Ostatnie zajęcia poświęcone zostały prezentacjom animowanych podcastów na forum klasy. Prowadzący omówili nam zasady prezentowania oraz kryteria sukcesu. Każdy mógł wyrazić swoje zdanie dotyczące mocnych i słabych stron prezentowanych animowanych podcastów oraz ocenić nie tylko ich efekt końcowy, ale również proces dochodzenia do wiedzy.
My młodzi dziennikarze zebraliśmy materiał dźwiękowy, zmontowaliśmy go, a następnie zaprogramowaliśmy animacje, tworząc w ten sposób interaktywne reportaże. Zajęcia, w których uczestniczyliśmy łączyły w sobie elementy nauki programowania, edukacji medialnej i językowej. Praca metodą projektu okazała się świetnym sposobem zdobywania wiedzy. Podczas praktycznych i samodzielnych działań bardzo dużo się dowiedzieliśmy, wykazaliśmy się wieloma umiejętnościami, spełnialiśmy się w jakiejś roli oraz współpracowaliśmy w grupie.
Już wkrótce czeka nas prezentacja naszych prac na forum szkoły.
Oto efekty pracy poszczególnych grup:
Grupa I: https://scratch.mit.edu/projects/296028525/
Grupa II: https://scratch.mit.edu/projects/305331879/
Grupa III: https://scratch.mit.edu/projects/305208695/