mBoty – jak to działa?

Do naszej szkoły dotarły roboty. Teraz możemy przejść o level wyżej z Scratcha do mBlocka. Na pierwszych zajęciach z robotami poznawaliśmy ich budowę. Wiemy już, jak je włączyć, gdzie mają rożne czujniki oraz co je napędza.

Przez cały listopad poznawaliśmy aplikację mBlock i próbowaliśmy pisać proste polecenia dla naszych robotów. Początki były bardzo trudne, bo niby program podobny do Scratcha, a jednak inny. Różnica polega na dodatkowej zakładce “Roboty”, znajdują się tam bloczki, które wykorzystuje się do sterowania robotem. Ale zanim przystąpiliśmy do programowania robotów, trzeba było nauczyć się łączyć mBota z komputerem. Mieliśmy z tym ogromne trudności, ponieważ, jak się okazało później, nie były naładowane akumulatorki w mBotach. Roboty udało się włączyć, ale były za słabe, żeby połączyć się z komputerem. Po naładowaniu już nie było takich problemów i wszystko działa, jak należy. Potem jeszcze robiły nam psikusy czujniki i silniczki, ale to była tylko kwestia przecięcia kabelków 😀

Po tych wszystkich przygodach udało się połączyć roboty z komputerami, napisać pierwsze polecenia, następnie przesłać do mBotów, a w ostateczności wprawić je w ruch. Z zajęć na zajęcia wiemy i umiemy co raz więcej. Można powiedzieć, ze programowanie mBotów nieźle już nas wkręciło 😉 Aż strach pomyśleć co będzie dalej 😀