Luty – robot światłolub.

Skończyły się ferie zimowe i #SuperKoderzy wrócili do szkoły. Nie zapomnieli jak używać śrubokrętów 😉

W lutym na technice:

  • robot autonomiczny – działający samodzielnie (bez sterowania),
  • pośpiech – wróg najprostszych zadań,
  • w grupie siła,
  • nauka to zabawa.

A było to tak.

#SuperKoderzy zaczęli rozbudować LOFI robota o dwa czujniki natężenia światła. Po ich przymocowaniu do drewnianych elementów ze sklejki podłączyli je do INPUT-ów. “O jakie proste zadanie!” – komentowali niektórzy 😉

Następnie uczniowie mieli sprawdzić zależności pomiędzy czujnikami odbierającymi światło, a ruchem robota. Układali odpowiednie skrypty. I pojawiły się kłopoty. Nie wszystkie roboty działały…

W pierwszej chwili #SuperKoderzy uznali, że rozładowały się powerbanki* Jednak po skrupulatnej analizie okazało się, że pomylili INPUT z OUTPUT. Po szybkiej korekcie wszystkie robociki pędziły za komórkami, czyli telefonami komórkowymi z włączonymi latarkami.

I znów #SuperKoderzy mogli się świetnie bawić.

* nauczycielka techniki zawsze dba o ich naładowanie 😉