Gra oraz quiz ekologiczny

Na przedostatnich zajęciach z Photon Ekologia nauczyciel rozmawiał z dziećmi na temat postaw proekologicznych i nie ekologicznych, następnie uczniowie zagrali w grę ekologiczną polegającą na rozpoznawaniu tych obu postaw. Celem gry było zdobycie jak największej liczy punktów poprzez odpowiednią reakcję na wyświetlany obraz. Należało pogłaskać robota jeżeli wyświetlana była postawa proekologiczna a klasnąć w dłonie jeżeli wyświetlana była postawa nie ekologiczna.  Do gry wykorzystany był interfejs Scratch 3.0.

Na ostatnich zajęcia uczniowie tworzyli pytania do quizu ekologicznego w pięciu grupach. Każda z grup wymyślała dziesięć pytań ze wskazanej kategorii: ochrona roślin, ochrona zwierząt, transport, śmieci oraz energia. Każda kategoria miała przypisany kolor karteczek, na których dzieci zapisywały pytania. Tworząc je uczniowie mogli wykorzystać wiedzę z poprzednich zajęć  lub korzystać z zasobów Internetu. Kiedy ekoquiz był gotowy nauczyciel uruchomił go w Scratch 3.0, następnie po dotknięciu robot Photon wyświetlał losowo jeden spośród kolorów karteczek do wylosowania. Dzieci podzielone na dwie grupy odpowiadały na pytania  i zdobywały punkty.

Program grantowy „Programowanie- ekologia na co dzień” pomógł naszym uczniom zrozumieć różne zagadnienia związane z ekologią, jak recycling, oszczędzanie prądu czy budowanie pojazdów przyszłości. Zajęcia wprowadziły uczniów w programowanie robota Photon, a także uwrażliwiły ich na ważne kwestie związane z ochroną środowiska i zrównoważonym rozwojem.