Burza mózgów

W pierwszym tygodniu października nasi #SuperKoderzy zastanowili się wspólnie nad elementami gier. Prawie wszystkie elementy zostały podane przez naszych młodych geniuszy, zapominając jedynie o animacji. Uczniowie poznali metody animowania postaci oraz dwa sposoby tworzenia duszków – wektorowy oraz tzw. PiexelArt. Ten drugi tak się spodobał naszym uczniom, że musieliśmy poświęcić lekcje informatyki temu zagadnieniu.
Uczniowie zdecydowali, że chcą stworzyć grę platformową i poświęciliśmy na to resztę miesiąca. Pracowaliśmy metodą Pair Programming, która bardzo przypadła uczniom do gustu. Pozwala ona wcielić się jednocześnie w rolę programisty oraz producenta. Jeden uczeń wydaje polecenia oraz pomaga drugiemu działać na komputerze. Po 10-15 minutach uczniowie zamieniają się miejscami. Tym sposobem każdy może dołożyć swoje pomysły do ostatecznego efektu pracy. Podczas tworzenia swoich gier uczniowie nauczyli się czym jest zmienna oraz stworzyli symulację grawitacji. Niektórzy uczniowie udostępnili na swoim koncie Scratch szkice swoich gier. Od przyszłego miesiąca zaczynamy tworzenie naszej interaktywnej inscenizacji “Czarnoksiężnika z Krainy OZ”.
Jedna z lekcji o tworzeniu gry platformowej była jednocześnie eventem podczas CodeWeek 2017.