programie Scratch. Na początku uczniowie grali w grę podsumowującą wiedzę z zakresu reportażu, podkastu i animacji – wszyscy bardzo chcieli zostać milionerami 🙂 Następnie w grupach uczniowie tworzyli zarys planu swojego podkastu z animacją.

Czytaj dalej
24 lutego 2018 | Radom | Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12

Ciąg dalszy pracy na języku polskim

Klasa 6a na języku polskim przerabiała temat reportażu. Uczniowie zapoznali się z różnymi rodzajami reportażu, obejrzeli przykładowe reportaże. Poznali zasadę 6 pytań. Następnie w grupach opracowywali cechy reportażu.

Czytaj dalej
24 lutego 2018 | Radom | Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12

Maluchy też pracują nad swoją wersją alpha

Zdziesiątkowane przez grypę koło informatyczne, pracuje w okrojonym składzie. Wiadomo, robota jest do wykonania. Po nagrywaniu siebie nawzajem, przyszedł czas na wrzucenie plików dźwiękowych do Scratcha. Wiele radości dało słuchanie siebie, jako “duszka” i możliwość zaprogramowania go.

Czytaj dalej
24 lutego 2018 | Radom | Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12

Dalsze losy reportażu

Klasa 4 bawiła się w dubbing. Podkładanie głosów okazało się super zabawą. Szczególnie jeśli można było modulować swój głos. Na kolejnych zajęciach, Ci których nie zmogła panująca grypa podkładali głosy pod postaci w Scratchu.

Czytaj dalej
20 lutego 2018 | Radom | Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12

Doskonalenie umiejętności nagrywania swojego głosu.

Na kółku informatycznym pogłębialiśmy zasady obsługi tabletu. Musieliśmy odszukać mikrofon i zapoznać się z aplikacją, którą wykorzystaliśmy do nagrania pytań i odpowiedzi, do naszego reportażu. Zabawy było co niemiara, gdyż każdy z nas słyszał swój głos i w pierwszej chwili nie mogliśmy uwierzyć że jest to nasz własny głos.Kolejne zadanie to obróbka nagrań w programie […]

Czytaj dalej
19 lutego 2018 | Radom | Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12

Współdziałanie

Pliki dźwiękowe zostały obrobione, przyszła pora na składanie reportażu w całość. Zaczęliśmy od wyboru tła i reportera. Na początku każdy pracował nad swoja wersją. Praca nad projektem to nie tylko nauka kodowania, ale przede wszystkim nauka współdziałania. Dlatego ze wszystkich naszych pomysłów powstanie jeden wspólny reportaż.

Czytaj dalej
13 lutego 2018 | Radom | Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12

Obsługa sprzętu

Przyszły reporter musi znać swój sprzęt. I to tak, by z zamkniętymi oczyma móc nagrywać. Najmłodsi po raz pierwszy bawili się w nagrywanie dźwięków tabletem. Trzeba przyznać, że jeśli chodzi o obsługę tabletu, to wiek nie ma znaczenia. Oni to mają chyba w genach. Radości z odsłuchiwania swojego głosu było co niemiara.  

Czytaj dalej
8 lutego 2018 | Radom | Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12

Reportaż czas zacząć.

Klasa 7a pracuje nad reportażem –  sprawdziliśmy jak  zrobili to inni, a teraz formatujemy swój dokument.

Czytaj dalej
8 lutego 2018 | Radom | Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12

Początki

Szkoła

Nasze początki ze Scratchem mamy za sobą. Poznaliśmy duszki i umiemy nimi sterować.

Czytaj dalej