Start programu #SuperKoderzy w Szkole Podstawowej nr 2 w Konstancinie-Jeziornie

Już we wrześniu w naszej szkole zebrała się grupa uczniów, którzy zapragnęli zostać SuperKoderami!

W większości młodzi adepci sztuki programowania są z klasy 4c, która jest niesamowita pod względem kreatywności i zaangażowania. Zajęcia dla tej grupy prowadzi nauczycielka języka polskiego, Agnieszka Halicka. Uczniowie raz w tygodniu mają zajęcia dodatkowe, na których realizują program w ramach ścieżki “Młodzi patrioci”. Elementy programowania będą też wprowadzane na lekcjach języka polskiego.

Dodatkowo, zajęcia z kilkuosobową grupą uczniów z różnych klas, prowadzi Anna Brzezińska, terapeuta pedagogiczny.

Lada moment dotrą do nas upragnione Ozoboty, ale już teraz chcemy się z Wami podzielić wrażeniami z dotychczasowych zajęć.

Wiedząc, że jednym z tematów naszych spotkań będą legendy polskie, przygotowaliśmy się do opowiadania najróżniejszych historii. Poznaliśmy tajniki animacji poklatkowej i w grupach tworzyliśmy własne filmy animowane na tabletach, które zostały zakupione we wcześniejszej edycji programu #SuperKoderzy. Wykorzystywaliśmy wycięte z papieru postacie oraz dymki komiksowe, na których zapisywaliśmy pisakami suchościeralnymi wypowiedzi bohaterów naszych historii. Wszyscy świetnie się bawili, a współpraca w grupach układała się znakomicie! Czekamy teraz na temat dotyczący legend polskich, aby zrobić nasze najlepsze do tej pory animacje 🙂

W październiku sporo czasu poświęciliśmy na poznanie aplikacji Scratch Junior, w której tworzyliśmy własne postacie i układaliśmy kod, dzięki któremu programowaliśmy to, co działo się na ekranach tabletów. Bardzo ważnym elementem naszej pracy w grupach była wymiana doświadczeń między kilkuosobowymi zespołami i wzajemne uczenie się od siebie. Członkowie wszystkich grup oglądali prace innych zespołów i, jeśli coś ich zachwyciło, prosili o porady i instrukcje, jak uzyskać podobny efekt we własnym projekcie. Na naszych zajęciach staramy się nie rywalizować ze sobą, tylko pomagać sobie nawzajem w rozwijaniu swoich umiejętności.

Ostatnio poznawaliśmy zasady działania Ozobota. Lada moment każda grupa będzie mogła pracować z własnym egzemplarzem czytającego kolory robota.

Dotychczasowe zajęcia pomogły nam wypracować zasady współpracy w grupach, poznać lepiej swoje słabe i mocne strony, a także zaznajomić się z narzędziami TIK, które będą obecne na naszych lekcjach do końca roku szkolnego. Jesteśmy gotowi na dalsze wyzwania, poznawanie historii, geografii i kultury naszego kraju oraz rozwój umiejętności programowania!

O naszych postępach będziemy informować w dalszych relacjach!