#SuperKoderzy nigdy się nie poddają – turniej matematyczny :)

Tak dobrze nam szło, aż tu nagle pojawił się Covid-19 i przerwał pracę nad grą matematyczną. Zamknęli szkoły a nam kazali siedzieć w domu. Ale czy #SuperKoderzy mogą siedzieć tak bezczynnie? Otóż NIE! Przystąpiliśmy do pracy online, na początku było trudno, ale z czasem rozkręciliśmy się na maksa.

Jeszcze w szkole udało się nam stworzyć planszę startową do gry i napisać skrypt do sterowania robotem oraz do pierwszego zadania matematycznego. Kolejne skrypty do zadań powstawały już w naszych domach. Stworzyliśmy zadania m.in. z dodawaniem, mnożeniem, ułamkami, obliczaniem pola powierzchni czy procentów. Po napisaniu wszystkich skryptów napotkaliśmy na największą trudność, czyli jak je przetestować z użyciem robotów i przeprowadzić wielki turniej matematyczny. Jedynym wyjściem był powrót do szkoły.

Udało się, wróciliśmy na jeden dzień do szkoły, żeby dokończyć to co zaczęliśmy na początku roku szkolnego. Za pozwoleniem Pani Dyrektor, która zapewniła nam bezpieczne warunki, spotkaliśmy się na dzień przed zakończeniem roku szkolnego w naszej sali komputerowe, gdzie przystąpiliśmy do ostatnich działań związanych z tworzeniem gry matematycznej. Zajęcia rozpoczęły się od wielkiego testowania napisanych przez nas skryptów. Dokonywaliśmy jeszcze modyfikacji oraz korygowaliśmy błędy. Oczywiście testy przebiegały z wykorzystaniem robotów.

Została tylko jeszcze jedna rzecz do stworzenia – plansza gry, po której miał się poruszać robot. Na zajęciach online uzgodniliśmy, żeby nie tracić czasu podczas naszego ostatniego spotkania (bo czas mieliśmy ograniczony), że zrobimy ją w szkole z puzzli i wcześniej przygotowanych kolorowych rybek z numerami zadań. Ułożenie planszy zajęło nam dosłownie kilka minut. Gdy wszystko mieliśmy gotowe mogliśmy już tylko popłynąć z prądem i przeprowadzić wielki turniej matematyczny.

Gotowi? Do startu! Start! I zaczęło się, która drużyna przejdzie grę przeciwnika w jak najkrótszym czasie. Zabawa była wyśmienita. Na koniec zajęć wymieniliśmy się uwagami i spostrzeżeniami oraz jednogłośnie doszliśmy do wniosku, że nasza przygoda z programem mBlock i mBotami się nie kończy. Już mamy pomysły, jak wykorzystamy zdobytą wiedzę i umiejętności w nowym roku szkolnym.