Pierwsze zajęcia z serii ,,Odkrywcy świata"

Za nami pierwsze bardzo ciekawe zajęcia z projektu #SuperKoderzy ,,Skąd się bierze wiatr?"Zajęcia wprowadziły uczniów w tematykę związaną z energią wiatru oraz wyjasniają jego powstawanie. Zajęcia rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pytania jak powstaje wiatr? Następnie dzieci ułożyły z rozsypanki wyrazowej hasło dotyczące definicji wiatru.Kolejnym etapem zajęć były eksperymenty i doświadczenia. Najpierw uczniowie wzięli udział w parach w ,,wyścigu balonów". Eksperyment miał na celu wyjaśnienie od czego zależała prędkość pędzących balonów. W ramach kolejnego eksperymentu badaliśmy ruch powietrza przy oknie.Ustawialiśmy zapaloną świeczkę w dolnej i górnej części okna, obserwując płomień świeczki. Eksperyment wyjaśnił nam pojęcie konwekcji ciepła. Podsumowaniem naszych zajęć było wyjście w teren, gdzie za pomocą elektronicznych mierników prędkości wiatru ustalaliśmy siłę i kierunek wiatru. Pomiary zanotowane zostały w specjalnej tabeli. To były bardzo kreatywne zajęcia,

Mierzymy prędkość wiatru