Zespół Szkół Salezjańskich im. ks. Bosko w Łodzi

Łódź

Być blisko ucznia,
znać jego problemy,
pomagać mu je rozwiązywać,
dawać mu poczucie bezpieczeństwa,
zapewniać wszechstronny rozwój.

Te elementy salezjańskiego systemu wychowawczego mają wymiar uniwersalny i ponadczasowy.
Te elementy realizujemy na co dzień w naszej szkole.

Realizujemy program: Majsterkowicze 2.0

Agnieszka Gryszkalis

nauczycielka matematyki i informatyki

Aktualności:

24 listopada 2019 | Łódź | Zespół Szkół Salezjańskich im. ks. Bosko w Łodzi

Ostatnie spotkanie #SuperKoderów z grupy I

Podczas ostatniego spotkania postanowiliśmy rozegrać mecz piłki nożnej. Najpierw należało rozbudować roboty, aby mogły prowadzić piłkę.Potem trzeba było zaprogramować sposób sterowania. Okazało się to trudnym zadaniem. Roboty były bardzo czułe, przez co sterowanie wymagało dużej cierpliwości. Rozemocjonowani rozgrywaliśmy kolejne mecze. Mimo braku bramek bawiliśmy się wspaniale!

Czytaj dalej
16 listopada 2019 | Łódź | Zespół Szkół Salezjańskich im. ks. Bosko w Łodzi

Programujemy nasze roboty

Kolejne spotkania są pełne emocji.SuperKoderzy najpierw pracują na tabletach, w aplikacji LOFI Blocks, potem testują swoje programy. Na szkolnym korytarzu okrzyki rozemocjonowanych SuperKoderów przyciągają zaciekawionych uczniów.“Co tutaj sie dzieje?” – pytają, a zaraz potem dołączają do kibicowania w wyścigach albo zapasach robotów.

Czytaj dalej
2 listopada 2019 | Łódź | Zespół Szkół Salezjańskich im. ks. Bosko w Łodzi

Roboty zbudowane!

Kolejne spotkania upłynęły nam na skręcaniu, dopasowywaniu, poprawianiu, przekładaniu… Ze skupieniem czytaliśmy instrukcję i budowaliśmy nasze roboty. W końcu są! Uwieczniliśmy na zdjęciach moment zakończenia prac montażowych. Przed nami programowanie, którego nie możemy sie już doczekać!

Czytaj dalej
28 października 2019 | Łódź | Zespół Szkół Salezjańskich im. ks. Bosko w Łodzi

Poznaliśmy zmysły robota

Cóż to była za lekcja! Obejrzeliśmy dokładnie “mózg” naszego robota i poznaliśmy jego zmysły, czyli czujniki i aktuatory. Podłączyliśmy procesor do komputera i dzięki interaktywnej prezentacji nauczycliśmy się, jakie zmysły posiadają roboty.

Czytaj dalej
10 października 2019 | Łódź | Zespół Szkół Salezjańskich im. ks. Bosko w Łodzi

Małe śrubki, drobne nakładki… – to nie jest takie proste :)

Rozpoczęliśmy budowanie! Najpierw trzeba było skręcić pudełka: małe – na śrubki i duże – na robota.Trzeba przyznać, że skręcanie drewnianych elementów jest prawdziwym testem cierpliwości. Na szczęście pracujemy w parach, możemy sobie pomagać i wspierać się, kiedy mała nakrętka kolejny raz upadnie na podłogę 🙂

Czytaj dalej
25 września 2019 | Łódź | Zespół Szkół Salezjańskich im. ks. Bosko w Łodzi

Pierwsza grupa #SuperKoderów rozpoczęła zajęcia :)

W połowie września 10 uczniów klas piątych naszej szkoły spotkało się na pierwszych zajęciach ścieżki “Majsterkowicze”. Najpierw porozmawialiśmy, czym różnią sie maszyny od robotów. A potem ropakowaliśmy zestawy, które będziemy budować przez kilka najbliższych spotkań.

Czytaj dalej
30 sierpnia 2019 | Łódź | Zespół Szkół Salezjańskich im. ks. Bosko w Łodzi

Szkolenie dla liderów programu #SuperKoderzy

20 sierpnia w naszej szkole odbyło się szkolenie dla lokalnych liderów programu #SuperKoderzy. Miałyśmy możliwość programowania robotów LOFI. Bawiłyśmy się wspaniale. Poznałyśmy scenariusze ścieżki tematycznej “Majsterkowicze”, przetestowałyśmy wszystkie zadania i ćwiczenia. Dzięki temu już niedługo nasi uczniowie będą mogli uczestniczyć w wyjątkowych zajęciach uczących programowania w praktyce, rozwijających kreatywność, umiejętność logicznego myślenia i pracy w zespole. Agnieszka GryszkalisIzabela Janik

Czytaj dalej
30 czerwca 2019 | Łódź | Zespół Szkół Salezjańskich im. ks. Bosko w Łodzi

Będziemy realizować projekt!

Właśnie dowiedzieliśmy się, że udało się nam dostać do grona 150 szkół, w których zostaną zorganizowane te fantastyczne zajęcia. Będziemy składać roboty, a potem je programować! W 30-sekundowym filmie przekonaliśmy Fundację Orange, że warto nas wybrać do realizacji programu.

Czytaj dalej