Szkoła Podstawowa nr 137 im. prof. Aleksandra Kamińskiego

Łódź

Nasza szkoła jest jedną ze starszych łódzkich szkół.Kiedy powstawała, Retkinia nie była jeszcze łódzkim osiedlem – „sypialnią Łodzi”, ale małą wsią.

W 1945 roku szkoła nazywała się: Publiczna Szkoła Powszechna w Retkini pow. łódzki Dopiero w 1946 roku Retkinia została włączona w granice Łodzi. Wtedy to szkoła zmieniła nazwę na Publiczna Szkoła Powszechna Nr 137 w Łodzi. Od 01.09.1974 roku szkoła mieści się w budynku przy ul. Florecistów 3b. Wcześniej uczniowie uczęszczali do starego budynku z czerwonej cegły przy ul.Retkińskiej. 15 marca 1976 roku do użytku została oddana część sportowa wraz z pływalnią.

W 1979 roku otwarta została IZBA TRADYCJI poświęcona historii Retkini i życiu prof. Aleksandra Kamińskiego. Wreszcie 28.05.1980 roku Szkole Podstawowej Nr 137 w Łodzi zostało nadane imię oraz wręczono sztandar ufundowany przez Radę Rodziców.

Realizujemy program: Cyfrowi DJe

Mariusz Rudziński

Prowadzący

Adam Tomczak

Prowadzący

Aktualności:

7 kwietnia 2018 | Łódź | Szkoła Podstawowa nr 137 im. prof. Aleksandra Kamińskiego

Tworzymy własną grę

Szkoła

Po wszystkich zajęciach, na których uczyliśmy się programowania w środowisku scratch, przyszedł czas na stworzenie własnej gry. Z entuzjazmem zabraliśmy się do pracy. Każdy uczeń sam realizował pomysły, które czasem ulegały zmianom, gdyż musiały być dostosowane do założeń gry. Oglądając wyniki pracy kolegów i koleżanek wymienialiśmy się spostrzeżeniami i pomagaliśmy sobie, co znacznie skracało czas […]

Czytaj dalej
4 marca 2018 | Łódź | Szkoła Podstawowa nr 137 im. prof. Aleksandra Kamińskiego

Gra – Tabliczka mnożenia

Szkoła

Zajęcia styczniowe rozpoczęliśmy pisaniem gry – tabliczka mnożenia. Pracowaliśmy w grupach dwuosobowych poznając nowe bloki i utrwalaliśmy już te poznane. Stosowaliśmy wszystkie grupy skryptów, pętle i zmienne. Udoskonalaliśmy naszą grę, aby była bardziej atrakcyjna. Szukaliśmy sposobów rozwiązywania problemów, gdy pojawiały się trudności w programowaniu. Praca zespołowa była bardzo owocna. Nasze gry może nie są najdoskonalsze, […]

Czytaj dalej
4 marca 2018 | Łódź | Szkoła Podstawowa nr 137 im. prof. Aleksandra Kamińskiego

Podstawy scratcha

Szkoła

Grudniowe zajęcia Superkoderów rozpoczęliśmy poznaniem programu scratch. Dowiedzieliśmy się co to jest duszek, scena, kostium i skrypt. Uczyliśmy się jak kodować program za pomocą dostępnych klocków. Następnie sami zaczęliśmy pisać program za pomocą dostępnych  skryptów wprowadzając zmiany tła, efekty animacji tła, ruch duszka i kontrole zdarzeń. Zajęcia były bardzo ciekawe, więc czas lekcji upłynął nam […]

Czytaj dalej
22 stycznia 2018 | Łódź | Szkoła Podstawowa nr 137 im. prof. Aleksandra Kamińskiego

Kontroler Makey Makey

Szkoła

Na zajęciach w listopadzie poznaliśmy zewnętrzny kontroler Makey Makey i zasady jego działania. Nauczyliśmy się łączyć go z samplerem i budować własne sterowniki muzyczne. Naszymi kontrolerami stały się owoce oraz rysunki wykonane grafitowym ołówkiem, do których podłączaliśmy przewody sterownika Makey Makey. Po dotknięciu któregokolwiek z owoców lub rysunku mogliśmy usłyszeć generowane przez komputer dźwięki. Wiedzę […]

Czytaj dalej
18 stycznia 2018 | Łódź | Szkoła Podstawowa nr 137 im. prof. Aleksandra Kamińskiego

Sekwencer zaawansowany

Szkoła

W październiku uczyliśmy się programowania sekwencji melodycznych w programie audiosauna. Poznaliśmy edytor pianolowy, w który wpisywaliśmy dźwięki z zapisu nutowego na przykładzie melodii “Panie Janie”. Następnie, stosując repetycje, tworzyliśmy pętle. Kolejnym zadaniem było utworzenie wielośladowego zapisu pętli, tak aby powstał kanon trzygłosowy. Aby wszystkie trzy głosy były słyszalne, wybieraliśmy różne brzmienia instrumentów elektronicznych. Na zakończenie zajęć […]

Czytaj dalej
7 stycznia 2018 | Łódź | Szkoła Podstawowa nr 137 im. prof. Aleksandra Kamińskiego

Zaczynamy muzycznie

Szkoła

Osiemnastego września rozpoczęliśmy zajęcia Superkoderów. Na pierwszych spotkaniach cyfrowych DJ-ów poznaliśmy sekwencery rytmiczne a następnie melodyczne, na których mogliśmy sprawdzić naszą pomysłowość muzyczną i przekonać się, czy tworzenie muzyki za pomocą komputera jest trudne. Bardzo spodobały się nam instrumenty elektroniczne, na których gra i programowanie sprawiały wielką przyjemność. Zabawa ogromną ilością brzmień nowoczesnych instrumentów powodowała, […]

Czytaj dalej