Szkoła Podstawowa Nr 4 im. kpt. Józefa Rejdycha w Grodzisku Wielkopolskim

Grodzisk Wielkopolski

Szkola

Realizujemy program: Robo-matematycy

Barbara Glinka-Polaczek

Prowadzący

Nauczyciel matematyki i informatyki oraz wychowawca klasy VI w Szkole Podstawowej Nr 4 im. kpt. Józefa Rejdycha w Grodzisku Wielkopolskim.

Aktualności:

3 maja 2021 | Grodzisk Wielkopolski | Szkoła Podstawowa Nr 4 im. kpt. Józefa Rejdycha w Grodzisku Wielkopolskim

Tworzymy grę matematyczną

Szkoła

Na zajęciach kwietniowych, które odbywały się online, uczniowie poznali szczegółowo przepis na napisanie gry matematycznej, w którą zagrają przy pomocy mBota. Uczestnicy zostali podzieleni na grupy. Następnie stworzyli wraz z nauczycielem schemat budowania zadań do gry. Po burzy mózgów w grupach stworzyli startowy ekran gry i pierwsze dwa zadania.

Czytaj dalej
3 maja 2021 | Grodzisk Wielkopolski | Szkoła Podstawowa Nr 4 im. kpt. Józefa Rejdycha w Grodzisku Wielkopolskim

Zapisujemy złożone działania w mBlocku

Szkoła

W marcu uczniowie odkrywali, w jaki sposób stosować bloczki w mBlocku, żeby zapisywać złożone działania matematyczne z zachowaniem kolejności wykonywania działań. Nauczyli się także używać bloczka “połącz”, żeby zapisywać poprawnie treść zadań matematycznych orazzagnieżdżania bloczków w taki sposób, aby zachować poprawną kolejnośćwykonywania działań. W trakcie zajęć uczestnicy łączyli także zadania obliczeniowe ze skryptem robota, którego […]

Czytaj dalej
28 lutego 2021 | Grodzisk Wielkopolski | Szkoła Podstawowa Nr 4 im. kpt. Józefa Rejdycha w Grodzisku Wielkopolskim

Programujemy mBota

Szkoła

W lutym uczniowie oswajali się z mBlokiem i programowaniem mBota, wykorzystując jego diody, brzęczyk i silniki. Poznali także model RGB barw i testowali, jakie kolory światła może wyświetlać robot. Następnie testowali jakie melodie można grać przy użyciu mBota.Uczniowie utworzyli także grę, w której niedźwiedź próbował złapać pojawiający się w losowo wybranych miejscach miód. Za każdym […]

Czytaj dalej
31 stycznia 2021 | Grodzisk Wielkopolski | Szkoła Podstawowa Nr 4 im. kpt. Józefa Rejdycha w Grodzisku Wielkopolskim

Zapoznajemy się z mBlockiem

Szkoła

W trakcie styczniowych zajęć uczniowie zapoznali się z mBlokiem i tym, jak różni się on od Scratcha. Otrzymali też pierwsze zadania w tym programie, m. in. zaprogramowanie robota tak, by przejechał z punktu A do punktu B, skręcił i by po dotarciu do celu obrócił się kilka razy wokół własnej osi (odtańczył taniec radości). Uczestnicy […]

Czytaj dalej
30 grudnia 2020 | Grodzisk Wielkopolski | Szkoła Podstawowa Nr 4 im. kpt. Józefa Rejdycha w Grodzisku Wielkopolskim

Poznajemy robota mBot i jego budowę

Szkoła

W trakcie grudniowych zajęć uczniowie dowiedzieli się jak będą wyglądały kolejne #SuperKoderskie lekcje oraz że ich celem będzie stworzenie matematycznej gry planszowej.Następnie poznali robota mBot: jego budowę oraz podstawowe funkcjonalności.

Czytaj dalej
30 listopada 2020 | Grodzisk Wielkopolski | Szkoła Podstawowa Nr 4 im. kpt. Józefa Rejdycha w Grodzisku Wielkopolskim

Utrwalamy tabliczkę mnożenia ze Scratchem

Szkoła

W trakcie listopadowych zajęć uczniowie pracowali zdalnie, tworząc swoje gry, związane z tabliczką mnożenia. Na początku była “burza mózgów” jak taka gra powinna wyglądać, a następnie uczestnicy zajęć zabrali się za tworzenie gier według własnego pomysłu. Na drugich zajęciach uczniowie dopracowywali swoje skrypty, wzbogacając je o punktację oraz elementy pojawiające się po wygranej/przegranej grze. Na […]

Czytaj dalej
31 października 2020 | Grodzisk Wielkopolski | Szkoła Podstawowa Nr 4 im. kpt. Józefa Rejdycha w Grodzisku Wielkopolskim

Robo-matematycy z Czwórki utrwalają podstawy Scratcha…

Szkoła

W pierwszym miesiącu zajęć zespół składający się z uczniów klas VI i VII miał okazję do utrwalenia podstaw Scratcha. Na początku uczniowie przypomnieli sobie interfejs programu Scratch oraz jego funkcje, a także założyli konta na stronie https://scratch.mit.edu/. Następnie nauczyli się udostępniać projekty oraz remiksować gry stworzone przez ich rówieśników. Na kolejnych zajęciach uczniowie tworzyli skrypty […]

Czytaj dalej