Spotkanie w lesie, malowanie liści oraz samochody na prąd

Podczas zajęć uczniowie zastanawiali się jak powinni zachowywać się w lesie oraz dlaczego ochrona lasu jest ważna. Następnie przygotowali scenki, w których głównym aktorem był robot Photon. Scenki miały miejsce w lesie, gdzie robot zobaczył wysypisko śmieci, usłyszał grupę hałasujących dzieci, ujrzał płonące ognisko i spotkał chłopca, który niszczył ognisko. Zadaniem dzieci było zaprogramowanie robota tak, aby pokazał prawidłowe zachowanie w powyższych sytuacjach.

            Na kolejnych zajęciach uczniowie odnajdywali w atlasie drzewa takie jak: kasztanowiec, buk zwyczajny, klon pospolity, lipa szerokolistna, topola biała i wiele innych. Następnie na macie sucho ścieralnej  robot przy użyciu Scratch 3.0 i gotowych programów rysował liście. Zadaniem uczniów było odgadnięcie, z jakich drzew pochodzą.

            Następne spotkanie z uczniami dotyczyło samochodów na prąd. Zastanawialiśmy się jakie są inne źródła energii, które mogły by być używane do napędzania pojazdów oraz co możemy zrobić, żeby podróże z i do szkoły były bardziej ekologiczne. Przy użyciu kart obrazkowych uczniowie tworzyli oś czasu środków transportu. Później odpowiadali na pytania, które ze środków transportu są najtańsze w eksploatacji, najdroższe, najbezpieczniejsze, najszybsze, a które najbardziej ekologiczne. W kolejnym kroku wymieniali cechy, jakimi powinien charakteryzować się pojazd przyszłości. Zadaniem uczniów było zbudowanie toru przeszkód i zaprogramowanie robota Photon tak, aby stał się pojazdem przyszłości.