Zajęcia ze Scratcha

W oczekiwaniu na LOFI Roboty rozpoczęliśmy realizację programu #SuperKoderzy – Majsterkowicze 2.0. Swoją przygodę zaczęliśmy od zajęć ze Scratcha. Na pierwszych zajęciach uczniowie doskonalili swoje umiejętności w programowaniu blokowym, w środowisku Scratch 3.0. Korzystaliśmy ze strony: scratch.mit.edu, SuperKoderzy założyli swoje konta, a ponieważ program Scratch znają z zajęć informatyki przypomnienie interfejsu i funkcji aplikacji nie zajęło nam dużo czasu więc można było poszukać fajnych gier i programów na platformie. Na kolejnych zajęciach uczniowie stworzyli skrypt sterujący duszkiem za pomocą strzałek z wykorzystaniem instrukcji warunkowej. Modyfikowanie duszków i tła to zawsze fajna zabawa.
Trzecie i czwarte zajęcia to praca w grupach i tworzenie programu pomagającego ćwiczyć znajomość tabliczki mnożenia. Ćwiczyliśmy używanie pętli, instrukcji warunkowych, korzystaliśmy z pomocy „Samouczka” i uatrakcyjnialiśmy gry.