Lekcja 3

Na początku zajęć uczniowie grali w cztery gry matematyczne ze studia #SuperKoderzy, po jednej z mnożenia i dzielenia liczb całkowitych, dodawania i odejmowania ułamków, pól i obwodów figur i zadań tekstowych. Po rozgrywkach nauczycielka przeprowadziła pogadankę z uczniami na temat liczb i działań, jakie pojawiały się w tych grach.
Następnie drużyna zabrała się za rozwiązywanie pierwszego zadania, jakim było napisanie programu, w którym duszek mówi kolejno jakie są suma, różnica, iloczyn i iloraz tych liczb. Liczby spełniające określonego warunki do tego zadania wybrała nauczycielka wraz z uczniami. Po wykonaniu pierwszego zadania dzieci przeszły do drugiego. W tym zadaniu uczniowie ulepszyli pierwszy skrypt, dodając do niego w miejsce liczb dwie zmienne o wartościach losowych. Po kilkukrotnym uruchomieniu programu uczniowie zauważyli, iż nie zawsze działa on poprawnie w przypadku odejmowania. Po zastanowieniu znaleźli rozwiązanie i zastosowali je w swoim skrypcie ustalając odpowiednio zakres "liczby 1" i "liczby 2". W zadaniu trzecim drużyna przejrzała się bliżej dzieleniu i również wykryli problem. Po przemyśleniach dodali dodatkową zmienną o nazwie "mnożnik", a “liczbę 1” definiowali jako iloczyn “liczby 2” i "mnożnika". W kolejnym kroku nauczycielka wytłumaczyła uczniom, na czym polega działanie bloczka "zadaj pytanie" i "czekaj" oraz wykorzystanie pętli warunkowej z odpowiedzią. Pod koniec zajęć nauczycielka rozdała uczniom rozsypankę bloczków, z której ułożyli program pytający gracza o sumę dwóch losowo wybranych liczb.
Uczniom podobały się zajęcia.