Konkurs „CodeWeek 2018 Code for the Planet”
Praca nad aplikacjami przygotowywanymi na konkurs została zakończona.
Do konkursu zostały zgłoszone dwie prace.
Pierwsze zadanie dotyczyło zrównoważonego rozwoju i poruszało zagadnienie odpowiedzialnej konsumpcji.
Należało napisać grę w Scratchu, w której duszek-nurek ma zbierał pływające w oceanie plastikowe torby.
Powstała rozbudowana aplikacja, która nie tylko jest przyjemną zabawą zręcznościową, ale zawiera także informacje o zagrożeniach związanych z nierozważnym używaniem plastikowych opakowań.
Z gry płynie przesłanie: Ograniczaj zużycie plastikowych toreb. Idąc na zakupy, pamiętaj, żeby wziąć ze sobą torbę
wielorazowego użytku.
Druga aplikacja, to ekologiczny quiz, z którego można dowiedzieć się jak należy dbać o środowisko.Wyjaśniony został termin „globalne ocieplenie klimatu” i opowiedziane o jego skutkach. Po dawce informacji, przychodzi czas na sprawdzenie swojej wiedzy w quizie.
Teraz pozostaje trzymać kciuki za wyniki, ale nawet jeśli stworzone przez nas aplikacje nie zdobędą uznania u jury, mieliśmy dużo radości przy wspólnej pracy.