Pierwszy miesiąc Superkoderów
Witaj świecie! Pierwszy miesiąc w programie #Superkoderzy za nami. Spotykamy się na przemian z każdą grupą (a jest ich dwie) co tydzień w piątki po naszych lekcjach. Pierwsze, jeszcze wrześniowe, spotkanie odkryło przed piątoklasistami i piątoklasistkami tajniki programu, zasady pracy i różne inne organizacyjne sprawy. W czasie październikowych zajęć posługiwaliśmy się scenariuszami z naszej ścieżki pt. “Młodzi patrioci”. Nauczyliśmy się:
- wskazywać położenie Polski na mapie Europy
- rozróżniać kontury mapy Polski
- wskazać na mapie 4 główne kierunki świata
- układać skrypt na planszy do kodowania
- wymienić państwa sąsiadujące z Polską
- wskazać te państwa na mapie
- graficznie zakodować trasę dla ozobota
- wymienić miejscowości, przez które przepływa Wisła
- wskazać je na mapie Polski
- graficznie zakodować drogę Ozobota zgodnie z biegiem Wisły
Wzięliśmy również ze swoimi klasami udział w Codeweek. Wykonaliśmy kilka zadań ze scenariusza EduSense, ponieważ zapisaliśmy się do programu “Uczymy dzieci programować”. Integrujemy się w grupie, poznajemy swoje możliwości i jesteśmy ciekawi, co dalej spotka nas na naszej drodze małych programistów
Poza uczniami spotykającymi się na zajęciach, umiejętności graficznego zakodowania trasy dla Ozobota osiągnęły również klasy: 8b i 6b. Ciekawym doświadczeniem dla 6b było uczenie się o czasownikach dokonanych i niedokonanych na języku polskim właśnie dzięki wykorzystaniu jednego kodu i ułożenia specjalnej trasy Ozobotowi, będącej jednocześnie drogą ku umiejętności odróżniania rodzajów czasowników ( https://www.facebook.com/groups/772453719481081/ ). W czasie Tygodnia Kodowania dołączyły się do nas całe klasy 5b, 5c i 5a, które odkodowywały obrazki, posługiwały się szyframi i aplikacjami do rozszerzonej rzeczywistości. ( wpis na stronie szkoły: http://sp4szczecinek.pl/ , http://sp4szczecinek.pl/galeria/index.php/Tydzie-kodowania https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1393178330834781&set=pcb.2659439140782520&type=3&theater&ifg=1 i np. https://codeweek.eu/view/210870/rozszerzamy-rzeczywistosc-z-uczymy-dzieci-programowac-i-szkola-podstawowa-nr-4-im-armii-krajowej-w-szczecinku )Zostaliśmy za to wyróżnieni specjalną nagrodą Ministerstwa Cyfryzacji i Państwowy Instytut Badawczy NASK. To naprawdę nowe rzeczy w naszej szkole! Uczymy się wszystkiego od początku i może dlatego nie zorientowaliśmy się, że mogliśmy wziąć udział w konkursie naszego programu #Superkoderów z relacjami z Codeweek, ale wszystko przed nami :)